(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2004/459/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 30 kwietnia 2004 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając Traktat o Przystąpieniu Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji(1), w szczególności jego art. 2 ust. 3,
uwzględniając Akt Przystąpienia Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji(2), w szczególności jego art. 42,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Na Węgrzech, 21 zakładów mleczarskich boryka się z trudnościami z przystosowaniem się do dnia 1 maja 2004 r. do wymogów strukturalnych ustanowionych w załączniku B do dyrektywy Rady 92/46/EWG z dnia 16 czerwca 1992 r. ustanawiającej przepisy zdrowotne dla produkcji i wprowadzania do obrotu surowego mleka, mleka poddanego obróbce cieplnej i produktów na bazie mleka(3).
(2) W związku z tym, te 21 zakładów potrzebuje więcej czasu na zakończenie procesu modernizacji w celu osiągnięcia pełnej zgodności z właściwymi wymogami strukturalnymi ustanowionymi w dyrektywie 92/46/EWG.
(3) Te 21 zakładów, które obecnie znajduje się na zaawansowanym etapie modernizacji, przedstawiło wiarygodne gwarancje, że dysponuje funduszami niezbędnymi do skorygowania pozostałych jeszcze trudności w rozsądnym czasie i otrzymało przychylną opinię Węgierskiego Departamentu ds. Kontroli Zdrowia Zwierząt i Żywności w odniesieniu do zakończenia ich procesu modernizacji.
(4) W wypadku Węgier szczegółowe informacje dotyczące problemów każdego z zakładów są dostępne.
(5) Dlatego, w celu ułatwienia przejścia z istniejącego na Węgrzech systemu do wynikającego ze stosowania przepisów prawodawstwa weterynaryjnego Wspólnoty, uzasadnione jest przyznanie, na wniosek Węgier, okresu przejściowego tym 21 zakładom jako wyjątkowego środka tymczasowego.
(6) Ze względu na wyjątkowy charakter tego tymczasowego odstępstwa, które nie było przewidziane podczas negocjacji w sprawie rozszerzenia, żadne dalsze wnioski Węgier odnośnie do środków przejściowych dotyczących wymogów strukturalnych dla zakładów wytwarzających mleko i produkty mleczne nie powinny być przyznawane po przyjęciu niniejszej decyzji.
(7) Biorąc pod uwagę zaawansowany etap modernizacji i wyjątkowy charakter tymczasowego środka, okres przejściowy powinien zostać ograniczony do maksymalnie 12 miesięcy i nie powinien być przedłużony po tym czasie.
(8) Należy objąć zakłady będące na etapie przekształceń, uwzględnione w niniejszej decyzji, zasadami stosującymi się w odniesieniu do produktów pochodzących z zakładów, którym został przyznany okres przejściowy odnośnie do wymogów strukturalnych, zgodnie z procedurą przewidzianą we właściwym Załączniku do Aktu Przystąpienia.
(9) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Żywnościowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 kwietnia 2004 r.
W imieniu Komisji | |
David BYRNE | |
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 236 z 23.9.2003, str. 17.
(2) Dz.U. L 236 z 23.9.2003, str. 33.
(3) Dz.U. L 268 z 14.9.1992, str. 1. Dyrektywa ostatnio zmieniona rozporządzeniem (WE) nr 806/2003 (Dz.U. L 122 z 16.5.2003, str. 1).
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.156.68 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2004/459/WE przyjmująca środek przejściowy na rzecz niektórych zakładów w sektorze mleka na Węgrzech |
Data aktu: | 29/04/2004 |
Data ogłoszenia: | 30/04/2004 |
Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 30/04/2004 |