Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Niniejszy akt prawny został zmieniony przez:
– rozporządzenie Komisji (WE) nr 2926/94 z dnia 30 listopada 1994 r. zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 2177/92 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania szczególnych uzgodnień w sprawie dostaw cukru na Azory, Maderę i Wyspy Kanaryjskie oraz rozporządzenie (EWG) nr 1713/93 w odniesieniu do rolniczych kursów przeliczeniowych w sektorze cukru (Dz.U.UE.L.1994.307.56),
– Commission Regulation (EC) No 59/97 of 16 January 1997 concerning aid for the processing of sugar cane into sucrose syrup or agricultural rum in the French overseas departments and amending Regulation (EEC) No 1713/93 (Dz.U.UE.L.1997.14.25 - nieopublikowany w polskim wydaniu Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej),
– Commission Regulation (EC) No 1642/1999 of 27 July 1999 amending Regulation (EEC) No 1713/93 establishing special detailed rules for applying the agricultural conversion rate in the sugar sector (Dz.U.UE.L.1999.195.3 - nieopublikowany w polskim wydaniu Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej),
– rozporządzenie Komisji (WE) nr 624/1999 z dnia 23 marca 1999 r. zmieniające rozporządzenie (EWG) nr 1713/93 ustanawiające specjalne szczegółowe zasady stosowania rolniczych kursów przeliczeniowych w sektorze cukru (Dz.U.UE.L.1999.78.9),
– Commission Regulation (EC) No 1509/2001 of 24 July 2001 amending Regulation (EEC) No 1713/93 establishing special detailed rules for applying the agricultural conversion rate in the sugar sector (Dz.U.UE.L.2001.200.19 - nieopublikowany w polskim wydaniu Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej).
.................................................
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 1785/81 z dnia 30 czerwca 1981 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków w sektorze cukru(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 1548/93(2), w szczególności jego art. 6 ust. 3, art. 8 ust. 5, art. 28 ust. 8 oraz art. 28a ust. 5,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 3763/91 z dnia 16 grudnia 1991 r. wprowadzające szczególne środki w odniesieniu do niektórych produktów rolnych na rzecz francuskich departamentów zamorskich(3), w szczególności jego art. 19,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 1600/92 z dnia 15 czerwca 1992 r. wprowadzające szczególne środki dla Azorów i Madery w odniesieniu do niektórych produktów rolnych(4), zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 3714/92(5), w szczególności jego art. 10 i art. 25 ust. 3,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 1601/92 z dnia 15 czerwca 1992 r. wprowadzające szczególne środki dla Wysp Kanaryjskich w odniesieniu do niektórych produktów rolnych(6), zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 3714/92, w szczególności jego art. 3 ust. 4,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 3813/92 z dnia 28 grudnia 1992 r. w sprawie jednostki rozliczeniowej i kursów wymiany stosowanych do celów wspólnej polityki rolnej(7), w szczególności jego art. 3 ust. 3, art. 6 ust. 2 oraz art. 12,
a także mając na uwadze, co następuje:
rozporządzenie Komisji (EWG) nr 1068/93 z dnia 30 kwietnia 1993 r. w sprawie szczegółowych zasad określania i stosowania rolnych kursów wymiany(8) ustanawia w szczególności zasady dotyczące pojęcia "terminy operacyjne"; stosownie do rozporządzenia Rady (EWG) nr 3813/92 w przypadkach, gdy termin operacyjny, zdefiniowany w rozporządzeniu Rady (EWG) nr 3813/92, musi zostać określony albo nie można brać go pod uwagę z powodów specyficznych dla organizacji rynku, szczególny termin operacyjny musi zostać określony z uwzględnieniem specjalnych kryteriów;
