(2013/C 218/06)
(Dz.U.UE C z dnia 30 lipca 2013 r.)
KOMITET REGIONÓW |
- Ma świadomość, że istotne jest poszanowanie podstawowego prawa przedsiębiorców do prowadzenia działalności bez ingerencji z zewnątrz; istotne jest jednak także poszanowanie równości płci, która jest jedną z podstawowych wartości UE. Dyrektywa, która ustanawia minimalne standardy, służy zapewnieniu równych warunków dla obu płci we wszystkich państwach członkowskich, a tym samym poprawie warunków gospodarczych na rynku wewnętrznym. |
- Sugeruje, że chcąc osiągnąć cel zapewnienia równych warunków konkurencji i spójnych ram regulacyjnych w całej UE, rozsądnie byłoby przyjąć podobne sankcje w każdym państwie członkowskim. W przeciwnym wypadku czynniki zniechęcające w niektórych państwach członkowskich mogłyby być znacznie słabsze niż w innych, a tym samym niższy byłby poziom przestrzegania przepisów krajowych wdrażających dyrektywę. |
- Popiera decyzję Komisji, by cel zwiększenia równowagi płci realizować drogą wniosku ustawodawczego i ustanowienia wiążących celów, a nie poprzez wspieranie podejścia opartego na samoregulacji i/lub dobrowolności. |
- Podkreśla, że wybór najlepiej wykwalifikowanych kandydatów na stanowiska dyrektorów niewykonawczych musi opierać się na przejrzystym procesie selekcji i jasnych kryteriach dotyczących kwalifikacji, by zachęcić do zgłoszenia kandydatury wszystkie utalentowane osoby. |
- Zwraca uwagę, że w wielu miejscach pracy zróżnicowanie pracowników pod względem wiedzy, umiejętności, doświadczenia, sytuacji życiowej i płci ma zasadnicze znaczenie dla osiągania zamierzonych rezultatów. Uważa zatem za istotne, by przyznawać pierwszeństwo kandydatowi należącemu do niedostatecznie reprezentowanej płci, jeżeli dany kandydat posiada takie same kwalifikacje jak kandydat należący do płci przeciwnej pod względem umiejętności niezbędnych na danym stanowisku, kompetencji i wyników w pracy oraz jeżeli obiektywna ocena uwzględniająca wszystkie kryteria odnoszące się do konkretnych osób nie przechyla szali na korzyść kandydata płci przeciwnej. |
Sprawozdawca | Andreja POTOČNIK (SI/ALDE), zastępca burmistrza Tržič |
Dokument źródłowy | Wniosek dotyczący dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie poprawy równowagi płci wśród dyrektorów niewykonawczych spółek, których akcje są notowane na giełdzie, i odnośnych środków |
COM(2012) 614 final |
I. ZALECENIA POLITYCZNE
Uwagi ogólne
KOMITET REGIONÓW
Uwagi szczegółowe
KOMITET REGIONÓW
Znaczenie dla szczebla lokalnego i regionalnego
KOMITET REGIONÓW
II. ZALECANE POPRAWKI
Zalecana poprawka 1 | ||||
Preambuła | ||||
Tekst zaproponowany przez Komisję | Poprawka KR-u | |||
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 157 ust. 3, | uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 8 oraz 157 ust. 3 i 4, | |||
Uzasadnienie | ||||
Zgodność z punktem 1 projektu opinii. Artykuł 8 TFUE należy wymienić jako podstawę prawną dyrektywy, gdyż definiuje on równość płci jako horyzontalny cel UE. | ||||
Zalecana poprawka 2 | ||||
Preambuła | ||||
Tekst zaproponowany przez Komisję | Poprawka KR-u | |||
uwzględniając art. 2 i art. 3 ust. 3 Traktatu o Unii Europejskiej, | ||||
Uzasadnienie | ||||
Zgodność z punktem 1 projektu opinii. | ||||
Zalecana poprawka 3 | ||||
Preambuła | ||||
Tekst zaproponowany przez Komisję | Poprawka KR-u | |||
uwzględniając art. 23 Karty praw podstawowych Unii Europejskiej, | ||||
Uzasadnienie | ||||
Zgodność z punktem 1 projektu opinii. | ||||
Zalecana poprawka 4 | ||||
Motyw 17 | ||||
Tekst zaproponowany przez Komisję | Poprawka KR-u | |||
