(2008/C 226/03)
(Dz.U.UE C z dnia 3 września 2008 r.)
Numer XA: XA 168/08
Państwo członkowskie: Niemcy
Region: Hessen
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną:
Förderung der Erzeugung von landwirtschaftlichen Erzeugnissen hoher Qualität
Podstawa prawna:
– Richtlinien zur Förderung der Erzeugung von landwirtschaft-lichen Erzeugnissen hoher Qualität,
– Hessischer Agrar-Marketingvertrag
Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
850.000 EUR rocznie
Maksymalna intensywność pomocy: W przypadku producentów surowców zgodnie z art. 14 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006: do 100 % kosztów.
W przypadku przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z przetwórstwem i obrotem zgodnie z art. 5 rozporządzenia (WE) nr 70/2001: do 50 % kosztów:
a) działalności w zakresie badań rynkowych, koncepcji i projektowania produktu, w tym pomocy przyznawanej na przygotowanie wniosków o zatwierdzenie oznaczeń geograficznych i nazw pochodzenia lub świadectw na szczególnego rodzaju produkty zgodnie z odpowiednimi przepisami Wspólnoty;
b) wprowadzenia systemów zapewnienia jakości, systemów odtworzenia historii produktu, systemów zapewniających przestrzeganie norm w zakresie autentyczności oraz norm marketingowych lub audytów środowiskowych;
c) kształcenia i szkolenia rolników i pracowników gospodarstw oraz kosztów szkolenia personelu w celu zastosowania programów i systemów określonych w lit. b);
d) opłat pobieranych przez uznane organy certyfikujące za początkową certyfikację dokonywaną w ramach systemów zapewnienia jakości;
e) obowiązkowych kontroli, o ile prawodawstwo Wspólnoty nie wymaga od przedsiębiorstw ponoszenia takich kosztów;
f) uczestnictwa w systemach jakości żywności, pod warunkiem, że chodzi jedynie o produkty rolne przeznaczone do spożycia przez ludzi, nie więcej jednak niż 3.000 EUR na gospodarstwo;
g) usług doradczych świadczonych przez strony trzecie;
h) opłat z tytułu uczestnictwa, kosztów podróży, kosztów publikacji, wynajmu pomieszczeń wystawowych oraz symbolicznych nagród dotyczących organizacji forów w celu podzielenia się wiedzą między przedsiębiorstwami, konkursów, wystaw i targów oraz uczestnictwa w nich;
i) rozpowszechniania wiedzy naukowej w formie przystępnej dla laików i udokumentowanych informacji dotyczących systemów jakości otwartych dla produktów z innych krajów oraz informacji ogólnych dotyczących produktów i ich korzyści żywieniowych oraz proponowanego wykorzystania tych produktów, pod warunkiem, że nie podano nazwy indywidualnych przedsiębiorstw, marek lub pochodzenia;
j) publikacji katalogów i stron internetowych przedstawiających udokumentowane informacje dotyczące producentów z danego regionu lub producentów danego produktu, pod warunkiem, że informacja oraz jej prezentacja są neutralne oraz że wszyscy zainteresowani producenci mają takie same szanse na zaprezentowanie się w publikacji.
Zapewnia się, że z wyjątkiem pomocy, o której mowa w lit. f), dotowane są wyłącznie koszty usług świadczonych przez strony trzecie zgodnie z art. 14 ust. 5 oraz art. 15 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006. Pomoc nie obejmuje bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów
Data realizacji: Od momentu opublikowania programu pomocy
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31.12.2013
Cel pomocy: Zgodnie z art. 14 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 i art. 5 rozporządzenia (WE) nr 70/2001 jest to pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości oraz zgodnie z art. 15 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 jest to pomoc na rzecz zapewnienia wsparcia technicznego w sektorze rolnym. Otrzymują ją producenci surowców i przedsiębiorstwa prowadzące działalność związaną z przetwórstwem produktów rolnych i z obrotem produktami rolnymi.
