(Tekst rozporządzenia opublikowany w drodze sprostowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej L 45 z dnia 15 lutego 2007 r.)
(Dz.U.UE L z dnia 16 maja 2008 r.)
Strona 57, załącznik X, formularz: Deklaracja wydatków w podziale na oś priorytetową: płatność okresowa, przypisy:
zamiast: "(1) W podziale na rok: podział wskazany w tej tabeli odpowiada płatnościom dokonanym przez beneficjentów w danym roku. Jeżeli dokładne ustalenie podziału nie jest możliwe, należy podać najdokładniejszą wartość szacunkową.",
powinno być: "(1) Stopa współfinansowania i metoda jej obliczenia są określone w tabeli finansowej programu operacyjnego dla konkretnej osi priorytetowej.";
zamiast: "(3) Stopa współfinansowania i metoda jej obliczenia są określone w tabeli finansowej programu operacyjnego dla konkretnej osi priorytetowej.",
powinno być: "(3) W podziale na rok: podział wskazany w tej tabeli odpowiada płatnościom dokonanym przez beneficjentów w danym roku. Jeżeli dokładne ustalenie podziału nie jest możliwe, należy podać najdokładniejszą wartość szacunkową.".
Strona 64, załącznik XI, tabela 2: Kwoty poddane procedurze odzyskiwania do dnia 31.12.20.., przypis:
zamiast: "(1) Cel może być przedstawiony w ujęciu rocznym lub dla całego okresu programowania.",
powinno być: "(1) Ten poziom współfinansowania i metodę jego obliczenia można znaleźć w tabeli finansowej programu operacyjnego dla danej osi priorytetowej.".
Strona 65, załącznik XII otrzymuje brzmienie:
"ZAŁĄCZNIK XII
OPIS SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA I KONTROLI
Wzorcowy opis systemów zarządzania i kontroli zgodnie z art. 21
1. OGÓLNE INFORMACJE
1.1. Informacje przedłożone przez:
- Nazwa państwa członkowskiego:
- Nazwa programu i nr CCI:
- Nazwa głównego punktu kontaktowego, włącznie z adresem e-mail i faksem: (podmiot odpowiedzialny za koordynację przygotowania opisów)
1.2. Poniższe informacje przedstawiają stan na dzień:
(dd/mm/rrrr)
1.3. Struktura systemu (ogólne informacje i schemat ilustrujący powiązania organizacyjne pomiędzy podmiotami należącymi do systemu zarządzania i kontroli)
1.3.1. Instytucja zarządzająca (nazwa, adres i punkt kontaktowy w instytucji zarządzającej)
1.3.2. Instytucje pośredniczące (nazwa, adres i punkt kontaktowy w instytucji pośredniczącej)
1.3.3. Instytucja certyfikująca (nazwa, adres i punkt kontaktowy w instytucji certyfikującej)
1.3.4. Instytucja audytowa i jednostki wykonujące audyty (nazwa, adres i punkt kontaktowy w instytucji audytowej i jednostkach wykonujących audyty)
1.4. Wytyczne dostarczone instytucjom zarządzającym, certyfikującym i pośredniczącym w celu zagwarantowania należytego zarządzania finansami funduszy strukturalnych (data i odniesienie)
2. INSTYTUCJA ZARZĄDZAJĄCA
2.1. Instytucja zarządzająca i jej główne zadania
2.1.1. Data i podstawa oficjalnego powołania instytucji zarządzającej, upoważniająca do pełnienia powierzonych zadań
2.1.2. Wykaz zadań pełnionych bezpośrednio przez instytucję zarządzającą
2.1.3. Zadania oficjalnie oddelegowane przez instytucję zarządzającą (zadania, instytucje pośredniczące, forma delegacji)
2.2. Organizacja instytucji zarządzającej
2.2.1. Schemat organizacyjny i wykaz zadań jednostek (w tym indykatywna liczba etatów)
2.2.2. Procedury pisemne opracowane na potrzeby pracowników instytucji zarządzającej/ instytucji pośredniczących (data i odniesienie)
2.2.3. Opis procedur w zakresie wyboru i zatwierdzania operacji oraz w zakresie zapewniania zgodności operacji z przepisami krajowymi i wspólnotowymi obowiązującymi przez cały okres realizacji (art. 60 lit. a) rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006)