Spółki, których akcje są notowane na giełdzie, charakteryzują się szczególnym znaczeniem gospodarczym, widocznością na rynku oraz wywieranym na niego wpływem. Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie mają zatem zastosowanie do spółek giełdowych zdefiniowanych jako spółki zarejestrowane w państwie członkowskim, których papiery wartościowe są dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 14) dyrektywy 2004/39/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 21 kwietnia 2004 r. w sprawie rynków instrumentów finansowych(1) w co najmniej jednym państwie członkowskim. Wspomniane spółki ustanawiają standardy w odniesieniu do całej gospodarki i oczekuje się, że ich praktyki będą stanowić przykład dla innych rodzajów spółek. Publiczny charakter spółek giełdowych uzasadnia poddanie ich szerszym regulacjom z uwagi na interes publiczny. | Spółki, których akcje są notowane na giełdzie, charakteryzują się szczególnym znaczeniem gospodarczym, widocznością na rynku oraz wywieranym na niego wpływem. Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie mają zatem zastosowanie do spółek giełdowych zdefiniowanych jako spółki posiadające swoją siedzibę zarejestrowane w państwie członkowskim, których akcje papiery wartościowe są dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 14) dyrektywy 2004/39/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 21 kwietnia 2004 r. w sprawie rynków instrumentów finansowych(1) w co najmniej jednym państwie członkowskim. Wspomniane spółki ustanawiają standardy w odniesieniu do całej gospodarki i oczekuje się, że ich praktyki będą stanowić przykład dla innych rodzajów spółek. Publiczny charakter spółek giełdowych uzasadnia poddanie ich szerszym regulacjom z uwagi na interes publiczny. | |||
______ (1) Dz.U. L 145 z 30.4.2004, s. 1. |
______ (1) Dz.U. L 145 z 30.4.2004, s. 1. |
|||
Uzasadnienie | ||||
Miejsce, w którym spółka ma swoją siedzibę, a nie miejsce rejestracji, oraz akcje, a nie papiery wartościowe, stanowią pewniejsze kryteria określenia spółek objętych omawianą dyrektywą. | ||||
Zalecana poprawka 5 | ||||
Motyw 21 | ||||
Tekst zaproponowany przez Komisję | Poprawka KR-u | |||
W kilku państwach członkowskich pewna liczba dyrektorów niewykonawczych może lub musi być powoływana lub wybierana przez załogę lub przez organizacje pracownicze zgodnie z prawem krajowym lub praktyką krajową. Cele ilościowe przewidziane w niniejszej dyrektywie mają zastosowanie do wszystkich dyrektorów niewykonawczych, w tym do przedstawicieli pracowników. Praktyczne procedury służące zapewnieniu osiągnięcia tych celów powinny jednak zostać określone przez zainteresowane państwa członkowskie, z uwzględnieniem faktu, że niektórzy dyrektorzy niewykonawczy są przedstawicielami pracowników. | W kilku państwach członkowskich pewna liczba dyrektorów niewykonawczych może lub musi być powoływana lub wybierana przez załogę lub przez organizacje pracownicze zgodnie z prawem krajowym lub praktyką krajową. Cele ilościowe przewidziane w niniejszej dyrektywie mają zastosowanie do wszystkich dyrektorów niewykonawczych, w tym do przedstawicieli pracowników. Praktyczne procedury służące zapewnieniu osiągnięcia tych celów powinny jednak zostać określone przez zainteresowane państwa członkowskie, z uwzględnieniem faktu, że niektórzy dyrektorzy niewykonawczy są przedstawicielami pracowników, i biorąc pod uwagę specyficzne procedury stosowane przy wyborze/mianowaniu takich przedstawicieli. | |||
Uzasadnienie | ||||
Rozważania dotyczące równości płci muszą iść w parze z demokratycznymi procedurami wyboru/mianowania stosowanymi przez związki zawodowe w państwach członkowskich. | ||||
Zalecana poprawka 6 | ||||
Motyw 31 | ||||
Tekst zaproponowany przez Komisję | Poprawka KR-u | |||