Środek służy ułatwianiu dostępu do uczestnictwa w uznanych systemach jakości żywności Wspólnoty i kraju związkowego Hesja oraz zachęcaniu do uczestnictwa w tych systemach. Celem środka jest także tworzenie wartości dodanej w regionach rolniczych, pomoc w zdobywaniu nowych rynków zbytu oraz w stworzeniu oferty produktów rolnych najwyższej jakości w ramach odpowiedniego systemu zapewnienia jakości. Ponadto środek służy umożliwianiu realizacji i rozwoju systemów jakości żywności takiej jak produkty ekologiczne, produkty programu jakości "Geprüfte Qualität, produkty podlegające systemowi odtworzenia historii produktu zgodnie z ChOG/CHNP oraz wino zgodnie z systemem gwarantowanej tradycyjnej specjalności GTS i systemami jakości żywności. Dzięki tej pomocy znacznie wzrośnie udział produktów wytwarzanych, przetwarzanych i wprowadzanych do obrotu zgodnie z systemami jakości żywności Wspólnoty i kraju związkowego Hesja. Jednocześnie poprawi się zaopatrzenie konsumentów w produkty żywnościowe najlepszej jakości.
Zgodnie z wytycznymi dotyczącymi zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości, pomoc przyznawana jest na wymienione poniżej projekty:
– wprowadzenie systemów zapewnienia jakości lub systemów odtworzenia historii produktu, systemów zapewniających przestrzeganie norm w zakresie autentyczności oraz norm marketingowych lub audytów środowiskowych,
– kształcenie i szkolenie rolników i pracowników gospodarstw oraz kształcenie i szkolenie pracowników w celu zastosowania programów i systemów określonych w powyższym tiret,
– koszty opłat pobieranych przez uznane organy certyfikujące za początkową certyfikację w ramach systemów zapewnienia jakości,
– koszty obowiązkowych kontroli.
Zgodnie z umową marketingową dotyczącą rolnictwa kraju związkowego Hesja pomocą są objęte:
– koszty działalności w zakresie badań rynkowych, koncepcji i projektowania produktu, w tym pomoc przyznawana na przygotowanie wniosków o zatwierdzenie oznaczeń geograficznych i nazw pochodzenia lub świadectw na szczególnego rodzaju produkty zgodnie z odpowiednimi przepisami Wspólnoty,
– uczestnictwo w systemach jakości żywności,
– opłaty za usługi świadczone przez strony trzecie,
– opłaty z tytułu uczestnictwa, koszty podróży, koszty publikacji, wynajem pomieszczeń wystawowych oraz symboliczne nagrody dotyczące organizacji forów w celu podzielenia się wiedzą między przedsiębiorstwami, konkursów, wystaw i targów oraz uczestnictwa w nich,
– rozpowszechnianie wiedzy naukowej w formie przystępnej dla laików oraz udokumentowanych informacji dotyczących systemów jakości otwartych dla produktów z innych krajów oraz informacji ogólnych dotyczących produktów i korzyści żywieniowych oraz proponowanego wykorzystania tych produktów, pod warunkiem, że nie podano nazwy indywidualnych przedsiębiorstw, marek lub pochodzenia,
– publikacja katalogów lub stron internetowych przedstawiających udokumentowane informacje dotyczące producentów z danego regionu lub producentów danego produktu, pod warunkiem, że informacja oraz jej prezentacja są neutralne oraz że wszyscy zainteresowani producenci mają takie same szanse na zaprezentowanie się w publikacji
Sektor(-y) gospodarki: Rolnictwo (produkcja zwierzęca i roślinna), ogrodnictwo i uprawa winorośli
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Richtlinien zur Förderung der Erzeugung von landwirtschaftlichen Erzeugnissen hoher Qualität:
– Kreisausschüsse der 16 Landkreise in Hessen,
– Regierungspräsidium Darmstadt, Weinbauamt Eltville
Hessischer Agrar-Marketingvertrag:
Marketinggesellschaft
GUTES AUS HESSEN GmbH (MGH)
Homburger Straße 9
D-61169 Friedberg
Adres internetowy:
Richtlinien zur Förderung der Erzeugung von landwirtschaftlichen Erzeugnissen hoher Qualität:
Hessischer Agrar-Marketingvertrag:
Inne informacje:
Hessisches Ministerium für Umwelt, ländlichen Raum und Verbraucherschutz, Referat VII 9 - Joachim Dippel (joachim.dippel@hmulv.hessen.de)
Numer XA: XA 171/08
Państwo członkowskie: Włochy
Region: Provincia autonoma di Trento
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną:
L.P. 28.3.2003, n. 4 «Sostegno dell'economia agricola, disciplina dell'agricoltura biologica e della contrassegnazione di prodotti geneticamente non modificati» - Art. 3 - Termini di presenta-zione delle domande, modalità attuative e condizioni di ammis-sibilità relativamente all'art. 42 (Agevolazioni per la zootecnia)
Podstawa prawna:
1. L.P. 28.3.2003, n. 4 «Sostegno dell'economia agricola, disci-plina dell'agricoltura biologica e della contrassegnazione di prodotti geneticamente non modificati», articolo 42
2. Deliberazione della Giunta provinciale n. 3006 del 21 dicembre 2007, avente per oggetto: L.P. 28.3.2003, n. 4 «Sostegno dell'economia agricola, disciplina dell'agricoltura biologica e della contrassegnazione di prodotti geneticamente non modificati» - Art. 3 - Termini di presentazione delle domande, modalità attuative e condizioni di ammissibilità relativamente agli artt. 17 (Premio d'insediamento), 25 (Alpi-coltura), 42 (Agevolazioni per la zootecnia), 44 (Agevola-zioni per l'apicoltura) e 46, - 1o e 3o comma (Agevolazioni per le produzioni vegetali)
3. Deliberazione della Giunta provinciale n. 122 del 25 gennaio 2008 avente per oggetto la modifica alla deliberazione n. 3006 del 21 dicembre 2007
4. Deliberazione della Giunta provinciale n. 876 del 4 aprile 2008 avente per oggetto la modifica alla deliberazione n. 3006 del 21 dicembre 2007
Planowane w ramach programu roczne wydatki (lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi):
7.000.000 EUR
Maksymalna intensywność pomocy: Pomoc będzie udzielana do maksymalnego pułapu 50 % wydatków kwalifikowalnych, z możliwością jego podniesienia do 55 % w przypadku inwestycji dokonywanych przez młodych rolników w ciągu 5 lat od rozpoczęcia działalności
Data realizacji: Począwszy od daty publikacji ostatecznego numeru przypisanego pomocy na oficjalnej stronie internetowej Komisji Europejskiej - Dyrekcji Generalnej ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Pomoc może być przyznawana do dnia 31.12.2013
Cel pomocy: Pomoc przeznaczona jest na zwiększenie konkurencyjności i dochodów gospodarstw rolnych poprzez wsparcie modernizacji inwestycji rzeczowych
Zakres pomocy: Dopuszcza się pomoc do wysokości 50 % wydatków kwalifikowalnych, z możliwością jej podniesienia do 55 % w przypadku inwestycji dokonywanych przez młodych rolników w ciągu 5 lat od rozpoczęcia działalności
Sektor(-y) gospodarki: Kody NACE: A.01.41 (Chów i hodowla bydła mlecznego), A.01.42 (Chów i hodowla pozostałego bydła i bawołów), A.01.43 (Chów i hodowla koni i pozostałych zwierząt koniowatych), A.01.45 (Chów i hodowla owiec i kóz), A.01.46 (Chów i hodowla świń), A.01.47 (Chów i hodowla drobiu), A.01.49 (Chów i hodowla pozostałych zwierząt), A.01.50 (Uprawy rolne połączone z chowem i hodowlą zwierząt (działalność mieszana))