2.2.4. Weryfikacja operacji (art. 60 lit. b) rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006)
- Opis procedur w zakresie weryfikacji
- Podmioty przeprowadzające weryfikacje
- Procedury pisemne (odniesienie do podręczników) opracowane na potrzeby realizacji zadań przedmiotowych
2.2.5. Rozpatrywanie wniosków o płatność
- Opis procedur, w zakresie gromadzenia, weryfikacji, i zatwierdzania wniosków o płatność, oraz procedur w zakresie zlecania, wykonywania i księgowania, w oparciu o które dokonywane są płatności na rzecz beneficjentów (włącznie ze schematem wskazującym wszystkie zaangażowane podmioty)
- Podmioty uczestniczące w poszczególnych etapach rozpatrywania wniosków o płatność
- Procedury pisemne (odniesienie do podręczników) opracowane na potrzeby realizacji zadań przedmiotowych
2.2.6. Opis sposobu przekazania informacji instytucji certyfikującej przez instytucję zarządzającą
2.2.7. Zasady kwalifikowalności ustanowione przez państwo członkowskie obowiązujące w ramach programu operacyjnego
2.3. Jeżeli instytucja zarządzająca i certyfikująca zostały powołane w ramach tego samego podmiotu, należy opisać, w jaki sposób zapewniono rozdzielenie zadań
2.4. Przepisy w zakresie zamówień publicznych, pomocy publicznej, równości szans i ochrony środowiska
2.4.1. Instrukcje i wytyczne wydane w zakresie obowiązujących przepisów (data i odniesienie)
2.4.2. Rozwiązania w zakresie zapewnienia zgodności z obowiązującymi przepisami, np.: audyty procesów zarządzania i kontroli
2.5. Ścieżka audytu
2.5.1. Opis sposobu, w jaki wymogi określone w art. 15 będą wdrażane w odniesieniu do programu i/lub poszczególnych priorytetów
2.5.2. Opracowane instrukcje w sprawie przechowywania przez beneficjentów dokumentów potwierdzających (data i odniesienie)
- Wskazanie wymaganego okresu przechowywania dokumentów
- Postać, w jakiej dokumenty mają być przechowywane
2.6. Nieprawidłowości i kwoty odzyskane
2.6.1. Opracowane instrukcje w sprawie sprawozdawczości i korekty nieprawidłowości oraz rejestracji wierzytelności i kwot odzyskanych z nienależnie dokonanych płatności (data i odniesienie)
2.6.2. Opis procedur (wraz ze schematem) w zakresie obowiązku informowania Komisji o nieprawidłowościach, zgodnie z art. 28
3. INSTYTUCJE POŚREDNICZĄCE
Uwaga: Niniejsza sekcja powinna zostać wypełniona odrębnie dla każdej instytucji pośredniczącej. Należy wskazać instytucję, która oddelegowała swoje zadania instytucji(-om) pośredniczącej(-ym).
3.1. Instytucja pośrednicząca i jej główne zadania
3.1.1. Wykaz głównych zadań instytucji pośredniczącej
3.2. Organizacja każdej instytucji pośredniczącej
3.2.1. Schemat organizacyjny i wykaz zadań jednostek (w tym indykatywna lista etatów)
3.2.2. Procedury pisemne opracowane na potrzeby pracowników instytucji pośredniczącej (data i odniesienie)
3.2.3. Opis procedur w zakresie wyboru i zatwierdzania operacji (jeżeli nie opisano w pkt 2.2.3)
3.2.4. Weryfikacja operacji (art. 60 lit. b) rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 (jeżeli nie opisano w pkt 2.2.4))
3.2.5. Opis procedur w zakresie rozpatrywania wniosków o płatność (jeżeli nie opisano w pkt 2.2.5)
4. INTYTUCJA CERTYFIKUJĄCA
4.1. Instytucja certyfikująca i jej główne zadania
4.1.1. Data i podstawa oficjalnego powołania instytucji certyfikującej upoważniająca do pełnienia zadań
4.1.2. Wykaz zadań pełnionych przez instytucję certyfikującą
4.1.3. Zadania oficjalnie oddelegowane przez instytucję certyfikującą
4.2. Organizacja instytucji certyfikującej