Ponieważ skład siły roboczej pod względem płci ma bezpośredni wpływ na dostępność kandydatów należących do niedostatecznie reprezentowanej płci, państwa członkowskie mogą postanowić, że w przypadku gdy osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci stanowią mniej niż 10 % całej siły roboczej, dana spółka nie będzie zobowiązana do realizacji celu określonego w niniejszej dyrektywie. | Ponieważ skład siły roboczej pod względem płci ma bezpośredni wpływ na dostępność kandydatów należących do niedostatecznie reprezentowanej płci, państwa członkowskie mogą postanowić, że w przypadku gdy osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci stanowią mniej niż 10 % całej siły roboczej, dana spółka nie będzie zobowiązana do realizacji celu określonego w niniejszej dyrektywie. | |||
Uzasadnienie | ||||
Niniejsza poprawka odnosi się do zaproponowanej przez sprawozdawczynię poprawki legislacyjnej nr 11 w opinii KR-u, nawiązującej do art. 4 ust. 6. | ||||
Zalecana poprawka 7 | ||||
Motyw 32 | ||||
Tekst zaproponowany przez Komisję | Poprawka KR-u | |||
Z uwagi na fakt, że spółki giełdowe powinny mieć na celu zwiększenie odsetka osób należących do niedostatecznie reprezentowanej płci na wszystkich stanowiskach decyzyjnych, państwa członkowskie mogą postanowić, że cel określony w niniejszej dyrektywie należy uznać za zrealizowany, jeżeli spółki giełdowe mogą wykazać, iż osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci zajmują co najmniej jedną trzecią wszystkich stanowisk dyrektorów, niezależnie od tego, czy są to stanowiska dyrektorów wykonawczych czy niewykonawczych. | Z uwagi na fakt, że spółki giełdowe powinny mieć na celu zwiększenie odsetka osób należących do niedostatecznie reprezentowanej płci na wszystkich stanowiskach decyzyjnych, państwa członkowskie mogą postanowić, że cel określony w niniejszej dyrektywie należy uznać za zrealizowany, jeżeli spółki giełdowe mogą wykazać, iż osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci zajmują co najmniej jedną trzecią wszystkich stanowisk dyrektorów, niezależnie od tego, czy są to stanowiska dyrektorów wykonawczych czy niewykonawczych. | |||
Uzasadnienie | ||||
Niepotrzebne osłabienie wymowy tekstu. | ||||
Zalecana poprawka 8 | ||||
Motyw 34 | ||||
Tekst zaproponowany przez Komisję | Poprawka KR-u | |||
Państwa członkowskie wprowadzają w odniesieniu do spółek giełdowych wymóg corocznego dostarczania właściwym organom krajowym informacji na temat składu ich organów pod względem płci, jak również informacji dotyczących sposobu, w jaki cele przewidziane w niniejszej dyrektywie zostały zrealizowane, aby umożliwić wspomnianym organom dokonanie oceny postępów każdej spółki giełdowej w dążeniu do równowagi płci wśród dyrektorów. Takie informacje powinny być publikowane, a w przypadku gdy spółka nie wypełniła celu, zawierać opis środków, jakie podjęła do tej pory i jakie zamierza podjąć w przyszłości, aby wypełnić przedmiotowy cel. | Państwa członkowskie wprowadzają w odniesieniu do spółek giełdowych wymóg corocznego dostarczania właściwym organom krajowym informacji na temat składu ich organów pod względem płci, jak również informacji dotyczących sposobu, w jaki cele przewidziane w niniejszej dyrektywie zostały zrealizowane, aby umożliwić wspomnianym organom dokonanie oceny postępów każdej spółki giełdowej w dążeniu do równowagi płci wśród dyrektorów. Takie informacje powinny być publikowane, a w przypadku gdy spółka nie wypełniła celu, zawierać opis środków, jakie podjęła do tej pory i jakie zamierza podjąć w przyszłości, aby wypełnić przedmiotowy cel z podaniem terminu jego wypełnienia, który w żadnym wypadku nie może wykraczać poza okres obowiązywania niniejszej dyrektywy. | |||
Uzasadnienie Zmiana terminologii: celem dyrektywy jest osiągnięcie równowagi płci, niezależnie od tego, że obecny brak równowagi w kategorii niewykonawczych stanowisk dyrektorskich należy do kwestii związanych z płcią społeczno-kulturową. Przez płeć społeczno-kulturową rozumiemy cechy społeczne i kulturowe odróżniające kobiety i mężczyzn, które są wyuczone, zmienne w czasie i bardzo zróżnicowane w obrębie jednej kultury i między kulturami. Natomiast płeć to cechy biologiczne odróżniające kobiety i mężczyzn. Uzupełnienie tekstu: Należy określić terminy wdrażania środków, by kwestii wypełnienia celów dyrektywy nie pozostawiać do uznania przedsiębiorstw. | ||||