rozporządzenie Komisji (EWG) nr 3016/78 z dnia 20 grudnia 1978 r. ustanawiające niektóre zasady stosowania kursów wymiany w sektorach cukru i izoglukozy(9), ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 3823/92(10), ustanawia wszystkie terminy operacyjne uwzględniane dla kursów reprezentatywnych, które mają być stosowane do wielkości ustalanych w ramach wspólnej organizacji rynku cukru; prawie wszystkie z terminów operacyjnych spełniają kryteria ustalone w art. 6 ust. 2 rozporządzenia (EWG) nr 3813/92 oraz specjalne wymogi organizacji rynku; w związku z tym powinna być zachowana większość z tych terminów operacyjnych i należy w tym celu ustanowić przepisy dotyczące odstępstw od odpowiednich artykułów rozporządzenia (EWG) nr 1068/93; przepisy dotyczące terminów operacyjnych ustanowione już w rozporządzeniu Komisji (EWG) nr 1487/92(11), (EWG) nr 1488/92(12), (EWG) nr 2177/92(13), zmienionym rozporządzeniem (EWG) nr 821/93(14), i (EWG) nr 3491/92(15) powinny zostać jednorazowo scalone; należy także dokonać przeglądu terminów operacyjnych dla premii denaturacyjnych oraz refundacji produkcyjnych oraz ustalić standardowy termin operacyjny dla refundacji w celu uwzględnienia wielu rodzajów zastosowań cukru;
rolnicze kursy wymiany mogą prawdopodobnie być bardziej zróżnicowane w przyszłości, niż miało to miejsce w przeszłości, z powodu nowych zasad agromonetarnych; dlatego też, z uwagi na mechanizmy samofinansowania się istniejące w sektorze cukru, należy ustanowić jeden termin operacyjny dla całej Wspólnoty dla minimalnej ceny buraka cukrowego w celu ochrony w szczególności producentów buraka cukrowego; w celu osiągnięcia tego, a także z uwagi na bliski związek między minimalną ceną buraka cukrowego a cenami cukru wynikającymi z wyżej wymienionych mechanizmów samofinansowania, przewidzianych w art. 28 i 29 rozporządzenia (EWG) nr 1785/81, oraz fakt, że wszystkie te ceny dotyczą działań przeprowadzonych w trakcie roku gospodarczego, ze względu na potrzebę zachowania spójności, stosownie do art. 3 ust. 3 rozporządzenia (EWG) nr 3813/92, należy zastosować definicję specjalnego rolniczego kursu wymiany, bliską realiom gospodarczym i podobnej do definicji stosowanej w przeszłości dla opłaty produkcyjnej pobieranej od rafinerii cukru; porównywalne wymogi szczególne stosowane są w odniesieniu do kwot zwrotu kosztów przechowywania;
ponieważ rozporządzenie (EWG) nr 3016/78 było wielokrotnie zmieniane, a zasady stosowane w tej dziedzinie zostały w znacznym stopniu rozwinięte, wszystkie przepisy należy zebrać w jednym rozporządzeniu, które zastąpi poprzednio obowiązujące, podczas gdy to nowe rozporządzenie powinno wejść w życie z początkiem roku gospodarczego 1993/94 razem ze specjalnymi środkami przejściowymi;
środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Cukru,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 30 czerwca 1993 r.
W imieniu Komisji | |
René STEICHEN | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 177 z 1.7.1981, str. 4.
(2) Dz.U. L 154 z 25.6.1993, str. 10.
(3) Dz.U. L 356 z 24.12.1991, str. 1.
(4) Dz.U. L 173 z 27.6.1992, str. 1.
(5) Dz.U. L 378 z 23.12.1992, str. 23.
(6) Dz.U. L 173 z 27.6.1992, str. 13.
(7) Dz.U. L 387 z 31.12.1992, str. 1.
(8) Dz.U. L 108 z 1.5.1993, str. 106.
(9) Dz.U. L 359 z 22.12.1978, str. 11.
(10) Dz.U. L 387 z 31.12.1992, str. 27.
(11) Dz.U. L 156 z 10.6.1992, str. 7.
(12) Dz.U. L 156 z 10.6.1992, str. 10.
(13) Dz.U. L 217 z 31.7.1992, str. 71.
(14) Dz.U. L 85 z 6.4.1993, str. 16.
(15) Dz.U. L 353 z 3.12.1992, str. 21.
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1993.159.94 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1713/93 ustanawiające specjalne szczegółowe zasady stosowania rolniczych kursów wymiany w sektorze cukru |
Data aktu: | 30/06/1993 |
Data ogłoszenia: | 01/07/1993 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 01/07/1993 |