(Dz.U.UE C z dnia 5 kwietnia 2018 r.)
INFORMACJE OGÓLNE | |
Departament | Polityka Ogólna i Instytucjonalna |
Dyrekcja 2 "Stosunki Międzyinstytucjonalne" | |
Miejsce pracy | Bruksela |
Nazwa stanowiska | Dyrektor (k./m.) |
Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania | AD 14 |
Wymagane poświadczenie bezpieczeństwa osobowego | niewymagane |
TERMIN ZGŁOSZEŃ | 25 kwietnia 2018 r. |
O NAS
Sekretariat Generalny Rady ("Sekretariat") świadczy pomoc Radzie Europejskiej i Radzie oraz ich organom przygotowawczym we wszystkich dziedzinach działalności. Służy doradztwem i wsparciem członkom Rady Europejskiej i Rady oraz ich przewodniczącym we wszystkich dziedzinach prac: zapewnia doradztwo prawne i polityczne, koordynuje działania z działaniami innych instytucji, wypracowuje kompromisy, prowadzi prace redakcyjne oraz zajmuje się niezbędną praktyczną stroną przygotowań i prac Rady Europejskiej i Rady.
Departament Sekretariatu odpowiadający za politykę ogólną i instytucjonalną (GIP) podlega bezpośrednio sekretarzowi generalnemu. Z ramienia zastępcy dyrektora generalnego zapewnia sekretariat Radzie Europejskiej, Radzie do Spraw Ogólnych oraz Komitetowi Stałych Przedstawicieli (Coreper I i Coreper II). Jest ponadto odpowiedzialny za stosunki międzyinstytucjonalne i zwykłą procedurę ustawodawczą ("procedurę współdecyzji").
Departament ds. Polityki Ogólnej i Instytucjonalnej składa się z jednego działu i dwóch dyrekcji: Działu ds. Rady Europejskiej i Planowania Strategicznego, Dyrekcji ds. Polityki Ogólnej i Dyrekcji ds. Stosunków Międzyinstytucjonalnych. Ta ostatnia, której dyrektorem zostanie wybrany kandydat, odpowiada w szczególności za stosunki międzyinstytucjonalne. Wspiera rotacyjne prezydencje i przewodniczącego Rady Europejskiej w obowiązkach względem Parlamentu Europejskiego i referuje wszelkie działania Parlamentu (debaty plenarne i komisyjne, grupy polityczne i kluczowe podmioty). Dyrekcja śledzi też cały proces legislacyjny, dostarczając narzędzi programowania legislacyjnego, i zapewnia odpowiednie informacje/dane w sprawie ogólnego kontekstu politycznego w Parlamencie Europejskim podczas prac nad sprawami delikatnymi politycznie.
Osoby kandydujące powinny mieć świadomość, że ewentualna przyszła reorganizacja Sekretariatu może skutkować zmianą zakresu obowiązków w ramach stanowiska, o które się ubiegają.
KOGO SZUKAMY
Szukamy menedżera/menedżerki potrafiących prowadzić i motywować niemal 30-osobowy zespół w politycznie i prawnie złożonym otoczeniu. Dyrektor Departamentu ds. Polityki Ogólnej i Instytucjonalnej, działający z ramienia zastępcy dyrektora generalnego, musi mieć bardzo dobre wyczucie polityczne oraz umiejętność rozumienia kontekstu politycznego, nawiązywania odpowiednich kontaktów z kluczowymi podmiotami w Parlamencie Europejskim i służenia stosownym doradztwem swoim zwierzchnikom. Dyrektor będzie odpowiadać za zapewnianie oglądu całości działań legislacyjnych. Niezbędna jest dobra znajomość procesu legislacyjnego. Osoby kandydujące na to stanowisko muszą więc mieć szeroką wiedzę o polityce UE i sprawach instytucjonalnych. Oczekuje się, że wybrana osoba będzie reprezentować Sekretariat w stosunkach między instytucjami i wszędzie tam, gdzie to konieczne.
Stanowisko wymaga solidnej umiejętności planowania i organizowania pracy, doskonałej znajomości zagadnień politycznych i instytucjonalnych oraz doskonałych umiejętności interpersonalnych.
Ponieważ Sekretariat propaguje mobilność kadry kierowniczej, by ta mogła poszerzać swoje doświadczenie, kandydaci podczas swojej kariery w Sekretariacie powinni być gotowi i zdolni do pracy w różnych dziedzinach.
Z uwagi na kierowniczy charakter stanowiska wybrana osoba będzie doradzać swoim zwierzchnikom i partnerom, zarządzać personelem i reprezentować Sekretariat. Więcej szczegółów w horyzontalnym profilu kadry kierowniczej Sekretariatu (załącznik I).
OGÓLNY CEL STANOWISKA
ZADANIA
WARUNKI PRACY
SZCZEGÓŁOWE KOMPETENCJE
Kompetencje zawodowe
Realizacja zadań i osiąganie wyników
Cechy osobiste
Umiejętności interpersonalne
Umiejętności kierownicze
POTENCJALNI KANDYDACI
W momencie ubiegania się o stanowisko kandydaci muszą spełniać następujące warunki:
Wszystkie dokumenty potwierdzające dołączone do zgłoszenia muszą być w formacie word text, pdf lub jpg, opatrzone nazwą (w jęz. angielskim lub francuskim) i kolejno ponumerowane (załącznik 1, 2 itd.). Do zgłoszenia należy też dołączyć listę wszystkich załączników. Zgłoszenia, które nadejdą poprzez systemy archiwizacyjne "w chmurze" lub przez platformy wzajemnego udostępniania plików, nie będą rozpatrywane.
Osoba wybrana na stanowisko zostanie poproszona o przedstawienie oryginałów wspomnianych wyżej dokumentów.
PONOWNE ROZPATRZENIE ZGŁOSZENIA
Procedurę występowania o rewizję decyzji, procedurę odwoławczą oraz procedurę wnoszenia skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich przedstawiono w załączniku III do niniejszego ogłoszenia.
OCHRONA DANYCH
Zasady przetwarzania danych osobowych w związku z procedurą wyboru przedstawiono w załączniku IV do niniejszego ogłoszenia.
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2018.119A.20 |
Rodzaj: | Informacja |
Tytuł: | Ogłoszenie o naborze CONS/AD/137/18. |
Data aktu: | 05/04/2018 |
Data ogłoszenia: | 05/04/2018 |