Zalecana poprawka 9 | ||||
Motyw 40 | ||||
Tekst zaproponowany przez Komisję | Poprawka KR-u | |||
Zgodnie z propozycją w sprawie minimalnej harmonizacji wymogów w zakresie ładu korporacyjnego odnoszących się do podejmowania decyzji w sprawie powoływania kandydatów w oparciu o obiektywne kryteria kwalifikacji w celu osiągnięcia równowagi płci pośród dyrektorów niewykonawczych, państwa członkowskie mogą na zasadzie dobrowolności wprowadzać przepisy wykraczające poza minimalne standardy. | ||||
Uzasadnienie | ||||
Państwa członkowskie, które już osiągnęły lepsze wyniki w zakresie równości płci wśród dyrektorów niewykonawczych lub dążą do ich osiągnięcia, powinny mieć swobodę działania. | ||||
Zalecana poprawka 10 | ||||
Artykuł 2 ust. 1 | ||||
Tekst zaproponowany przez Komisję | Poprawka KR-u | |||
"spółka giełdowa" oznacza spółkę zarejestrowaną w państwie członkowskim, której papiery wartościowe są dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 14) dyrektywy 2004/39/WE, w co najmniej jednym państwie członkowskim; | "spółka giełdowa" oznacza spółkę posiadającą siedzibę zarejestrowaną w państwie członkowskim, której akcje papiery wartościowe są dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 14) dyrektywy 2004/39/WE, w co najmniej jednym państwie członkowskim; | |||
Uzasadnienie | ||||
Miejsce, w którym spółka ma swoją siedzibę, a nie miejsce rejestracji, oraz akcje, a nie papiery wartościowe, stanowią pewniejsze kryteria określenia spółek objętych omawianą dyrektywą. | ||||
Zalecana poprawka 11 | ||||
Artykuł 2 ust. 8 | ||||
Tekst zaproponowany przez Komisję | Poprawka KR-u | |||
"małe i średnie przedsiębiorstwo" lub "MŚP" oznacza przedsiębiorstwo, które zatrudnia mniej niż 250 pracowników i którego roczny obrót nie przekracza 50 mln EUR lub całkowity bilans roczny nie przekracza 43 mln EUR, bądź - w przypadku MŚP zarejestrowanego w państwie członkowskim, którego walutą nie jest euro - równowartość tej kwoty w walucie tego państwa członkowskiego; | "małe i średnie przedsiębiorstwo" lub "MŚP" oznacza przedsiębiorstwo, które zatrudnia mniej niż 250 pracowników i którego roczny obrót nie przekracza 50 mln EUR lub całkowity bilans roczny nie przekracza 43 mln EUR, bądź - w przypadku MŚP posiadającego siedzibę zarejestrowanego w państwie członkowskim, którego walutą nie jest euro - równowartość tej kwoty w walucie tego państwa członkowskiego; | |||
Uzasadnienie Miejsce, w którym spółka ma swoją siedzibę, a nie miejsce rejestracji, stanowi pewniejsze kryterium określenia spółek objętych omawianą dyrektywą. | ||||
Zalecana poprawka 12 | ||||
Artykuł 4 ust. 6 | ||||
Tekst proponowany przez Komisję | Poprawka KR-u | |||
Państwa członkowskie mogą postanowić, że spółki giełdowe, w których osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci stanowią mniej niż 10 % siły roboczej, nie są zobowiązane do realizacji celu określonego w ust. 1. | Państwa członkowskie mogą postanowić, że spółki giełdowe, w których osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci stanowią mniej niż 10 % siły roboczej, nie są zobowiązane do realizacji celu określonego w ust. 1. | |||
Uzasadnienie | ||||
Ponieważ dyrektorzy niewykonawczy prowadzą głównie działania nadzorcze, łatwiej jest zatrudnić wykwalifikowanych kandydatów spoza spółki lub konkretnego sektora, co ma znaczenie w przypadku obszarów gospodarki, w których osoby należące do jednej z płci są szczególnie słabo reprezentowane wśród pracowników. Z tego względu nie widzimy powodu, by realizacja celu określonego w ust. 1 nie była obowiązkowa w przypadkach, gdy osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci stanowią mniej niż 10 % siły roboczej w spółkach giełdowych. | ||||
