uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 71 ust. 1 lit. c),
uwzględniając wniosek Komisji(1),
uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego(2),
po konsultacji z Komitetem Regionów,
stanowiąc zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 251 Traktatu(3),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Europejski Komitet Normalizacyjny (CEN) nie zakończył jeszcze prac normalizacyjnych w zakresie kontroli jakości transportu towarów niebezpiecznych; dlatego Komisja nie jest obecnie w stanie sporządzić sprawozdania w tym zakresie; dlatego też konieczna jest zmiana terminu określonego w art. 1 ust. 2 akapit czwarty dyrektywy 94/55/WE(4).
(2) Europejska Komisja Gospodarcza Narodów Zjednoczonych (UNECE) nie zakończyła jeszcze prac nad przepisami dotyczącymi środków ciężkości pojazdów-cystern, ustanowionymi w załączniku B do Umowy europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR); dlatego konieczna jest zmiana terminu określonego w art. 5 ust. 3 lit. b) dyrektywy 94/55/WE.
(3) Należy dodać zapis umożliwiający niektórym Państwom Członkowskim, z powodu warunków klimatycznych, stosowanie surowszych norm odnoszących się do niektórego sprzętu używanego w transporcie.
(4) CEN nie zakończył jeszcze prac normalizacyjnych dotyczących cystern i zbiorników; dlatego konieczna jest zmiana terminu określonego w art. 6 ust. 4 dyrektywy 94/55/WE.
(5) Konieczne jest zapewnienie spójności przepisów dyrektywy 94/55/WE ze zmianami wymaganymi do dostosowania jej załączników do postępu naukowo-technicznego.
(6) Należy cofnąć terminy określone w art. 6 ust. 4 dyrektywy 94/55/WE dotyczące niektórego sprzętu; określenie danego sprzętu oraz ostatecznego terminu zastosowania dyrektywy 94/55/WE powinny podlegać procedurze przewidzianej w jej art. 9.
(7) Odstępstwo przewidziane w art. 6 ust. 9 dyrektywy 94/55/WE powinno podlegać procedurze przewidzianej w jej art. 9.
(8) Należy zezwolić Państwom Członkowskim na przyjęcie odstępstw w odniesieniu do obsługi transportu lokalnego a zezwolenie w tym celu powinno podlegać procedurze przewidzianej w art. 9 dyrektywy 94/55/WE.
(9) Środki niezbędne dla wykonania niniejszej dyrektywy muszą być przyjęte zgodnie z decyzją Rady 1999/468/WE z dnia 28 czerwca 1999 r. ustanawiającą warunki wykonywania uprawnień wykonawczych przyznanych Komisji(5).
(10) Muszą być określone warunki, które mają być spełnione, zanim działalność transportowa będzie mogła być uznana za działalność transportową ad hoc.
(11) W związku z powyższym dyrektywa 94/55/WE powinna zostać zmieniona,
PRZYJMUJĄ NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
W imieniu Parlamentu Europejskiego | W imieniu Rady |
N. FONTAINE | D. VOYNET |
Przewodniczący | Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. C 171 z 18.6.1999, str. 17.
(2) Dz.U. C 329 z 17.11.1999, str. 10.
(3) Opinia Parlamentu Europejskiego z dnia 18 stycznia 2000 r. (dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym), wspólne stanowisko Rady z 26 czerwca 2000 r. (Dz.U. C 245 z 25.8.2000, str. 7) oraz decyzja Parlamentu Europejskiego z dnia 26 września 2000 r.
(4) Dz.U. L 319 z 12.12.1994, str. 7. Dyrektywa zmieniona dyrektywą Komisji 1999/47/WE (Dz.U. L 169 z 5.7.1999, str. 1).
(5) Dz.U. L 184 z 17.7.1999, str. 23.
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2000.279.40 |
Rodzaj: | Dyrektywa |
Tytuł: | Dyrektywa 2000/61/WE zmieniająca dyrektywę Rady 94/55/WE w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w zakresie transportu drogowego towarów niebezpiecznych |
Data aktu: | 10/10/2000 |
Data ogłoszenia: | 01/11/2000 |
Data wejścia w życie: | 01/11/2000, 01/05/2004 |