Nałożenie obowiązku użyteczności publicznej w zakresie regularnych przewozów lotniczych na trasach w okręgach Finnmark i North-Troms (Norwegia)
(2009/C 224/07)
(Dz.U.UE C z dnia 17 września 2009 r.)
1. WPROWADZENIE
Zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych(1) Norwegia podjęła decyzję o nałożeniu z dniem 1 kwietnia 2010 r. obowiązku użyteczności publicznej w odniesieniu do regularnych przewozów lotniczych na następujących trasach:
1) trasy pomiędzy Kirkenes, Vadsø, Vardø, Båtsfjord, Berlevåg, Mehamn, Honningsvåg, Hammerfest i Alta;
2) trasy Hasvik-Tromsø-Hasvik, Hasvik-Hammerfest-Hasvik, Sørkjosen-Tromsø-Sørkjosen.
2. SPECYFIKACJE DOTYCZĄCE POSZCZEGÓLNYCH TRAS
2.1. Trasy pomiędzy Kirkenes, Vadsø, Vardø, Båtsfjord, Berlevåg, Mehamn, Honningsvåg, Hammerfest i Alta.
2.1.1. Minimalne częstotliwości lotów, zdolność przewozowa, przebieg trasy oraz rozkłady lotów
Wymagania ogólne
- Wymagania te obowiązują przez cały rok.
- Tam gdzie istnieje wymóg obsługi połączenia przez jednego przewoźnika, pasażerom zapewnia się przelot na całej trasie w ramach siatki połączeń objętej obowiązkiem użyteczności publicznej. Maksymalny czas podróży w ramach wymaganego połączenia realizowanego przez jednego przewoźnika wynosi trzy i pół godziny od pierwszego wylotu do ostatniego przylotu.
- W przypadku połączeń dolotowych z przewozami lotniczymi do i z Tromsø, rozkłady muszą umożliwić pasażerom podróż do lub z Tromsø z nie więcej niż jedną przesiadką na całej trasie.
- Jeśli obowiązują wymagania dotyczące zdolności przewozowej, liczbę oferowanych miejsc należy dostosować zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszego dokumentu.
- Należy uwzględnić zapotrzebowanie społeczne na przewozy lotnicze.
Wymagania dotyczące lotów od poniedziałku do piątku
Alta
- Oferowana zdolność przewozowa podczas lotów od poniedziałku do piątku łącznie wyniesie nie mniej niż 550 miejsc do oraz z miejscowości Alta.
- Co najmniej jedno połączenie z Kirkenes realizowane przez jednego przewoźnika (tam i z powrotem), z nie więcej niż jednym międzylądowaniem. Pierwszy przylot do Kirkenes nastąpi nie później niż o godz. 9:00, ostatni wylot z Kirkenes nie wcześniej niż o godz. 14:00.
- Połączenia realizowane przez jednego przewoźnika pomiędzy miejscowością Alta a innymi portami lotniczymi zgodnie z wymogami zawartymi w niniejszym dokumencie.
Hammerfest
- Co najmniej pięć wylotów i przylotów dziennie od poniedziałku do piątku.
- Oferowana zdolność przewozowa podczas lotów od poniedziałku do piątku łącznie wyniesie nie mniej niż 750 miejsc do oraz z Hammerfest.
- Co najmniej trzy połączenia z Vadsø realizowane przez jednego przewoźnika (tam i z powrotem). W obu kierunkach pierwszy przylot nastąpi nie później niż o godz. 10:30, a ostatni wylot nie wcześniej niż o godz. 18:30.
- Połączenie z Kirkenes realizowane przez jednego przewoźnika (tam i z powrotem).
- Połączenia realizowane przez jednego przewoźnika pomiędzy Hammerfest a innymi portami lotniczymi zgodnie z wymogami zawartymi w niniejszym dokumencie.
Kirkenes
- Oferowana zdolność przewozowa podczas lotów od poniedziałku do piątku łącznie wyniesie nie mniej niż 750 miejsc do oraz z Kirkenes.
- Połączenia realizowane przez jednego przewoźnika pomiędzy Kirkenes a innymi portami lotniczymi zgodnie z wymogami zawartymi w niniejszym dokumencie.
Vadsø
- Co najmniej pięć wylotów i przylotów dziennie od poniedziałku do piątku.
- Oferowana zdolność przewozowa podczas lotów od poniedziałku do piątku łącznie wyniesie nie mniej niż 1.125 miejsc do oraz z Vadsø.