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Provincia autonoma di Trento
Servizio Aziende agricole e territorio rurale
Via G.B. Trener, 3
I-38100 Trento
Adres internetowy:
1. www.trentinoagricoltura.net
3. http://www.delibere.provincia.tn.it/ (per quanto riguarda le deliberazioni)
Inne informacje: -
Numer XA: XA 184/08
Państwo członkowskie: Polska
Region: Województwo śląskie
Tytuł systemu pomocy lub nazwa przedsiębiorstwa otrzymującego pomoc indywidualną:
Zakład Doświadczalny Instytutu Zootechniki Grodziec Śląski Sp. z o.o
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. 62, poz. 627, z późniejszymi zmianami) - art. 405, art. 406 pkt. 7 i 9, art. 409
Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
Pomoc jest udzielana w formie bezzwrotnej dotacji w wysokości do kwoty 6.723 PLN. Dotacja zostanie wypłacona do 15 czerwca 2008 r. Wartość pomocy brutto (EDB) wynosi 6.723 PLN
Maksymalna intensywność pomocy: Intensywność pomocy brutto wynosi 25,53 %
Data realizacji: Pomoc zostanie udzielona po otrzymaniu potwierdzenia w formie zawiadomienia wraz z numerem identyfikacyjnym o otrzymaniu przez Komisję Europejską niniejszej informacji zbiorczej dotyczącej przyznanej pomocy indywidualnej
Czas trwania systemu lub przyznania pomocy indywidualnej: Szacunkowo - od kwietnia 2008 r. do 15 czerwca 2008 r.
Cel pomocy: Pomoc zostanie przeznaczona na wykonanie termomodernizacji budynku warsztatów Zakładu Doświadczalnego Instytutu Zootechniki Grodziec Śląski Sp. z o.o. poprzez:
a) fizyczną likwidację kotła opalanego paliwem stałym i zabudowę kotła opalanego biomasą wraz z zabudową rębaka służącego do rozdrabniania wierzby energetycznej;
b) modernizację instalacji c.o.
W planowanym do modernizacji budynku warsztatów przeprowadzane są w okresie jesienno - wiosennym konserwacje i remonty maszyn i urządzeń wykorzystywanych w gospodarstwie.
W okresie tym, ze względu na niskie temperatury zewnętrzne istnieje konieczność ogrzewania budynku. Dotychczasowy system zaopatrzenie budynku w energię realizowany był poprzez kocioł rzemieślniczy opalany paliwem stałym oraz instalację c.o. wykonaną z grzejników rurowo żebrowych bez zaworów termostatycznych. Rozwiązanie takie powodowało, iż oprócz spalania w kotle niskiej jakości węgla istniała możliwość spalania śmieci i innych odpadków. Ponadto brak automatyki kotła oraz stała konieczność obsługi przez jednego z pracowników (brak podajnika i zasobnika paliwa) powodowały trudności w regulacji temperatury w pomieszczeniu.
Planowany do zabudowy kocioł wyposażony zostanie w pełną automatykę, co w połączeniu z zabudową zasobnika paliwa spowoduje, iż konieczność obsługi kotła zostanie ograniczona do minimum. Dodatkowym atutem ograniczającym emisję zanieczyszczeń do atmosfery będzie rodzaj zastosowanego paliwa. Do zasilania kotła przewidziano wierzbę energetyczną, która pochodzić będzie z własnej plantacji Zakładu. Planowany do zakupu rębak, służący do rozdrobnienia wierzby energetycznej na zrębki spowoduje, iż Inwestor w 100 % zapewni sobie dostawę paliwa na cały okres grzewczy. Dodatkowo zastosowanie grzejników z zaworami termostatycznymi pozwoli, w razie konieczności, niezależnie regulować temperaturę w poszczególnych częściach warsztatu.