4.2.1. Schemat organizacyjny i wykaz zadań jednostek (w tym indykatywna lista etatów)
4.2.2. Procedury pisemne opracowane na potrzeby pracowników instytucji certyfikującej (data i odniesienie)
4.3. Poświadczanie deklaracji wydatków
4.3.1. Opis procedury, zgodnie z którą deklaracje wydatków są sporządzane, poświadczane i przedkładane Komisji
4.3.2. Opis kroków podejmowanych przez instytucję certyfikującą w celu zapewnienia, że wymogi określone w art. 61 rozporządzenia (WE) nr 1083/2006 są spełnione
4.3.3. Uzgodnienia dotyczące dostępu instytucji certyfikującej do szczegółowych informacji na temat operacji, weryfikacji i audytu wykonywanych przez instytucję zarządzającą, instytucję pośredniczącą i instytucję audytową
4.4. System księgowy
4.4.1. Opis systemu księgowego, stanowiącego podstawę poświadczania wydatków przed Komisją
- Uzgodnienia dotyczące przesyłania danych sumarycznych do instytucji certyfikującej w przypadku istnienia systemu zdecentralizowanego
- Zapewnienie powiązań między systemem księgowym i systemem informatycznym, które należy ustanowić (pkt 6)
- Identyfikacja transakcji w ramach funduszy strukturalnych w przypadku istnienia wspólnego systemu z innymi funduszami
4.4.2. Poziom szczegółowości systemu księgowego
- Łączne wydatki w podziale na priorytety i fundusze
4.5. Kwoty odzyskane
4.5.1. Opis systemu służącego zapewnianiu szybkiego odzyskania wkładu wspólnotowego
4.5.2. Rozwiązania dotyczące prowadzenia rejestru dłużników oraz odpisywania odzyskanych kwot od wydatków uwzględnianych w deklaracjach
5. INSTYTUCJA AUDYTOWA I JEDNOSTKI WYKONUJĄCE AUDYT
5.1. Opis głównych zadań i wzajemne powiązania instytucji audytowej i jednostek wykonujących audyty, podlegających instytucji audytowej
5.2. Organizacja instytucji audytowej i podlegających jej jednostek wykonujących audyty
5.2.1. Schemat organizacyjny (w tym indykatywna lista etatów)
5.2.2. Rozwiązania dotyczące zapewnienia niezależności
5.2.3. Wymagane kwalifikacje lub doświadczenie zawodowe
5.2.4. Opis procedur w zakresie monitorowania wdrażania zaleceń i działań naprawczych wynikających ze sprawozdań audytowych
5.2.5. Opis procedur (w stosownych przypadkach) dotyczących nadzoru prac innych jednostek wykonujących audyt
5.3. Roczne sprawozdanie audytowe i deklaracja zamknięcia
5.3.1. Opis procedur w zakresie sporządzania rocznych sprawozdań audytowych, rocznych opinii i deklaracji zamknięcia
5.4. Wyznaczenie koordynującej jednostki audytowej
5.4.1. Opis roli koordynującej jednostki audytowej, jeśli dotyczy
6. SYSTEM INFORMATYCZNY (ART. 60 LIT. C) ROZPORZĄDZENIA RADY (WE) NR 1083/2006
6.1. Opis systemu informatycznego wraz ze schematem (centralny lub wspólny system lub zdecentralizowany system z powiązaniami pomiędzy systemami)
Wskazanie, czy system jest wystarczająco funkcjonalny dla zapewnienia gromadzenia rzetelnych danych finansowych i statystycznych w zakresie realizacji programów 2007-2013. W przypadku odpowiedzi negatywnej, należy wskazać termin osiągnięcia niezbędnej funkcjonalności.".
Strona 85, załącznik XXI otrzymuje brzmienie:
"ZAŁĄCZNIK XXI
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Strona 100, załącznik XXII otrzymuje brzmienie:
"ZAŁĄCZNIK XXII
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2008.128.11 |
Rodzaj: | Sprostowanie |
Tytuł: | Sprostowanie do sprostowania do rozporządzenia Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającego szczegółowego zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego |
Data aktu: | 16/05/2008 |
Data ogłoszenia: | 16/05/2008 |
Data wejścia w życie: | 16/01/2007 |