Zmiany do praktycznych instrukcji dla stron

ZMIANY DO PRAKTYCZNYCH INSTRUKCJI DLA STRON

SĄD,

uwzględniając art. 150 swojego regulaminu postępowania;

uwzględniając praktyczne instrukcje dla stron przyjęte w dniu 5 lipca 2007 r., zmienione w dniu

16 czerwca 2009 r.;

PRZYJMUJE NASTĘPUJĄCE ZMIANY DO PRAKTYCZNYCH INSTRUKCJI DLA STRON:

Artykuł  1

1. W tekście niniejszych instrukcji wszystkie formy gramatyczne wyrażeń "Sąd Pierwszej Instancji Wspólnot Europejskich" i "Sąd Pierwszej Instancji" zastępuje się odpowiednią formą gramatyczną wyrazu "Sąd", [a wszystkie formy gramatyczne wyrazu "regulamin" zastępuje się odpowiednią formą gramatyczną wyrażenia "regulamin postępowania"].

2. W motywie trzecim wyrażenie "(Dz.U. L 232 z 4.9.2007, s. 1) (zwanymi dalej »instrukcjami dla sekretarza«) sekretarz czuwa nad zgodnością dokumentów dołączanych do akt sprawy z postanowieniami statutu Trybunału Sprawiedliwości" zastępuje się wyrażeniem "(Dz.U. L 232, s. 1), zmienionymi w dniu 17 maja 2010 r. (zob. s. 53 niniejszego Dziennika Urzędowego, zwanymi dalej »instrukcjami dla sekretarza«) sekretarz czuwa nad zgodnością dokumentów dołączanych do akt sprawy z postanowieniami Protokołu w sprawie statutu Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (zwanego dalej »statutem«)", a po wyrazie "statutu" skreśla się wyraz "Trybunału".

3. W pkt 1 tiret drugie adres "CFI.Registry@curia.europa.eu" zastępuje się adresem: "GeneralCourt.Registry@curia.europa.eu".

4. W pkt 8 wprowadza się następujące zmiany:

– wyrażenie "W celu umożliwienia korzystania z takiej technologii należy dostosować się do następujących wymogów" zastępuje się wyrażeniem "Następujące wymogi muszą zostać spełnione";

– w lit. a) wyrażenie "papier biały, bez linii, formatu A4, z tekstem" zastępuje się wyrażeniem "tekst formatu A4 czytelny i naniesiony tylko";

– w lit. b) wyrażenie "kartki pism procesowych oraz, w stosownym przypadku, załączników połączone" zastępuje się wyrażeniem "składane dokumenty połączone";

– lit. c) wyrażenie "(taką jak np. Times New Roman, Courier lub Arial), o rozmiarze co najmniej 12 punktów w odniesieniu do głównej części tekstu i co najmniej 10 punktów w odniesieniu do przypisów, z odstępem półtora wiersza oraz z marginesami górnym, dolnym, lewym i prawym wynoszącymi co najmniej 2,5 cm" zastępuje się wyrażeniem ", z odstępami oraz marginesami wystarczającymi do zapewnienia czytelności wersji zeskanowanej".

5. W tytule części D.1.1. "Skarga i odpowiedź na skargę" dodaje się wyrażenie "(w sprawach innych niż z zakresu własności intelektualnej)".

6. W pkt 19 wprowadza się następujące zmiany:

– w zdaniu pierwszym skreśla się wyrażenie ", który zostanie przygotowany przez sekretariat";

– zdanie drugie otrzymuje następujące brzmienie:

"Ponieważ komunikat podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej we wszystkich językach urzędowych, streszczenie to nie powinno przekraczać dwóch stron i należy je opracować zgodnie z modelem udostępnionym na stronie internetowej Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej";

– w zdaniu trzecim adres "CFI.Registry@curia.europa.eu" zastępuje się adresem: "GeneralCourt.Registry@curia.europa.eu".

7. W pkt 41 wprowadza się następujące zmiany:

– w zdaniu pierwszym skreśla się wyrażenie "do Dziennika Urzędowego";

– zdanie drugie otrzymuje następujące brzmienie:

"Ponieważ komunikat podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej we wszystkich językach urzędowych, streszczenie to nie powinno przekraczać dwóch stron i należy je opracować zgodnie z modelem udostępnionym na stronie internetowej Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej";

– w zdaniu trzecim adres "CFI.Registry@curia.europa.eu" zastępuje się adresem: "GeneralCourt.Registry@curia.europa.eu".

8. W pkt 42 wyraz "Wspólnoty" zastępuje się wyrazem "Unii".

9. W pkt 49 wyraz "Wspólnoty" zastępuje się wyrazem "Unii".

10. W pkt 55 lit. e) skreśla się wyraz "Trybunału".

11. W pkt 56 lit. a) wyrażenie "oraz adresów wszystkich uczestników postępowania przed izbą odwoławczą" zastępuje się wyrażeniem "wszystkich uczestników postępowania przed izbą odwoławczą oraz adresów, które wskazali oni do celów doręczeń w ramach tego postępowania".