Zalecana poprawka 13 | ||||
Artykuł 4 ust. 7 | ||||
Tekst zaproponowany przez Komisję | Poprawka KR-u | |||
Państwa członkowskie mogą postanowić, że cel określony w ust. 1 jest spełniony, gdy spółki giełdowe mogą wykazać, iż osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci zajmują co najmniej jedną trzecią wszystkich stanowisk dyrektorów, niezależnie od tego, czy są to stanowiska dyrektorów wykonawczych czy niewykonawczych. | Państwa członkowskie mogą postanowić, że cel określony w ust. 1 jest spełniony, gdy spółki giełdowe mogą wykazać, iż osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci zajmują co najmniej jedną trzecią wszystkich stanowisk dyrektorów, niezależnie od tego, czy są to stanowiska dyrektorów wykonawczych czy niewykonawczych. | |||
Uzasadnienie | ||||
Niepotrzebne osłabienie wymowy tekstu. Zapewnienie spójności po wykreśleniu motywu 32. | ||||
Zalecana poprawka 14 | ||||
Art. 5 ust. 3 | ||||
Tekst zaproponowany przez Komisję | Poprawka KR-u | |||
Jeżeli spółka giełdowa nie realizuje celów określonych w art. 4 ust. 1 lub własnych, indywidualnych zobowiązań podjętych na podstawie ust. 1 niniejszego artykułu, informacje, o których mowa w ust. 2 niniejszego artykułu, obejmują uzasadnienie niezrealizowania celów lub zobowiązań oraz opis środków, które spółka przyjęła lub zamierza przyjąć, aby wypełnić cele lub zobowiązania. | Jeżeli spółka giełdowa nie realizuje celów określonych w art. 4 ust. 1 lub własnych, indywidualnych zobowiązań podjętych na podstawie ust. 1 niniejszego artykułu, informacje, o których mowa w ust. 2 niniejszego artykułu, obejmują uzasadnienie niezrealizowania celów lub zobowiązań oraz opis środków, które spółka przyjęła lub zamierza przyjąć, aby wypełnić cele lub zobowiązania z podaniem terminu ich wypełnienia, który w żadnym wypadku nie może wykraczać poza okres obowiązywania niniejszej dyrektywy. | |||
Uzasadnienie | ||||
Należy określić terminy wdrażania środków, by kwestii wypełnienia celów dyrektywy nie pozostawiać do uznania przedsiębiorstw. | ||||
Zalecana poprawka 15 | ||||
Artykuł 7 | ||||
Tekst zaproponowany przez Komisję | Poprawka KR-u | |||
Państwa członkowskie mogą wprowadzić lub utrzymać przepisy, które są bardziej korzystne niż przepisy określone w niniejszej dyrektywie w celu zapewnienia bardziej zrównoważonej reprezentacji mężczyzn i kobiet w odniesieniu do spółek zarejestrowanych na ich terytorium, pod warunkiem że dane przepisy nie prowadzą do powstania nieuzasadnionej dyskryminacji ani nie zakłócają prawidłowego funkcjonowania rynku wewnętrznego. | Państwa członkowskie mogą wprowadzić lub utrzymać przepisy, które są bardziej korzystne niż przepisy określone w niniejszej dyrektywie w celu zapewnienia bardziej zrównoważonej reprezentacji mężczyzn i kobiet w odniesieniu do spółek posiadających siedzibę zarejestrowanych na ich terytorium, pod warunkiem że dane przepisy nie prowadzą do powstania nieuzasadnionej dyskryminacji ani nie zakłócają prawidłowego funkcjonowania rynku wewnętrznego. | |||
Uzasadnienie | ||||
Miejsce, w którym spółka ma swoją siedzibę, a nie miejsce rejestracji, stanowi pewniejsze kryterium określenia spółek objętych omawianą dyrektywą. |
Bruksela, 30 maja 2013 r.
Przewodniczący | |
Komitetu Regionów | |
Ramón Luis VALCÁRCEL SISO |
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2013.218.33 |
Rodzaj: | Akt przygotowawczy |
Tytuł: | Opinia "Dyrektywa w sprawie poprawy równowagi płci wśród dyrektorów niewykonawczych spółek, których akcje są notowane na giełdzie, i odnośnych środków". |
Data aktu: | 30/05/2013 |
Data ogłoszenia: | 30/07/2013 |