(Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 186 z dnia 15 lipca 2008 r.)
(Dz.U.UE L z dnia 23 lipca 2008 r.)
Strona 40, dodaje się załącznik w brzmieniu:
"ZAŁĄCZNIK
Pozycja budżetowa 6701
Państwo członkowskie | Środek | Rok budżetowy | Przyczyna korekty | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Wcześniej dokonane odliczenia | Skutki finansowe |
DE | Rozwój obszarów wiejskich - S. Gwarancji | 2003 | Duża liczba błędów administracyjnych i formalnych | ryczałtowa | 10,00% | EUR | -867.397,00 | 0,00 | -867.397,00 |
DE | Rozwój obszarów wiejskich - S. Gwarancji | 2004 | Duża liczba błędów administracyjnych i formalnych | ryczałtowa | 10,00% | EUR | -922.307,00 | 0,00 | -922.307,00 |
DE | Rozwój obszarów wiejskich - S. Gwarancji | 2005 | Duża liczba błędów administracyjnych i formalnych | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -182.680,00 | 0,00 | -182.680,00 |
DE | Rozwój obszarów wiejskich - S. Gwarancji | 2005 | Duża liczba błędów administracyjnych i formalnych | ryczałtowa | 10,00% | EUR | -999.506,00 | 0,00 | -999.506,00 |
Ogółem DE | - 2.971.890,00 | 0,00 | - 2.971.890,00 | ||||||
ES | Premie za zwierzęta i rośliny uprawne | Zwrot w wyniku częściowego unieważnienia decyzji Komisji 2004/457/WE na mocy wyroku Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-266/04 | 823.834,00 | 0,00 | 823.834,00 | ||||
ES | Premie mleczne | 2004 | Przekroczenie pułapu ilościowego | jednorazowa | EUR | -52.361,34 | 0,00 | -52.361,34 | |
ES | Owoce i warzywa - orzechy | 2005 | Opóźnione płatności dla beneficjentów systemów pomocy | jednorazowa | EUR | -14.397.498,21 | 0,00 | -14.397.498,21 | |
ES | Owoce i warzywa - orzechy | 2006 | Opóźnione płatności dla beneficjentów systemów pomocy | jednorazowa | EUR | -1.009.945,97 | 0,00 | -1.009.945,97 | |
ES | Owoce i warzywa - wycofania | 2004 | Nieprzestrzeganie warunków ochrony środowiska naturalnego | jednorazowa | EUR | -634.839,09 | 0,00 | -634.839,09 | |
ES | Owoce i warzywa - wycofania | 2005 | Nieprzestrzeganie warunków ochrony środowiska naturalnego | jednorazowa | EUR | -410.503,12 | 0,00 | -410.503,12 | |
ES | Owoce i warzywa - wycofania | 2006 | Nieprzestrzeganie warunków ochrony środowiska naturalnego | jednorazowa | EUR | -546.120,92 | 0,00 | -546.120,92 | |
ES | Premie za mięso - premia wołowa | 2003 | Uchybienia w kontrolach na miejscu | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | -373.751,67 | 0,00 | -373.751,67 |
ES | Premie za mięso - premia wołowa | 2004 | Uchybienia w kontrolach na miejscu | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | - 361.340,41 | 0,00 | -361.340,41 |
ES | Premie za mięso - premia wołowa | 2005 | Uchybienia w kontrolach na miejscu | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | -354.082,79 | 0,00 | -354.082,79 |
ES | Premie za mięso - premia wołowa | 2006 | Uchybienia w kontrolach na miejscu | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | -150,72 | 0,00 | -150,72 |
Ogółem ES | -17.316.760,25 | 0,00 | - 17.316.760,25 | ||||||
FR | Mleko w proszku do produkcji kazeiny | 2003 | Niezgodność z procesem produkcji | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | - 1.069.944,66 | 0,00 | - 1.069.944,66 |
FR | Mleko w proszku do produkcji kazeiny | 2004 | Niezgodność z procesem produkcji | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | -1.988.080,56 | 0,00 | -1.988.080,56 |
FR | Mleko w proszku do produkcji kazeiny | 2005 | Niezgodność z procesem produkcji | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | -490.222,38 | 0,00 | -490.222,38 |
FR | Rozwój obszarów wiejskich - S. Gwarancji - Środki towarzyszące (środki obszarowe) | 2003 | Uchybienia w kontrolach kluczowych - sprawozdania z kontroli niewystarczające w odniesieniu do dobrych praktyk rolniczych | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | - 3.242.982,00 | 0,00 | - 3.242.982,00 |
FR | Rozwój obszarów wiejskich - S. Gwarancji - Środki towarzyszące (środki obszarowe) | 2004 | Uchybienia w kontrolach kluczowych - sprawozdania z kontroli niewystarczające w odniesieniu do dobrych praktyk rolniczych | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -432.112,00 | 0,00 | -432.112,00 |