12. W pkt 57 wprowadza się następujące zmiany:

– w lit. a) skreśla się wyraz "Trybunału";

– w lit. h) po wyrazie "ze" dodaje się wyrażenie "zwięzłym ich opisem [pkt 51 lit. b) praktycznych instrukcji] oraz".

13. W pkt 58 lit. c) na początku zdania dodaje się wyrażenie "w sprawach innych niż z zakresu własności intelektualnej - ".

14. Punkty od 73 akapit drugi do 79, w tym tytuły otrzymują następujące brzmienie:

"74. Wniosek o zachowanie poufności powinien być złożony w odrębnym piśmie. Nie może on zostać złożony w wersji poufnej.

75. Wniosek o zachowanie poufności powinien wskazywać stronę, w stosunku do której wnosi się o poufność. Wniosek ten należy ograniczyć do kwestii rzeczywiście niezbędnych i nie może on w żadnym wypadku obejmować całości pisma procesowego, a jedynie wyjątkowo całość załącznika do pisma procesowego. Co do zasady możliwe jest przekazanie wersji jawnej dokumentu, z której usunięto określone fragmenty, wyrazy lub liczby, bez szkody dla interesu, który ma być chroniony.

76. Wniosek o zachowanie poufności powinien dokładnie określać elementy lub fragmenty, które mają być wyłączone, a także określać bardzo zwięźle powody, dla których te elementy lub fragmenty mają charakter tajny lub poufny. Brak takich informacji może uzasadnić odrzucenie wniosku przez Sąd.

77. Do wniosku o zachowanie poufności należy załączyć wersję jawną każdego pisma procesowego lub dokumentu, z której objęte wnioskiem elementy lub fragmenty zostaną usunięte.

Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w charakterze interwenienta

78. W razie złożenia wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w charakterze interwenienta wzywa się strony do wskazania, w terminie wyznaczonym przez sekretarza, czy wnoszą o zachowanie poufności w odniesieniu do określonych danych zawartych w dokumentach już dołączonych do akt.

Co się tyczy wszystkich dokumentów składanych przez strony w terminie późniejszym, strony powinny wskazać, w sposób określony w pkt 74 - 77, dane, w odniesieniu do których wnoszą o zachowanie poufności, i dostarczyć wraz z kompletną wersją złożonych dokumentów wersję, w której te dane zostały pominięte. W braku takiego wskazania złożone dokumenty zostaną przekazane interwenientowi.

Połączenie spraw

79. Jeżeli brane jest pod uwagę połączenie spraw, wzywa się strony do wskazania, w terminie wyznaczonym przez sekretarza, czy wnoszą o zachowanie poufności w odniesieniu do określonych danych zawartych w dokumentach już dołączonych do akt.

Co się tyczy wszystkich dokumentów składanych przez strony w terminie późniejszym, strony powinny wskazać, w sposób określony w pkt 74 - 77, dane, w odniesieniu do których wnoszą o zachowanie poufności, i dostarczyć wraz z kompletną wersją złożonych dokumentów wersję, w której te dane zostały pominięte. W braku takiego wskazania złożone dokumenty zostaną udostępnione innym stronom".

15. W pkt 88 wprowadza się następujące zmiany:

– w akapicie pierwszym po wyrażeniu "Trybunału Sprawiedliwości" dodaje się wyrażenie "Unii Europejskiej";

– w akapicie drugim adres "CFI.Registry@curia.europa.eu" zastępuje się adresem: "GeneralCourt.Registry@curia.europa.eu", a w adresie po wyrażeniu "Sekretariat Sądu" dodaje się wyrażenie "Unii Europejskiej".

16. Punkt 106 akapit drugi zostaje przekształcony w pkt 107.

17. Po pkt 107, który zostaje przekształcony w pkt 108, dodaje się nowy punkt w następującym brzmieniu:

"109. Sprawozdanie na rozprawę jest udostępniane publiczności przed salą rozpraw w dniu rozprawy".

18. Obecne punkty od 108 do 112 otrzymują odpowiednio numery od 110 do 114.

19. W pkt 108, przekształconym w pkt 110, po wyrazie "Trybunału" dodaje się wyraz "Sprawiedliwości".

20. [nie dotyczy wersji polskiej].

Artykuł  2

Niniejsze zmiany do praktycznych instrukcji dla stron zostają opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Zmiany wchodzą w życie następnego dnia po ich opublikowaniu.

Sporządzono w Luksemburgu, w dniu 17 maja 2010 r.
Sekretarz Prezes
E. COULON M. JAEGER

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2010.170.49

Rodzaj: Regulamin
Tytuł: Zmiany do praktycznych instrukcji dla stron
Data aktu: 17/05/2010
Data ogłoszenia: 06/07/2010
Data wejścia w życie: 07/07/2010