(Dz.U.UE C z dnia 6 kwietnia 2018 r.)
O nas
Reprezentujemy Dyrekcję ds. Bezpieczeństwa, która należy do Dyrekcji Generalnej ds. Zasobów Ludzkich i Bezpieczeństwa i odpowiada za politykę bezpieczeństwa wewnętrznego Komisji. Polityka ta ma zagwarantować - we wszystkich miejscach prowadzenia działalności - odpowiednią ochronę osób, zasobów i informacji przed różnymi rodzajami ryzyka w zakresie bezpieczeństwa i ochrony. Polityka bezpieczeństwa wspiera Komisję w wykonywaniu powierzonych jej zadań i spełnianiu obowiązków instytucjonalnych i prawnych, w tym obowiązku dochowania należytej staranności wobec personelu. Przyczynia się ona również do ciągłości działania instytucji. Naszym celem na nadchodzące lata w tej dziedzinie będzie utrzymanie i dalsze podnoszenie jakości środowiska pracy, jak również zwiększenie skutecznej ochrony przed nowymi zagrożeniami przy ograniczonych zasobach.
W odpowiedzi na szybką globalizację i rosnącą złożoność zagrożeń bezpieczeństwa Komisja wprowadza szereg środków w celu zwiększenia bezpieczeństwa, aby zapewnić skuteczną ochronę osób, informacji i zasobów w nadchodzących latach.
Osoba, która obejmie oferowane stanowisko na wysokim szczeblu, będzie miała za zadanie sprostać przyszłym wyzwaniom, kształtować dalszą politykę bezpieczeństwa Komisji, wzmacniać tę politykę i zapewnić jej skuteczne wdrażanie.
Oferujemy
Komisja zamierza mianować dyrektora Dyrekcji ds. Bezpieczeństwa.
Wybrany kandydat będzie odpowiedzialny za bezpieczeństwo i ochronę personelu, zasobów, działań i informacji we wszystkich miejscach zatrudnienia pracowników Komisji. Tym samym będzie on zarządzał i kierował pracami nad rozwojem, wdrożeniem i oceną polityki Komisji w zakresie bezpieczeństwa, skutecznie reagował na nowe zagrożenia, wypracowywał synergie i nawiązywał skuteczną współpracę z partnerami z innych instytucji europejskich i krajowych służb bezpieczeństwa.
Dyrektor ds. bezpieczeństwa zarządza personelem liczącym blisko 200 osób zatrudnionych w czterech działach ulokowanych w Brukseli i Luksemburgu. Personel ten zajmuje się szerokim zakresem zagadnień dotyczących bezpieczeństwa, począwszy od fizycznego zabezpieczenia siedzib Komisji, w tym zarządzania realizacją umowy o świadczenie usług w zakresie ochrony w Brukseli, przez opracowywanie standardów bezpieczeństwa dotyczących systemów IT i bezpieczeństwa informacji oraz kontrolę zgodności z nimi, po ochronę bezpośrednią, cyberobronę, działania kontrwywiadowcze oraz działania mające na celu zwalczanie terroryzmu. W kwestiach dotyczących bezpieczeństwa dyrektora wspiera w jego działaniach główny doradca ds. bezpieczeństwa.
Ponadto dyrekcja ta zapewnia ochronę członków Komisji i ważnych osób składających wizyty, działające 24 godziny na dobę biuro, porady dotyczące bezpieczeństwa systemów informatycznych oraz bezpieczeństwa technicznego, szkolenia dotyczące bezpieczeństwa dla wszystkich jednostek Komisji oraz służby dochodzeniowe. W celu realizacji swoich zadań dyrekcja współpracuje blisko z zewnętrznymi służbami bezpieczeństwa innych instytucji UE, państw członkowskich oraz organizacji międzynarodowych.
Dyrektor jest odpowiedzialny za roczny budżet w wysokości około 11 mln euro przeznaczony na działania w zakresie bezpieczeństwa i 35 mln euro na potrzeby usług w zakresie ochrony w Brukseli. Dyrekcja ds. Bezpieczeństwa zarządza około 20 umowami ramowymi i 300 umowami szczegółowymi z przedsiębiorstwami prywatnymi i inicjuje rocznie przeciętnie 10 postępowań o udzielenie zamówienia publicznego o dużej wartości.
Aby działać skutecznie, dyrektor ds. bezpieczeństwa powinien mieć możliwość nawiązania i utrzymania owocnych stosunków z innymi służbami bezpieczeństwa na szczeblu krajowym i międzynarodowym oraz z innymi agencjami bezpieczeństwa, jak również blisko z nimi współpracować, m.in. w zakresie przekazywania informacji na temat kwestii związanych z bezpieczeństwem i zapewniania najwyższych standardów bezpieczeństwa. Stanowi to istotne wyzwanie menadżerskie i kierownicze.
Poszukujemy
Wybrany kandydat musi być wybitnym i dynamicznym fachowcem spełniającym poniższe kryteria; powinien on wykazać się:
Wybrany kandydat powinien posiadać lub być uprawniony do uzyskania ważnego poświadczenia bezpieczeństwa osobowego (TOP SECRET) wydawanego przez krajowy organ odpowiedzialny za bezpieczeństwo (poświadczenie bezpieczeństwa osobowego jest decyzją administracyjną wydaną po zakończeniu postępowania sprawdzającego przeprowadzonego przez właściwy dla danej osoby krajowy organ odpowiedzialny za bezpieczeństwo, zgodnie z obowiązującymi przepisami krajowymi dotyczącymi bezpieczeństwa; decyzja ta zaświadcza, że można zezwolić na dostęp danej osoby do informacji niejawnych opatrzonych klauzulą o określonym poziomie tajności. Należy zauważyć, że procedura prowadząca do uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa może być wszczęta wyłącznie na wniosek pracodawcy, a nie przez poszczególnych kandydatów).
