Ogłoszenie o naborze na stanowisko głównego doradcy (grupa zaszeregowania AD 14)
(art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego)
COM/2009/10183
(2009/C 106 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 8 maja 2009 r.)
Reprezentujemy
Zadaniem biura EuropeAid jest efektywne i skuteczne wdrażanie większości instrumentów pomocy zewnętrznej Komisji Europejskiej, finansowanych zarówno z budżetu Wspólnoty jak i z Europejskiego Funduszu Rozwoju. Wykonując projekty i inne działania służące realizacji pomocy biuro EuropeAid gwarantuje wysoką jakość i szybkie tempo wykorzystania dostępnych środków (ponad 8 mld EUR rocznie) i jednocześnie aktywnie przyczynia się do zwiększenia widoczności pomocy zewnętrznej.
W tym kontekście i w oparciu o swoją znajomość dziedziny biuro EuropeAid przyczynia się także do formułowania założeń polityki rozwoju i współpracy oraz polityki realizowanej przez Komisję w poszczególnych sektorach, a następnie wprowadza tę politykę w życie, tworząc innowacyjne narzędzia i mechanizmy realizacji. Ponadto biuro EuropeAid nadzoruje i wspiera działania na rzecz rozwoju współpracy poszczególnych delegatur Komisji, między innymi udostępniając swoją wiedzę fachową i formułując wytyczne oraz instrukcje.
Oferujemy
Główny doradca będzie podlegał bezpośrednio dyrektorowi generalnemu. Od głównego doradcy oczekiwać się będzie wytyczania strategicznego kierunku działania, służącego racjonalizacji systemu określania ryzyka właściwego dla procesu realizacji pomocy zewnętrznej oraz zarządzania tym ryzykiem, przy równoczesnym przestrzeganiu odnośnych norm i wykorzystywaniu najlepszych praktyk. Działalność ta obejmuje kwestie związane z optymalizacją skuteczności i wydajności (między innymi zwiększenie przejrzystości i tempa) systemów kontrolnych wprowadzonych w celu ograniczania tego ryzyka, a przede wszystkim audytów, weryfikacji i kontroli ex post Szczególną uwagę należy zwrócić na funkcjonowanie tych systemów w przypadkach, w których pomoc jest realizowana za pośrednictwem dwustronnych lub wielostronnych donatorów bądź wspólnie z nimi.
W powyższy sposób główny doradca przyczyni się do poprawy rozliczalności wobec pozostałych instytucji (PE, Rada, Trybunał Obrachunkowy).
Poszukujemy
Od kandydata wymaga się:
– udokumentowanych osiągnięć w zakresie zwiększania skuteczności i wydajności pomocy zewnętrznej, a także działania na rzecz przejrzystości i rozliczalności, a przede wszystkim ugruntowanej wiedzy w obszarze zarządzania ryzykiem oraz strategii kontroli,
– udokumentowanej znajomości ogólnego funkcjonowania współpracy na rzecz rozwoju oraz roli Komisji w kontekście międzynarodowym, zarówno wewnątrz UE, jak i poza nią, a także udokumentowanego doświadczenia w tym obszarze,
– dobrej znajomości ogólnej polityki realizowanej przez Wspólnotę w obszarze stosunków zewnętrznych,
– dobrej znajomości polityki zewnętrznej oraz narzędzi działań zewnętrznych,
– ugruntowanej znajomości rozporządzeń finansowych mających zastosowanie do budżetu Wspólnot Europejskich oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju,
– dobrego zrozumienia stosunków międzyinstytucjonalnych, przede wszystkim z PE oraz Trybunałem Obrachunkowym,
– dobrych zdolności komunikacyjnych na forach międzynarodowych,
– umiejętności pracy w języku angielskim i francuskim.
Kandydat musi
1. Być obywatelem jednego z państw członkowskich UE.
2. Posiadać:
(i) poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym w normalnym przypadku cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów;
(ii) lub poziom wykształcenia, które odpowiada ukończeniu studiów wyższych potwierdzonych dyplomem oraz przynajmniej rocznego, właściwego doświadczenia zawodowego, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata.
3. Posiadać przynajmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe, liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, na poziomie, na którym wymagane są wyżej wymienione kwalifikacje. Przynajmniej 5 lat doświadczenia zawodowego kandydat powinien zdobyć na wyższym stanowisku kierowniczym lub doradczym(1); wymagane jest również bezpośrednie doświadczenie w dziedzinie związanej z powyższym stanowiskiem.
4. Władać biegle jednym z języków urzędowych UE oraz dobrze znać inny język urzędowy UE. (Informujemy kandydatów, że procedura rekrutacyjna będzie przeprowadzana wyłącznie w języku angielskim, francuskim lub niemieckim. Ponieważ mogłoby to dawać przewagę rodzimym użytkownikom tych języków, będą oni egzaminowani również w innym języku lub kilku innych językach).