- Co najmniej trzy połączenia z Kirkenes realizowane przez jednego przewoźnika (tam i z powrotem), bez międzylądowania. Pierwszy przylot do Kirkenes nastąpi nie później niż o godz. 11:00, a ostatni wylot z Kirkenes nie wcześniej niż o godz. 19:00. Pierwszy przylot do Vadsø nastąpi nie później niż o godz. 11:30, ostatni wylot z Vadsø nie wcześniej niż o godz. 18:30.
- Co najmniej dwa połączenia z miejscowością Alta realizowane przez jednego przewoźnika (tam i z powrotem). Pierwszy przylot do Vadsø nastąpi nie później niż o godz. 10:00. Pierwszy przylot do miejscowości Alta nastąpi nie później niż o godz. 10:30. Ostatni wylot z Vadsø nastąpi nie wcześniej niż o godz. 14:00, a ostatni wylot z miejscowości Alta - nie wcześniej niż o godz. 15:00.
- Połączenia realizowane przez jednego przewoźnika pomiędzy Vadsø a innymi portami lotniczymi zgodnie z wymogami zawartymi w niniejszym dokumencie.
Vardø
- Co najmniej trzy połączenia z Kirkenes realizowane przez jednego przewoźnika (tam i z powrotem). Ostatni wylot z Kirkenes nastąpi nie wcześniej niż po sześciu godzinach od pierwszego przylotu do Kirkenes.
Båtsfjord
Co najmniej cztery przyloty i wyloty dziennie, przy spełnieniu następujących warunków:
- Co najmniej dwa połączenia z Kirkenes realizowane przez jednego przewoźnika (tam i z powrotem). Pierwszy przylot do Kirkenes nastąpi nie później niż o godz. 11:00, a ostatni wylot z Kirkenes nie wcześniej niż o godz. 19:00.
- Co najmniej dwa połączenia z Vadsø realizowane przez jednego przewoźnika (tam i z powrotem). Pierwszy przylot do Vadsø nastąpi nie później niż o godz. 10:30, a ostatni wylot z Vadsø nie wcześniej niż o godz. 18:30.
- Połączenie z Hammerfest realizowane przez jednego przewoźnika (tam i z powrotem).
- Rozkład lotów powinien zapewniać połączenia dolotowe z co najmniej dwoma przewozami lotniczymi z i do Tromsø.
Berlevåg
Co najmniej trzy przyloty i wyloty dziennie, przy spełnieniu następujących warunków:
- Połączenie z Kirkenes realizowane przez jednego przewoźnika (tam i z powrotem). Pierwszy przylot do Kirkenes nastąpi nie później niż o godz. 11:00, a ostatni wylot z Kirkenes nie wcześniej niż o godz. 19:00.
- Połączenie z Vadsø realizowane przez jednego przewoźnika (tam i z powrotem). Pierwszy przylot do Vadsø nastąpi nie później niż o godz. 10:30, a ostatni wylot z Vadsø nie wcześniej niż o godz. 18:30.
- Połączenie z Hammerfest realizowane przez jednego przewoźnika (tam i z powrotem).
- Rozkład lotów powinien zapewniać połączenia dolotowe z co najmniej dwoma przelotami lotniczymi z i do Tromsø.
Mehamn
Co najmniej cztery przyloty i wyloty dziennie, przy spełnieniu następujących warunków:
- Co najmniej dwa połączenia z Hammerfest realizowane przez jednego przewoźnika (tam i z powrotem). Pierwszy przylot do Hammerfest nastąpi nie później niż o godz. 8:30, a ostatni wylot w obu kierunkach nie wcześniej niż o godz. 17:00.
- Co najmniej dwa połączenia z Vadsø realizowane przez jednego przewoźnika (tam i z powrotem). Ostatni wylot w obu kierunkach nastąpi nie wcześniej niż o godz. 16:00.
- Połączenie z Kirkenes realizowane przez jednego przewoźnika (tam i z powrotem).
- Rozkład lotów powinien zapewniać połączenia z co najmniej dwoma przewozami lotniczymi z i do Tromsø.
Honningsvåg
Co najmniej cztery przyloty i wyloty dziennie, przy spełnieniu następujących warunków:
- Co najmniej dwa połączenia z Hammerfest realizowane przez jednego przewoźnika (tam i z powrotem). Pierwszy przylot do Hammerfest nastąpi nie później niż o godz. 8:30, a ostatni wylot w obu kierunkach nie wcześniej niż o godz. 17:00.
- Co najmniej dwa połączenia z Vadsø realizowane przez jednego przewoźnika (tam i z powrotem). Ostatni wylot w obu kierunkach nastąpi nie wcześniej niż o godz. 16:00.
