uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając Akt Przystąpienia Grecji, w szczególności jego protokół nr 4 w sprawie bawełny (1),
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1051/2001 z dnia 22 maja 2001 r. w sprawie pomocy produkcyjnej dla bawełny (2), w szczególności jego art. 19 ust. 2 tiret trzecie,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 16 ust. 3 akapit pierwszy rozporządzenia Komisji (WE) nr 1591/2001 z dnia 2 sierpnia 2001 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania systemu pomocy dla bawełny (3) przewiduje, iż wysokość rzeczywistej produkcji w danym roku gospodarczym jest ustalana przed dniem 15 czerwca tego roku gospodarczego.
(2) Artykuł 19 ust. 2 tiret trzecie rozporządzenia (WE) nr 1051/2001 przewiduje, iż wysokość produkcji rzeczywistej jest ustalana w szczególności na podstawie ilości, w odniesieniu do których wnioskuje się o pomoc.
(3) Artykuł 16 ust. 3 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 1591/2001 określa warunki, których należy przestrzegać, aby wyprodukowana ilość bawełny nieodziarnionej mogła zostać uznana za produkcję rzeczywistą.
(4) Po uwzględnieniu kryterium jakości jakim jest wydajność włókien, władze greckie uznały, iż do otrzymania pomocy kwalifikuje się 1.006.248 ton bawełny nieodziarnionej.
(5) Według informacji dostarczonych przez władze greckie, z 1.019 ton bawełny nieodziarnionej, które w okresie do 15 maja 2004 r. nie zostały uznane przez te władze za kwalifikujące się do otrzymania pomocy, 335,7 ton pochodzi z 137,4 hektarów, które nie zostały zadeklarowane zgodnie z przepisami art. 9 rozporządzenia (WE) nr 1591/2001; 291,7 ton nie stosuje się do krajowych ustaleń dotyczących ograniczenia obszarów, przyjętych zgodnie z art. 17 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1051/2001; a 391,6 ton nie odznacza się zdrową i przeciętnie dobrą jakością zgodnie z art. 15 ust. 1 wymienionego rozporządzenia.
(6) Należy zatem uznać ilość 1.006.248 ton za rzeczywistą produkcję bawełny nieodziarnionej Grecji w odniesieniu do roku 2003/2004.
(7) Po uwzględnieniu kryterium jakości, jakim jest wydajność włókien, władze hiszpańskie uznały iż do otrzymania pomocy kwalifikuje się 305.394 ton bawełny nieodziarnionej.
(8) Według informacji dostarczonych przez władze Hiszpanii, z 834 ton bawełny nieodziarnionej, które w okresie do 15 maja 2004 r. nie zostały uznane przez te władze za kwalifikujące się do otrzymania pomocy, 779 ton nie stosuje się do krajowych ustaleń dotyczących ograniczenia obszarów, podjętych zgodnie z art. 17 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1051/2001; 56 ton nie odznacza się zdrową i przeciętnie dobrą jakością zgodnie z art. 15 ust. 1 wymienionego rozporządzenia; a 22 tony nie spełniają określonych w art. 11 wymienionego rozporządzenia wymogów odnoszących się do umowy.
(9) Wyłączenie 22 ton bawełny nieodziarnionej z produkcji rzeczywistej z powodu niespełnienia wymogów dotyczących umowy nie jest uzasadnione. Ponadto wymieniona ilość odpowiada kryteriom przewidzianym w art. 16 ust. 3 drugi akapit rozporządzenia (WE) nr 1591/2001 i należy ją zatem dodać do ilości 305.394 ton.
(10) Należy zatem przy uwzględnieniu kryterium jakości, jakim jest wydajność włókien, uznać ilość 305.417 ton za rzeczywistą produkcję bawełny nieodziarnionej Hiszpanii w odniesieniu do roku gospodarczego 2003/2004.
(11) Po uwzględnieniu kryterium jakości, jakim jest wydajność włókien, władze hiszpańskie uznały, iż do otrzymania pomocy kwalifikuje się 632 ton bawełny nieodziarnionej, pochodzącej z obszarów zasiewów w Portugalii. Wymieniona ilość odpowiada kryteriom przewidzianym w art. 16 ust. 3 drugi akapit rozporządzenia (WE) nr 1591/2001 i należy ją zatem uznać za rzeczywistą produkcję bawełny nieodziarnionej Portugalii w odniesieniu do roku gospodarczego 2003/2004.
(12) Artykuł 7 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1051/2001 przewiduje, iż w wypadku gdy wysokość ustalonej produkcji rzeczywistej dla Hiszpanii i Grecji razem wziętej przekracza 1.031.000 ton, cena orientacyjna, określona w art. 3 ust. 1 tego rozporządzenia zostaje zmniejszona w każdym Państwie Członkowskim, w którym rzeczywista produkcja przekracza gwarantowaną ilość krajową.
(13) W odniesieniu do roku gospodarczego 2003/2004, gwarantowane ilości krajowe zostały przekroczone zarówno w Hiszpanii, jak i w Grecji. Obniżka ceny orientacyjnej dla Hiszpanii i Grecji zostaje naliczona na podstawie wskaźnika przekroczenia ich gwarantowanych ilości krajowych.
(14) Zgodnie z art. 7 ust. 4 pierwszy akapit rozporządzenia (WE) nr 1051/2001, obniżka ceny orientacyjnej dla każdego zainteresowanego Państwa Członkowskiego jest równa 50 % wskaźnika przekroczenia jego gwarantowanej ilości krajowej.
(15) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Włókien Naturalnych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 17 czerwca 2004 r.
W imieniu Komisji | |
Franz FISCHLER | |
Członek Komisji |
______
(1)Protokół ostatnio zmieniony rozporządzeniem Rady (WE) nr 1050/2001 (Dz.U. L 148 z 1.6.2001, str. 1).
(2) Dz.U. L 148 z 1.6.2001, str. 3.
(3) Dz.U. L 210 z 3.8.2001, str. 10. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1486/2002 (Dz.U. L 223 z 20.8.2002, str. 3).
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.218.3 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 1123/2004 ustalające, na rok gospodarczy 2003/2004, rzeczywistą produkcję bawełny nieodziarnionej, a także wynikającą z tego obniżkę ceny orientacyjnej |
Data aktu: | 17/06/2004 |
Data ogłoszenia: | 18/06/2004 |
Data wejścia w życie: | 21/06/2004 |