5. Kandydat nie może osiągnąć jeszcze normalnego wieku emerytalnego, który dla urzędnika Wspólnot Europejskich rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym urzędnik ten osiąga wiek 65 lat (zob. art. 52 lit. a) regulaminu pracowniczego).
Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów
Kandydaci mają obowiązek wyrazić gotowość do złożenia oświadczenia, w którym zobowiążą się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenia dotyczącego konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na ich niezależności.
Powołanie i warunki zatrudnienia
Główny doradca zostanie wyłoniony i powołany przez Komisję zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami selekcji i naboru. Sporządzona zostanie lista kandydatów dopuszczonych do kolejnego etapu naboru, po czym kandydaci ci zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, prowadzoną przez Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania działający w Komisji, oraz do odbycia testów przeprowadzanych metodą assessment centre przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne.
Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia określono w regulaminie pracowniczym mającym zastosowanie do urzędników Wspólnot Europejskich w grupie zaszeregowania AD 14.
Informujemy kandydatów, że regulamin pracowniczy nakłada na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.
Rekrutacja odbędzie się w Brukseli.
Równość szans
Unia Europejska stosuje politykę równych szans.
Procedura zgłaszania kandydatur
Informacja o naborze na to stanowisko może być publikowana równocześnie z informacją o naborze na inne, wyższe stanowiska urzędnicze. W takim przypadku kandydaci, którzy chcą ubiegać się o więcej niż jedno z tych stanowisk, muszą złożyć osobne zgłoszenie na każde stanowisko.
Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne, w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego. Zgłoszenie kandydatury następuje poprzez rejestrację w Internecie pod poniższym adresem:
https://ec.europa.eu/dgs/personnel_administration/seniormanagementvacancies/CV_Encadext/index.cfm
Należy zastosować się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury.
Za dokonanie rejestracji w Internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci(2). Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w Internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane pocztą elektroniczną po upływie terminu nie będą co do zasady przyjmowane.
Po zakończeniu rejestracji w Internecie na monitorze pojawi się numer identyfikacyjny, który należy zanotować. Numer ten będzie wykorzystywany jako numer referencyjny we wszystkich sprawach dotyczących zgłoszenia kandydata. Otrzymanie numeru przez kandydata oznacza, że rejestracja została zakończona - numer stanowi potwierdzenie, że wprowadzone przez kandydata dane zostały zarejestrowane. Nieotrzymanie numeru oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!
Kandydaci muszą posiadać adres poczty elektronicznej. Będzie on służył do identyfikacji ich zgłoszenia oraz do powiadomienia ich o wyniku procedury. Należy poinformować Komisję o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.
Do zgłoszenia należy załączyć życiorys w formacie WORD lub PDF oraz zamieścić list motywacyjny (maks. 8.000 znaków) w trybie on-line. Życiorys i list motywacyjny muszą być sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.
Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w Internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od dyrekcji generalnej prowadzącej rekrutację.
Osoby, które z powodu swojej niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogą przesłać swoje wydrukowane zgłoszenie (życiorys i list motywacyjny) listem poleconym(3) z datą stempla pocztowego nie późniejszą niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. W takim przypadku wszelka późniejsza korespondencja pomiędzy Komisją a kandydatem odbywać się będzie drogą pocztową. Do zgłoszenia należy w takim przypadku załączyć zaświadczenie potwierdzające niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogą ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.
Prośby o dodatkowe informacje i/lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: ADMIN-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu
Kontakt
Constantin Stathopoulos, tel.: 52463, e-mail: Constantin.Stathopoulos@ec.europa.eu
Termin zakończenia rejestracji kandydatów
Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 5 czerwca 2009 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.
______
(1) Kandydaci w swoim życiorysie powinni wyszczególnić przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych 5 lat, podczas których zdobyli doświadczenie na wyższych stanowiskach kierowniczych: 1) nazwę zajmowanego stanowiska i pełnioną funkcje: 2) liczbę pracowników znajdujących się pod ich kierownictwem: 3) wielkość budżetu, którym zarządzali: oraz 4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.
(2) Termin rejestracji upływa dnia 5 czerwca 2009 r. o godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.
(3) European Commission, Directorate-General Personnel and Administration, Unit for Organisation Chart and Management Staff, COM/2009/10183, MO34 5/105, B-1049 Brussels.
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2009.106A.1 |
Rodzaj: | Ogłoszenie |
Tytuł: | Biuro Współpracy EuropeAid (AIDCO) - Ogłoszenie o naborze na stanowisko głównego doradcy (grupa zaszeregowania AD 14) (art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego) - COM/2009/10183. |
Data aktu: | 08/05/2009 |
Data ogłoszenia: | 08/05/2009 |