- Rozkład lotów powinien zapewniać połączenia dolotowe z przynajmniej dwoma przewozami lotniczymi z i do Tromsø.
Wymagania dotyczące lotów od soboty do niedzieli
Poniższe wymagania dotyczą lotów od soboty do niedzieli łącznie:
- Oferowana zdolność przewozowa wyniesie nie mniej niż 110 miejsc z i do miejscowości Alta, nie mniej niż 150 miejsc z i do Hammerfest, nie mniej niż 150 miejsc z i do Kirkenes oraz nie mniej niż 225 miejsc z i do Vadsø.
- Liczba przylotów i odlotów będzie co najmniej taka sama jak każdego dnia od poniedziałku do piątku dla Hammerfest, Vadsø, Vardø, Båtsfjord, Berlevåg, Mehamn i Honningsvåg.
- Co najmniej dwa połączenia na trasie Honningsvåg-Hammerfest realizowane przez jednego przewoźnika (tam i z powrotem).
- Przelot tam i z powrotem w ramach usługi pojedynczego przewoźnika do Vadsø z Båtsfjord, Berlevåg, Mehamn i Honningsvåg.
- Połączenie realizowane przez jednego przewoźnika z Båtsfjord, Berlevåg i Mehamn do Hammerfest (tam i z powrotem).
- Połączenie realizowane przez jednego przewoźnika na trasie Vadsø-Alta (tam i z powrotem).
- Połączenie realizowane przez jednego przewoźnika na trasie Kirkenes-Alta (tam i z powrotem).
- Liczba połączeń dolotowych z przewozami lotniczymi do i z Tromsø nie mniejsza niż każdego dnia od poniedziałku do piątku dla Båtsfjord, Berlevåg, Mehamn i Honningsvåg.
Poniższe wymagania dotyczą zarówno lotów w sobotę, jak i w niedzielę:
- Możliwość wylotu z każdego i przylotu na każdy z wymienionych portów lotniczych: Vadsø, Vardø, Båtsfjord, Berlevåg, Mehamn, Honningsvåg, Hammerfest, Kirkenes i Alta.
- Połączenie realizowane przez jednego przewoźnika na trasie Vadsø-Hammerfest (tam i z powrotem).
- Połączenie realizowane przez jednego przewoźnika na trasie Vadsø-Kirkenes (tam i z powrotem).
- Połączenia do i z Tromsø dla następujących portów lotniczych: Båtsfjord, Berlevåg, Mehamn i Honningsvåg.
2.1.2. Kategoria statków powietrznych
Do obsługi wymaganych lotów zapewnia się statki powietrzne zarejestrowane do przewozu co najmniej 15 pasażerów.
2.2. Hasvik-Tromsø-Hasvik, Hasvik-Hammerfest-Hasvik, Sørkjosen-Tromsø-Sørkjosen
2.2.1. Wymagania dotyczące minimalnej częstotliwości lotów, zdolności przewozowej, przebiegu tras i rozkładu lotów dla połączeń Hasvik-Tromsø-Hasvik oraz Hasvik-Hammerfest-Hasvik
Wymagania obowiązują przez cały rok.
Hasvik-Tromsø-Hasvik:
- Co najmniej dwa połączenia tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku, z czego przynajmniej jedno musi zostać zaplanowane tak, aby umożliwić połączenie z przewozami lotniczymi na trasie Tromsø-Oslo-Tromsø.
- Przynajmniej jedno połączenie tam i z powrotem w niedzielę, zaplanowane tak, aby umożliwić połączenie z przewozami lotniczymi na trasie Tromsø-Oslo-Tromsø.
- W dniach od poniedziałku do piątku pierwszy przylot do Tromsø nastąpi nie później niż o godz. 10:00, a ostatni wylot z Tromsø nie wcześniej niż o godz. 13:30.
- Przynajmniej jeden z wymaganych dziennych lotów w obu kierunkach od poniedziałku do piątku będzie lotem bez międzylądowania. W przypadku pozostałych lotów dopuszcza się nie więcej niż dwa międzylądowania, z których jedno może się wiązać ze zmianą statku powietrznego, o ile czas oczekiwania na połączenie nie przekroczy 45 minut, a przewoźnik będzie obsługiwał cała trasę do i z Tromsø.
Hasvik-Hammerfest-Hasvik:
- Co najmniej jedno połączenie tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku, przy czym pierwszy przylot do Hammerfest nastąpi nie później niż o godz. 8:30, a ostatni wylot z Hammerfest nie wcześniej niż o godz. 14:30.
