uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 2702/1999 z dnia 14 grudnia 1999 r. w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych w państwach trzecich(1), w szczególności jego art. 11,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Należy określić szczegółowe zasady stosowania działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych i przetworzonych środków spożywczych w państwach trzecich.
(2) Aby usprawnić zarządzanie, należy ustalić częstotliwość sporządzania list produktów i rynków kwalifikujących się do wyżej wymienionych działań.
(3) Aby zapobiec wszelkiego rodzaju zagrożeniom zakłócenia konkurencji, należy opracować wytyczne w sprawie odwoływania się do szczegółowego źródła pochodzenia produktów objętych kampanią promocyjną i informacyjną.
(4) Należy określić sposób prezentowania programów i wyboru organów wykonawczych pod kątem zapewnienia możliwie jak najszerszej konkurencji i swobodnego przepływu usług.
(5) Należy ustanowić kryteria kwalifikacyjne wyboru programów przez Państwa Członkowskie i ich zatwierdzania przez Komisję po kątem zapewnienia zgodności z zasadami Wspólnoty, a także efektywności środków działania, jakie mają zostać podjęte, w szczególności w świetle dyrektywy Rady 92/50/EWG z dnia 18 czerwca 1992 r. w sprawie koordynacji procedur przyznawania kontraktów na usługi sektora publicznego(2), zmienionej dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 97/52/WE z dnia 13 października 1997 r. zmieniającą dyrektywy Rady 92/50/EWG, 93/36/EWG i 93/37/EWG dotyczące koordynacji procedur przyznawania odpowiednio kontraktów sektora publicznego na usługi, dostawy i roboty(3).
(6) Należy stosować te same zasady w odniesieniu do środków działania, jakie mają zostać podjęte przez międzynarodowe organizacje, o których mowa w art. 6 rozporządzenia (WE) nr 2702/1999.
(7) W celu zapewnienia efektywności środków działania Wspólnoty, Państwa Członkowskie powinny zapewnić spójność i komplementarność zatwierdzonych programów z programami krajowymi i regionalnymi.
(8) W tym celu należy określić kryteria preferencyjne selekcji programów, tak aby zapewnić ich optymalne oddziaływanie.
(9) W przypadku programów będących przedmiotem zainteresowania jednego lub więcej Państw Członkowskich należy opracować przepisy celem zapewnienia współpracy danych Państw Członkowskich podczas składania i oceny programów.
(10) Należy określić konsekwencje w przypadku odrzucenia programu z powodu braku częściowego finansowania przez Państwo Członkowskie i jeśli nie stosuje się art. 9 ust. 3 akapitu drugiego rozporządzenia (WE) nr 2702/1999.
(11) Należy ustanowić szczegółowe zasady funkcjonowania grupy monitorującej, o której mowa w art. 8 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 2702/1999.
(12) Należy określić kontrole przeprowadzane przez Państwa Członkowskie w przypadku programów, którymi bezpośrednio zarządzają.
(13) W interesie należytego zarządzania finansami, powinny zostać określone szczegółowe zasady dotyczące udziału finansowego Wspólnoty.
(14) Należy przyjąć różne uzgodnienia zapewniające dotrzymanie zobowiązań w kontraktach, jakie mają zostać zawarte pomiędzy zainteresowanymi stronami a właściwymi władzami krajowymi w rozsądnych granicach czasowych na podstawie standardowych kontraktów dostarczonych przez Komisję.
(15) W celu odpowiedniego wykonania kontraktów, wykonawcy muszą złożyć na rzecz właściwych władz zabezpieczenie równe 15 % wkładu finansowego Wspólnoty. W tym samym celu należy złożyć zabezpieczenie w przypadku złożenia wniosku o zaliczkę.
(16) Należy określić podstawowy wymóg w rozumieniu art. 20 rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2220/85(4), zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 1932/1999(5).
(17) Z uwagi na wymogi związane ze sprawnym zarządzaniem budżetem, należy określić karę za niezłożenie lub opóźnione złożenie wniosków o płatności pośrednie przez Państwa Członkowskie.
(18) W celu należytego zarządzania finansami, a także w celu uniknięcia wszelkiego niebezpieczeństwa pochłonięcia przez płatności, jakich trzeba będzie dokonać, wszystkich środków stanowiących wkład finansowy Wspólnoty, tak że nie zostanie żadne saldo do wypłaty, należy ustanowić przepis o tym, że zaliczki i różne płatności pośrednie nie mogą przekroczyć poziomu 80 % wkładu finansowego Wspólnoty. W tym samym celu, wnioski o wypłatę pozostałego salda musza dotrzeć do właściwych władz w określonym terminie.
(19) Państwa Członkowskie muszą monitorować wprowadzanie w życie środków określonych niniejszym rozporządzeniem, a Komisja powinna być stale informowana o ich rezultatach. W interesie należytego zarządzania finansami należy ustanowić przepis o współpracy Państw Członkowskich w przypadkach, gdy środki działania są wprowadzane w Państwie Członkowskim innym niż to, w którym właściwe władze podpisujące kontrakt mają swoją siedzibę.
(20) Okres obowiązywania niniejszego rozporządzenia jest taki sam, jak ten, który określa art. 15 rozporządzenia (WE) nr 2702/1999.
(21) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią ze wspólnego spotkania Komitetów Zarządzających ds. Promocji Produktów Rolnych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 28 grudnia 2000 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 327, z 21.12.1999, str. 7.
(2) Dz.U. L 209, z 24.7.1992, str. 1.
(3) Dz.U. L 328, z 28.11.1997, str. 1.
(4) Dz.U. L 205, z 3.8.1985, str. 5.
(5) Dz.U. L 240, z 10.9.1999, str. 11.
(6) Dz.U. L 39, z 17.2.1996, str. 5.
(7) Dz.U. L 67, z 14.3.1991, str. 11.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 2171/2003 z dnia 12 grudnia 2003 r. (Dz.U.UE.L.03.326.6) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 13 grudnia 2003 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 1806/2004 z dnia 18 października 2004 r. (Dz.U.UE.L.04.318.11) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2005 r.
- zmieniony przez rozporządzenie nr 962/2001 z dnia 17 maja 2001 r. (Dz.U.UE.L.01.136.3) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 czerwca 2001 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia nr 409/2003 z dnia 5 marca 2003 r. (Dz.U.UE.L.03.62.14) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 marca 2003 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 1955/2001 z dnia 5 października 2001 r. (Dz.U.UE.L.01.266.8) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 października 2001 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 1854/2002 z dnia 17 października 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.280.7) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 18 października 2002 r.
- zmieniony przez art. 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia nr 409/2003 z dnia 5 marca 2003 r. (Dz.U.UE.L.03.62.14) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 marca 2003 r.
-zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 409/2003 z dnia 5 marca 2003 r. (Dz.U.UE.L.03.62.14) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 9 marca 2003 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 67/2005 z dnia 17 stycznia 2005 r. (Dz.U.UE.L.05.14.5) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 21 stycznia 2005 r.
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2000.333.63 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 2879/2000 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2702/1999 w sprawie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych w państwach trzecich |
Data aktu: | 28/12/2000 |
Data ogłoszenia: | 29/12/2000 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 05/01/2001 |