Reasumując, zastosowanie odnawialnego paliwa w połączeniu z nowoczesnym źródłem energii pozwoli na ograniczenie emisji zanieczyszczeń do atmosfery o następujące wielkości:
Wyszczególnienie | SO2 | CO | BaP | CO2 |
Efekt ekologiczny (kg/rok) | 123 | 623 | 0,2 | 28.571 |
Pomoc zostanie udzielana na podstawie art. 4 ust. 3 lit. d) rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 na inwestycję służącą poprawie norm z zakresu środowiska naturalnego. Koszty kwalifikowane obejmować będą koszty inwestycyjne związane z zakupem i montażem źródła ciepła (wraz z zakupem rębaka) oraz modernizacją instalacji c.o.
Sektor(-y) gospodarki: Pomoc udzielana jest dla przedsiębiorcy prowadzącego działalność w branży związanej z:
a) chów i hodowla zwierząt: trzody chlewnej, bydła mięsnego i mlecznego, ryb, owiec;
b) uprawy rolne połączone z chowem zwierząt;
c) produkcja gotowych pasz dla zwierząt
Nazwa i adres organu udzielającego pomocy:
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach
Ul. Plebiscytowa 19
PL-40-035 Katowice
Adres strony internetowej:
Zasady na podstawie których udzielana jest pomoc ze środków Funduszu, znajdują się pod adresem:
http://www.wfosigw.katowice.pl/img/male/zasady_08.doc
Pomoc udzielona na podstawie Tablicy 2, pkt 2.3.j), "Zasad ...''.
Wzór wniosku, na podstawie którego Beneficjent ubiega się o udzielenie pomocy, znajduje się pod adresem:
http://www.wfosigw.katowice.pl/wnioski1/WNIOSEKB2_3a.htm
Wyboru programu pomocowego Inwestor dokonuje wypełniając załącznik A1 bądz A2 w części A wniosku
Inne informacje: Wartość pomocy brutto (intensywność pomocy brutto) została obliczona zgodnie z definicją zawartą w art. 2 ust. 6 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006.
Intensywność pomocy jest to stosunek ekwiwalentu dotacji brutto do kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą.
Ekwiwalent dotacji brutto wynosi: 6.723 PLN.
Koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą wynoszą: 26.329,14 PLN.
Wartość pomocy brutto = 6.723/26.329,14 = 25,53 %
Adres strony internetowej beneficjenta:
W załączeniu opis techniczny planowanego do zabudowy kotła oraz wyniki pomiarów kotła firmy Ala Talkkari (Finlandia), na podstawie którego skonstruowano kocioł Smok I GC 25 kW
Numer XA:XA 190/08
Państwo członkowskie: Finlandia
Region: -
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną:
Kuolleiden eläinten (sika, siipikarja, nauta, lammas, vuohi) keräilyjahävittäminen
Podstawa prawna:
Rozporządzenie (WE) nr 1774/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 3 października 2002 r. ustanawiające przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi
Maa- ja metsätalousministeriön asetus eläimistä saatavien sivu-tuotteiden hävittämisestä syrjäisillä alueilla sekä kuolleiden lemmikkieläinten hävittämisestä (1374/2004)
Valtionavustuslaki (2001/688)
Valtioneuvoston asetus valtionavustuksesta eläimen omistajalle sikojen ja siipikarjan raatojen hävittämisestä aiheutuviin kustan-nuksiin (59/2004)
Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej udzielonej podmiotowi:
Roczny budżet na 2008 r. wynosi 4,7 mln EUR. Łączny budżet na lata 2008-2013 wynosi maksymalnie 28 mln EUR
Maksymalna intensywność pomocy: 60 %
Data realizacji: 26.5.2008
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: 31.12.2013
Cel pomocy: Celem pomocy jest rekompensowanie producentom kosztów odbioru i niszczenia padłych zwierząt (świnie, drób, bydło, owce i kozy) zgodnie z art. 16 lit. d) rozporządzenia (WE) nr 1857/2006
Sektor(-y) gospodarki: Kod NACE - A 01.2 - Chów i hodowla zwierząt
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Elintarviketurvallisuusvirasto Evira
Mustialankatu 3
FI-00790 Helsinki
Adres internetowy:
http://wwwb.mmm.fi/el/laki/h/default.html
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20010688
Inne informacje: Celem pomocy jest obniżenie ponoszonych przez producentów kosztów odbioru padłych zwierząt i zwiększenie atrakcyjności takiego odbioru jako metody usuwania padłych zwierząt, co ma obniżyć ryzyko nielegalnego usuwania poprzez zakopywanie na miejscu.