Zdolność przewozowa:
- Każdego tygodnia dostępnych będzie nie mniej niż 120 miejsc do i z Hasvik na trasach Hasvik-Tromsø i Hasvik-Hammerfest łącznie.
- Liczbę oferowanych miejsc należy dostosować zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszego dokumentu.
2.2.2. Wymagania dotyczące minimalnych częstotliwości lotów, zdolności przewozowej, przebiegu tras i rozkładu lotów dla połączeń Sørkjosen-Tromsø-Sørkjosen
Wymagania obowiązują przez cały rok. Obowiązek codziennej obsługi połączeń dotyczy obu kierunków.
Częstotliwość lotów:
- Co najmniej dwa połączenia tam i z powrotem dziennie od poniedziałku do piątku.
- Co najmniej dwa połączenia tam i z powrotem od soboty do niedzieli łącznie.
Zdolność przewozowa:
- W obu kierunkach nie mniej niż 190 miejsc od poniedziałku do piątku łącznie oraz nie mniej niż 35 miejsc od soboty do niedzieli łącznie.
- Liczbę oferowanych miejsc należy dostosować zgodnie z zasadami określonymi przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji w załączniku A do niniejszego dokumentu.
Przebieg trasy:
- Wymagane połączenia muszą być realizowane jako loty bez międzylądowania.
Rozkłady lotów:
Wymagane połączenia muszą być zaplanowane w taki sposób, aby umożliwiać przesiadkę na połączenia na trasach lotniczych Tromsø-Oslo-Tromsø.
Ponadto w stosunku do lotów od poniedziałku do piątku obowiązują następujące wymagania:
- Pierwszy przylot do Tromsø nastąpi nie później niż o godz. 9:30, a ostatni wylot z Tromsø nie wcześniej niż o godz. 19:00.
- Pierwszy wylot z Tromsø nastąpi nie później niż o godz. 11:30, a ostatni wylot z Sørkjosen nie wcześniej niż o godz. 17:00.
2.2.3. Kategoria statków powietrznych
Do obsługi wymaganych lotów zapewnia się statki powietrzne zarejestrowane do przewozu co najmniej 15 pasażerów.
3. SPECYFIKACJE DOTYCZĄCE WSZYSTKICH TRAS
3.1. Wymagania techniczne i operacyjne
Zwraca się szczególną uwagę przewoźników na wymagania techniczne i operacyjne obowiązujące w portach lotniczych. W celu uzyskania dodatkowych informacji należy skontaktować się z norweskim Urzędem Lotnictwa Cywilnego:
Luftfartstilsynet
PO Box 243
8001 Bodø
NORWAY
Tel. +47 75585000
3.2. Taryfy
Maksymalna, w pełni elastyczna taryfa podstawowa za przelot w jedną stronę (taryfa maksymalna) w roku działalności rozpoczynającym się dnia 1 kwietnia 2010 r. nie może przekroczyć podanych poniżej kwot (w koronach norweskich - NOK).
Do | Alta | Berlevåg | Båtsfjord | Hammerfest | Honningsvåg | Kirkenes | Mehamn | Vadsø | Vardø |
Z | |||||||||
Alta | - | 1.180 | 1.149 | 519 | 1.021 | 1.149 | 1.180 | 1.149 | - |
Berlevåg | 1.180 | - | 418 | 1.039 | 700 | 827 | 418 | 700 | - |
Båtsfjord | 1.149 | 418 | - | 1.039 | 827 | 700 | 519 | 651 | - |
Hammerfest | 519 | 1.039 | 1.039 | - | 700 | 1.149 | 911 | 1.149 | - |
Honningsvåg | 1.021 | 700 | 827 | 700 | - | 1.149 | 519 | 1.039 | - |
Kirkenes | 1.149 | 827 | 700 | 1.149 | 1.149 | - | 986 | 418 | 550 |
Mehamn | 1.180 | 418 | 519 | 911 | 519 | 986 | - | 863 | - |
Vadsø | 1.149 | 700 | 651 | 1.149 | 1.039 | 418 | 863 | - | - |
Vardø | - | - | - | - | - | 550 | - | - | - |
Jeśli w tabeli nie uwzględniono taryfy maksymalnej, ograniczenie taryfy nie obowiązuje.
Hasvik-Tromsø 1.109
Hasvik-Hammerfest 519
Sørkjosen-Tromsø 590
Taryfa maksymalna dla każdego kolejnego roku działalności korygowana jest dnia 1 kwietnia w oparciu o wskaźnik cen konsumpcyjnych dla 12-miesięcznego okresu kończącego się 15 lutego danego roku, który to wskaźnik publikowany jest przez norweski urząd statystyczny (http://www.ssb.no).