FR | Rozwój obszarów wiejskich - S. Gwarancji - Środki towarzyszące (środki obszarowe) | 2005 | Uchybienia w kontrolach kluczowych - sprawozdania z kontroli niewystarczające w odniesieniu do dobrych praktyk rolniczych | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -68.795,00 | 0,00 | -68.795,00 |
Ogółem FR | -7.292.136,60 | 0,00 | -7.292.136,60 | ||||||
GB | Rośliny uprawne | 2004 | Niewłaściwa organizacja czasowa pokontrolnych szybkich wizyt terenowych, niedokładne określenie obszaru kwalifikującego się do płatności obszarowych | ryczałtowa | 5,00 % | GBP | -39.302.426,21 | 0,00 | -39.302.426,21 |
GB | Rośliny uprawne | 2005 | Niewłaściwa organizacja czasowa pokontrolnych szybkich wizyt terenowych, niedokładne określenie obszaru kwalifikującego się do płatności obszarowych | ryczałtowa | 5,00 % | GBP | -15.577.901,94 | 0,00 | -15.577.901,94 |
GB | Premie za mięso - premia wołowa | 2003 | Włączenie terenów wspólnych do obliczeń obszaru uprawy paszowej w ramach programów pomocowych na zwierzęta | jednorazowa | GBP | - 5.924,49 | 0,00 | - 5.924,49 | |
GB | Premie za mięso - premia wołowa | 2004 | Włączenie terenów wspólnych do obliczeń obszaru uprawy paszowej w ramach programów pomocowych na zwierzęta | jednorazowa | GBP | -24.360,32 | 0,00 | -24.360,32 | |
GB | Premie za mięso - premia za owce | 2003 | Włączenie terenów wspólnych do obliczeń obszaru uprawy paszowej w ramach programów pomocowych na zwierzęta | jednorazowa | GBP | -14.109,69 | 0,00 | -14.109,69 | |
GB | Premie za mięso - premia za owce | 2004 | Włączenie terenów wspólnych do obliczeń obszaru uprawy paszowej w ramach programów pomocowych na zwierzęta | jednorazowa | GBP | -13.785,20 | 0,00 | -13.785,20 | |
Ogółem GB | - 54.938.507,85 | 0,00 | - 54.938.507,85 | ||||||
GR | Orzechy | 2005 | Niepełne funkcjonowanie LPIS-GIS, niedostateczne kontrole na miejscu | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | - 71.794,60 | 0,00 | - 71.794,60 |
GR | Dopłaty bezpośrednie | 2005 | Niepełne funkcjonowanie LPIS-GIS, niedostateczne kontrole na miejscu | ryczałtowa | 10,00% | EUR | -2.833.706,98 | 0,00 | -2.833.706,98 |
GR | Dopłaty bezpośrednie | 2005 | Niepełne funkcjonowanie LPIS-GIS, niedostateczne kontrole na miejscu | ryczałtowa | 15,00 % | EUR | -32.073.291,47 | 0,00 | -32.073.291,47 |
GR | Dopłaty bezpośrednie | 2005 | Niepełne funkcjonowanie LPIS-GIS, niedostateczne kontrole na miejscu | ryczałtowa | 10,00% | EUR | -28.846.753,54 | 0,00 | -28.846.753,54 |
GR | Orzechy | 2006 | Niepełne funkcjonowanie LPIS-GIS, niedostateczne kontrole na miejscu | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | -86.496,35 | 0,00 | -86.496,35 |
GR | Dopłaty bezpośrednie | 2006 | Niepełne funkcjonowanie LPIS-GIS, niedostateczne kontrole na miejscu | ryczałtowa | 10,00% | EUR | -34.745.488,98 | 0,00 | - 34.745.488,98 |
GR | Dopłaty bezpośrednie | 2006 | Niepełne funkcjonowanie LPIS-GIS, niedostateczne kontrole na miejscu | ryczałtowa | 15,00 % | EUR | -29.056.988,80 | 0,00 | -29.056.988,80 |
Ogółem GR | -127.714.520,73 | 0,00 | - 127.714.520,73 | ||||||
IT | Rośliny uprawne | 2004 | Uchybienia w procedurze kontrolnej opartej na obrazach z wcześniejszych lat | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -27.847.155,97 | 0,00 | -27.847.155,97 |
IT | Rośliny uprawne | 2004 | Problemy w interpretacji ortoobrazów | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | -27.434.620,36 | 0,00 | -27.434.620,36 |
IT | Rośliny uprawne | 2005 | Uchybienia w procedurze kontrolnej opartej na obrazach z wcześniejszych lat | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -21.206.744,69 | 0,00 | -21.206.744,69 |
IT | Rośliny uprawne | 2005 | Problemy w interpretacji ortoobrazów | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | -33.645.298,99 | 0,00 | -33.645.298,99 |
IT | Pomoc obszarowa | 2006 | Uchybienia w procedurze kontrolnej opartej na obrazach z wcześniejszych lat | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -7.433.776,26 | 0,00 | -7.433.776,26 |
IT | Pomoc obszarowa | 2006 | Problemy w interpretacji ortoobrazów | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | -27.590.205,43 | 0,00 | -27.590.205,43 |
IT | Refundacje wywozowe | 2001 | Niewłaściwa realizacja kontroli kluczowych | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -67.271,33 | 0,00 | -67271,33 |
