uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności jego art. 75,
uwzględniając wniosek Komisji (1),
uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego (2),
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego (3),
a także mając na uwadze, co następuje:
rozporządzenie (EWG) nr 1107/70 (4) stanowi, że Państwa Członkowskie mogą wspierać rozwój transportu kombinowanego poprzez przyznawanie pomocy na inwestycje w infrastrukturę oraz trwałe i ruchome udogodnienia niezbędne dla dokonywania przeładunku lub na bieżące koszty związane ze świadczeniem usług w zakresie wewnątrzwspólnotowego transportu kombinowanego w tranzycie przez obszary państw trzecich;
rozwój transportu kombinowanego wykazuje, że dla Wspólnoty jako całości faza początkowa tej techniki nie została jeszcze zakończona, toteż ustalenia dotyczące pomocy powinny być z tego względu nadal utrzymane;
możliwość przyznania takiej pomocy na pokrycie bieżących kosztów związanych ze świadczeniem usług w zakresie transportu kombinowanego przechodzącego przez terytorium państwa trzeciego jest uzasadnione tylko w określonych przypadkach Austrii, Szwajcarii i państw byłej Jugosławii;
potrzeba szybkiego osiągnięcia spójności gospodarczej i społecznej we Wspólnocie wymaga położenia nacisku na inwestycje dotyczące kolejowych i drogowych udogodnień specyficznych dla transportu kombinowanego, w szczególności jeżeli stanowią one alternatywę dla prac związanych z tworzeniem infrastruktury, które nie mogą być zakończone w krótkim okresie czasu;
ponadto udzielenie pomocy na tworzenie udogodnień drogowych specyficznych dla transportu kombinowanego byłoby skutecznym sposobem zachęcenia małych i średnich przedsiębiorstw do czerpania korzyści ze świadczenia przez te przedsiębiorstwa usług w dziedzinie transportu kombinowanego;
pomoc przeznaczona na tworzenie udogodnień specyficznych dla transportu kombinowanego przyczyniałaby się do rozwoju nowych technik kombinowanych i przeładunkowych;
z uwagi na ograniczony czas trwania fazy początkowej możliwość przyznania pomocy w tym okresie powinna być rozszerzona o inwestycje związane z tworzeniem udogodnień przeznaczonych specjalnie dla transportu kombinowanego, pod warunkiem że udogodnienia te będą wyłącznie wykorzystywane do tego celu;
obecne obowiązujące ustalenia dotyczące pomocy powinny być utrzymane w mocy do dnia 31 grudnia 1995 r., a Rada powinna podjąć decyzję na warunkach określonych w Traktacie w sprawie ustaleń, które mają być w dalszym ciągu stosowane lub, jeśli zajdzie potrzeba, pod warunkiem zakończenia takiej pomocy;
rozporządzenie (EWG) nr 1107/70 powinno zostać zmienione,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 7 grudnia 1992 r.
W imieniu Rady | |
J. MacGREGOR | |
Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. C 282 z 30.10.1992, str. 10.
(2) Opinia wydana dnia 20 listopada 1992 r. (dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym).
(3) Opinia wydana dnia 24 listopada 1992 r. (dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym).
(4) Dz.U. L 130 z 15.6.1970, str. 1. Ostatnio zmieniona rozporządzeniem (EWG) nr 1100/89 (Dz.U. L 116 z 28.4.1989, str. 24).
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1992.364.11 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 3578/92 zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 1107/70 w sprawie przyznawania pomocy w transporcie kolejowym, drogowym i w żegludze śródlądowej |
Data aktu: | 07/12/1992 |
Data ogłoszenia: | 12/12/1992 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 01/01/1993, 15/12/1992 |