Intensywność pomocy waha się od 40 do 60 % w zależności od gatunku. Maksymalna wysokość pomocy dla poszczególnych gatunków wynosi:
– świnie i drób, odbiór z gospodarstwa:
a) ilość co najmniej 150 kg: 40 EUR za odbiór;
b) ilość powyżej 500 kg: 8 EUR za 100 kg,
– świnie i drób dostarczane bezpośrednio do zakładu: 0,04 EUR za 1 kg,
– bydło poniżej 1 roku: 116,36 EUR za sztukę,
– bydło powyżej 1 roku: 132,03 EUR za sztukę,
– owce i kozy: 100,91 EUR za sztukę.
Przewidywany budżet programu pomocy na rok 2008 wynosi 4,7 mln EUR, chyba że zmianie ulegnie wysokość wkładu właściciela w koszty niszczenia bydła. Łączny budżet na lata 2008-2013 wynosi maksymalnie 28 mln EUR.
Pomoc nie obejmuje bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów
Numer XA: XA 192/08
Państwo członkowskie: Niderlandy
Region: Provincie Limburg
Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną:
Stimulering Agro-Innovatie Limburg 3
Podstawa prawna:
– Artikel 5 Algemene Subsidieverordening Provincie Limburg
(http://portal.prvlimburg.nl/psonline/popups/document.jsp? document=25948)
– Artikel 1 e.v. Nadere Subsidieregels voor de bevordering van de economische ontwikkeling
(http://portal.prvlimburg.nl/psonline/documenten/22586/ 040401-0245.doc)
Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:
Dostępny budżet wynosi 487.500 EUR (162.500 EUR rocznie)
Maksymalna intensywność pomocy: Bon ma wartość 6.500 EUR, z czego 75 % kwalifikuje się do dotacji
Data realizacji: Do dnia 22.5.2008
Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do dnia 31.12.2010
Cel pomocy: Program dotyczy wsparcia technicznego w rolnictwie. Na mocy art. 15 ust. 2 lit. c) i ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 pomoc w wysokości 100 % poniesionych kosztów może być przyznana na pokrycie kosztów związanych z usługami doradczymi świadczonymi przez osoby trzecie oraz kosztów usług, które nie stanowią działalności ciągłej lub okresowej i nie mają związku ze zwykłymi wydatkami operacyjnymi przedsiębiorstwa. Pomoc przyznawana jest w postaci usług dotowanych, co jest zgodne z wymogiem, że nie może ona obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów.
Pomoc obejmuje tzw "bony na wiedzę" (kennisvouchers). Bony te mogą być wymieniane na dotowane usługi doradcze przez dowolne gospodarstwa lub organizacje zajmujące się produkcją rolną oraz realizujące plan mający znaczenie gospodarcze lub biznesowe przede wszystkim dla sektora rolno-spożywczego prowincji Limburg.
Bon ma wartość 6.500 EUR, z czego 75 % kwalifikuje się do dotacji
Sektor(-y) gospodarki: Małe i średnie przedsiębiorstwa, o których mowa w rozporządzeniu (WE) nr 1857/2006, prowadzące działalność w dowolnym sektorze związanym z wytwarzaniem produktów rolnych (zwierzęta gospodarskie lub uprawy) lub ogrodniczych
Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:
Provincie Limburg
Postbus 5700,
6202 MA Maastricht
Nederland
Adres internetowy:
Dodatkowe informacje dotyczące bonów znajdują się na stronie internetowej pod adresem:
Inne informacje: -
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2008.226.7 |
Rodzaj: | Zawiadomienie |
Tytuł: | Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001. |
Data aktu: | 03/09/2008 |
Data ogłoszenia: | 03/09/2008 |