IT | Refundacje wywozowe | 2002 | Niewłaściwa realizacja kontroli kluczowych | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -361.362,50 | 0,00 | -361.362,50 |
IT | Refundacje wywozowe | 2003 | Niewłaściwa realizacja kontroli kluczowych | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -79.763,99 | 0,00 | -79.763,99 |
IT | Owoce i warzywa - przetwórstwo owoców cytrusowych | 2004 | Częściowe przeprowadzenie lub brak przeprowadzenia kontroli kluczowych, udowodnione nadużycia w sektorze przetwórstwa owoców cytrusowych | ryczałtowa | 25,00% | EUR | -14.993.038,39 | 0,00 | -14.993.038,39 |
IT | Owoce i warzywa - przetwórstwo owoców cytrusowych | 2005 | Częściowe przeprowadzenie lub brak przeprowadzenia kontroli kluczowych, udowodnione nadużycia w sektorze przetwórstwa owoców cytrusowych | ryczałtowa | 25,00% | EUR | -355.653,75 | 0,00 | -355.653,75 |
IT | Owoce i warzywa - fundusze operacyjne | 2005 | Niekwalifikujące się wydatki w jednym programie operacyjnym | jednorazowa | EUR | -13.200,00 | 0,00 | -13.200,00 | |
IT | Kwota mleczna | 2003 | Niewłaściwe kontrole w zakresie dostaw i sprzedaży bezpośredniej | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | -5.001.671,00 | 0,00 | -5.001.671,00 |
IT | Kwota mleczna | 2003 | Niewłaściwe kontrole w zakresie dostaw i sprzedaży bezpośredniej | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -8.675.150,00 | 0,00 | -8.675.150,00 |
Ogółem IT | -174.704.912,66 | 0,00 | -174.704.912,66 | ||||||
NL | Mleko w proszku do produkcji kazeiny | 2003 | Uchybienia w procedurze kontrolnej - niewystarczająca częstotliwość kontroli; nieobiektywna procedura pobierania próbek | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -3.451.612,54 | 0,00 | -3.451.612,54 |
NL | Mleko w proszku do produkcji kazeiny | 2004 | Uchybienia w procedurze kontrolnej - niewystarczająca częstotliwość lub zakres kontroli; nieobiektywna procedura pobierania próbek | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -3.672.868,18 | 0,00 | -3.672.868,18 |
NL | Mleko w proszku do produkcji kazeiny | 2005 | Uchybienia w procedurze kontrolnej - niewystarczająca częstotliwość lub zakres kontroli; nieobiektywna procedura pobierania próbek | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -192.151,14 | 0,00 | -192.151,14 |
Ogółem NL | - 7.316.631,86 | 0,00 | - 7.316.631,86 | ||||||
PL | Pomoc obszarowa | 2005 | Uchybienia w kontrolach kluczowych - niedostateczna lub niewłaściwa jakość kontroli | ryczałtowa | 5,00 % | PLN | -10.950.597,00 | 0,00 | -10.950.597,00 |
Ogółem PL | -10.950.597,00 | 0,00 | - 10.950.597,00 | ||||||
SE | Premie za mięso - premia za owce | 2003 | Wypłata pomocy rolnikom z uprawnieniem do mniej niż 10 premii | jednorazowa | SEK | -251.958,00 | 0,00 | -251.958,00 | |
SE | Premie za mięso - premia za owce | 2003 | Uchybienia w kontrolach na miejscu | ryczałtowa | 2,00 % | SEK | -813.863,38 | 0,00 | -813.863,38 |
SE | Premie za mięso - premia za owce | 2004 | Wypłata pomocy rolnikom z uprawnieniem do mniej niż 10 premii | jednorazowa | SEK | -491.987,00 | 0,00 | -491.987,00 | |
SE | Premie za mięso - premia za owce | 2004 | Uchybienia w kontrolach na miejscu | ryczałtowa | 2,00 % | SEK | -791.216,00 | 0,00 | -791.216,00 |
SE | Premie za mięso - premia za owce | 2005 | Wypłata pomocy rolnikom z uprawnieniem do mniej niż 10 premii | jednorazowa | SEK | -661.305,00 | 0,00 | -661.305,00 | |
SE | Premie za mięso - premia za owce | 2005 | Uchybienia w kontrolach na miejscu | ryczałtowa | 2,00 % | SEK | -788.339,00 | 0,00 | -788.339,00 |
SE | Premie za mięso - premia za owce | 2006 | Uchybienia w kontrolach na miejscu | ryczałtowa | 2,00 % | SEK | -454,86 | 0,00 | -454,86 |
Ogółem SE | - 3.799.123,24 | 0,00 | - 3.799.123,24" |
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2008.194.37 |
Rodzaj: | Sprostowanie |
Tytuł: | Sprostowanie do decyzji Komisji 2008/582/WE z dnia 8 lipca 2008 r. wyłączającej z finansowania wspólnotowego niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie w ramach Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR) oraz Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) |
Data aktu: | 23/07/2008 |
Data ogłoszenia: | 23/07/2008 |
Data wejścia w życie: | 08/07/2008 |