Powołanie na stanowisko będzie skuteczne pod warunkiem, że wybrany kandydat uzyskał ważne poświadczenie bezpieczeństwa osobowego.
Wymogi wobec kandydatów (kryteria kwalifikacyjne):
Kandydaci zostaną zakwalifikowani do etapu naboru na podstawie następujących kryteriów formalnych, których spełnienie musi nastąpić przed upływem terminu składania zgłoszeń:
Obywatelstwo: kandydat musi posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej.
Dyplom lub stopień uniwersytecki: kandydat musi posiadać:
Doświadczenie zawodowe: kandydaci muszą posiadać co najmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe, liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, na poziomie, na którym wymagane są wyżej wymienione kwalifikacje.
Doświadczenie w zarządzaniu: przynajmniej 5 lat tego doświadczenia zawodowego powinno być zdobyte na wyższym stanowisku kierowniczym 1 i w dziedzinie bezpośrednio związanej z przedmiotowym stanowiskiem.
Znajomość języków: kandydat musi biegle władać jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej 2 oraz znać na zadowalającym poziomie inny język urzędowy. Komisje selekcyjne będą sprawdzać podczas rozmowy, czy kandydaci spełniają wymóg zadowalającej znajomości innego języka urzędowego UE. Oznacza to, że część rozmowy może być prowadzona w tym języku.
Limit wieku: kandydat nie może jeszcze mieć osiągniętego normalnego wieku emerytalnego, który dla urzędnika Unii Europejskiej rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym urzędnik ten osiąga wiek 66 lat (zob. art. 52 lit. a) regulaminu pracowniczego) 3 .
Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów
Przed objęciem stanowiska kandydat ma obowiązek złożyć oświadczenie, że będzie działał niezależnie i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenie dotyczące braku konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na jego niezależności.
Powołanie i warunki zatrudnienia
Komisja Europejska dokona wyboru i powoła dyrektora zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami selekcji i naboru (zob. również "Compilation Document on Senior Officials Policy", dokument w jęz. angielskim dotyczący postępowania względem urzędników wyższego szczebla 4 ). W trakcie procedury wyboru kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną przez działający w Komisji Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania wezmą przed rozmową udział w testach przeprowadzanych metodą oceny zintegrowanej przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne.
Ze względów praktycznych oraz w celu jak najszybszego zakończenia procedury selekcji w interesie kandydatów oraz instytucji procedura rekrutacyjna będzie przeprowadzana wyłącznie w języku angielskim lub francuskim 5 .
Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia urzędników Unii Europejskiej w grupie zaszeregowania AD 14 określono w regulaminie pracowniczym. Informujemy kandydatów, że regulamin pracowniczy nakłada na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego zakończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.
Miejscem pracy dyrektora jest Bruksela.
Polityka równych szans
Komisja Europejska stosuje aktywną politykę równych szans (szczególnie w zakresie równości płci), aby kontynuować zwiększanie liczby kobiet na stanowiskach kierowniczych, i zachęca szczególnie kobiety do składania kandydatur.
Procedura zgłaszania kandydatur
Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne (określone w części "Wymogi wobec kandydatów"), w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu i doświadczenia zawodowego oraz znajomości języków. Niespełnienie któregokolwiek z kryteriów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury selekcji.
Zgłoszenie kandydatury następuje poprzez rejestrację w internecie pod poniższym adresem:
Należy zastosować się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury.
Kandydaci muszą posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Służy on do identyfikacji ich zgłoszenia oraz do kontaktowania się z kandydatami na poszczególnych etapach trwania procedury selekcji. Prosimy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.
W celu dokonania rejestracji należy załadować życiorys w formacie PDF oraz wypełnić list motywacyjny w trybie online (maks. 8 000 znaków).
Po zakończeniu rejestracji kandydaci otrzymają wiadomość elektroniczną potwierdzającą, że ich zgłoszenie zostało zarejestrowane. Wiadomość zawierać będzie również numer identyfikacyjny, który będzie wykorzystywany jako numer referencyjny we wszystkich sprawach dotyczących zgłoszenia kandydata. Nieotrzymanie wiadomości potwierdzającej oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!
Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od Komisji Europejskiej.
Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: HR-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu
Termin rejestracji kandydatów
Termin rejestracji kandydatów upływa dnia 7 maja 2018 r. o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli. Po tym terminie rejestracja elektroniczna zostanie zakończona.
Za dokonanie rejestracji w internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci. Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane po upływie terminu nie będą przyjmowane.
Ważne informacje dla kandydatów
Prace komisji selekcyjnych są tajne. Kandydatom nie wolno nawiązywać bezpośredniego ani pośredniego kontaktu z członkami komisji, ani też prosić o nawiązanie takiego kontaktu w ich imieniu.
Ochrona danych osobowych
Komisja zapewni przetwarzanie danych osobowych kandydatów w sposób zgodny z przepisami rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy UE i o swobodnym przepływie takich danych 6 .
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2018.120A.1 |
Rodzaj: | Ogłoszenie |
Tytuł: | Dyrekcja Generalna ds. Zasobów Ludzkich i Bezpieczeństwa - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) - Dyrekcja "Bezpieczeństwo" (DG HR.DS) w Brukseli (Art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego) - COM/2018/10379. |
Data aktu: | 06/04/2018 |
Data ogłoszenia: | 06/04/2018 |