Przewoźnik oferuje bilety przez co najmniej jeden własny kanał sprzedaży. Przewoźnik odpowiada za udostępnienie przez wszystkie kanały sprzedaży, jakimi dysponuje, biletów w cenie, która nie przekracza taryfy maksymalnej.
Wymogi dotyczące taryfy maksymalnej obowiązują również w przypadku sprzedaży biletów przez inne przedsiębiorstwa kontrolowane przez przewoźnika. Przewoźnik jest odpowiedzialny za dostosowanie się tych przedsiębiorstw do wymogów dotyczących taryfy maksymalnej.
Taryfa maksymalna zawiera wszelkie podatki i opłaty na rzecz władz oraz wszelkie pozostałe opłaty dodatkowe (serwisowe itp.), które przewoźnik nalicza przy wydaniu biletów.
Przewoźnik zobowiązany jest uczestniczyć w krajowych porozumieniach międzyliniowych obowiązujących w danym momencie i uwzględnić w ofercie wszystkie zniżki wynikające z tych porozumień.
Przewoźnik udostępnia bilety poprzez komputerowy system rezerwacji (CRS).
4. DODATKOWE WARUNKI WYNIKAJĄCE Z PROCEDURY PRZETARGOWEJ
Dodatkowe warunki wynikające z procedury przetargowej ograniczającej dostęp do tras do jednego tylko przewoźnika:
Taryfy:
- Wszystkie taryfy dolotowe za połączenia z innymi przewozami lotniczymi oferuje się wszystkim przewoźnikom na jednakowych warunkach. Z powyższej zasady zwolnione są jedynie te taryfy dolotowe za połączenia z innymi przewozami lotniczymi świadczonymi przez oferenta, których wartość nie przekracza 40 % w pełni elastycznej taryfy.
- W ramach omawianych lotów nie można zdobyć ani wykorzystać punktów premiowych dostępnych w programach dla stałych klientów.
- Zniżek socjalnych udziela się zgodnie z wytycznymi opublikowanymi w załączniku B do niniejszego dokumentu.
Warunki dotyczące transferu:
- Wszystkie wyznaczone przez przewoźnika warunki dotyczące transferu pasażerów na trasy i z tras obsługiwanych przez innych przewoźników, w tym dotyczące czasu oczekiwania na połączenie oraz odpraw biletowych i bagażowych, muszą mieć charakter obiektywny i niedyskryminujący.
5. ZASTĄPIENIE I ZNIESIENIE WCZEŚNIEJSZYCH WYMAGAŃ W ZAKRESIE OBOWIĄZKU UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ
Niniejsze wymagania w zakresie obowiązku użyteczności publicznej zastępują wcześniejsze opublikowane w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich nr C 199 oraz Suplemencie EOG nr 160 z dnia 24 sierpnia 2006 r. dla tras:
- pomiędzy Kirkenes, Vadsø, Vardø, Båtsfjord, Berlevåg, Mehamn, Honningsvåg, Hammerfest i Alta,
- Hasvik-Tromsø-Hasvik, Hasvik-Hammerfest-Hasvik., Sørkjosen-Tromsø-Sørkjosen.
6. INFORMACJE
Dalsze informacje można uzyskać w norweskim Ministerstwie ds. Transportu i Komunikacji
The Ministry of Transport and Communications
PO Box 8010 Dep
0030 Oslo
NORWAY
Tel. + 47 22248353
Faks + 47 22245609
______
(1) Rozporządzenie (EWG) nr 2408/92 zostało zastąpione rozporządzeniem (WE) nr 1008/2008. Rozporządzenie (WE) nr 1008/2008 nie zostało uwzględnione w porozumieniu EOG. Podstawą prawną niniejszego zaproszenia do składania ofert jest zatem rozporządzenie Rady (EWG) nr 2408/92, które jest aktem prawnym obowiązującym Norwegię.
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2009.224.6 |
Rodzaj: | Zawiadomienie |
Tytuł: | Komunikat na mocy art. 4. ust. 1 lit. a) aktu, o którym mowa w pkt 64 lit. a) załącznika XIII do Porozumienia EOG (rozporządzenie Rady (EWG) nr 2408/92 w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych) - Nałożenie obowiązku użyteczności publicznej w zakresie regularnych przewozów lotniczych na trasach w okręgach Finnmark i North-Troms (Norwegia). |
Data aktu: | 17/09/2009 |
Data ogłoszenia: | 17/09/2009 |