Martin SCHULZ | Klaus WELLE |
Przewodniczący | Sekretarz Generalny |
z dnia 29 kwietnia 2015 r.
PARLAMENT EUROPEJSKI,
Zarządzanie dzielone i zdecentralizowane: niedociągnięcia w zarządzaniu Komisji i państw członkowskich
Zastrzeżenia dotyczące rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich
Zastrzeżenia dotyczące polityki regionalnej
Zastrzeżenia dotyczące zatrudnienia i spraw socjalnych
Poświadczenie wiarygodności Trybunału Obrachunkowego
Rachunki a legalność i prawidłowość dochodów - opinie pozytywne
Zastrzeżenia dotyczące wpływów z dochodu narodowego brutto (DNB)
Legalność i prawidłowość zobowiązań - opinia pozytywna
Legalność i prawidłowość płatności - opinia negatywna
Korekty finansowe i odzyskiwanie środków
Sprawozdanie podsumowujące i roczne sprawozdania z działalności
Presja na budżet
Instrumenty finansowe
Odpowiedzialność Komisji i państw członkowskich w ramach zarządzania dzielonego
Wiarygodność danych przekazywanych przez państwa członkowskie
Państwa członkowskie o najgorszych wynikach
Konflikty interesów
Dochody: Zasoby własne oparte na DNB
Środki, jakie należy podjąć
Rolnictwo
Rolnictwo: wyzwania związane z demografią i strukturą beneficjentów
Rolnictwo: poziom błędu w pierwszym filarze
Zasada wzajemnej zgodności (cross-compliance)
Poziom błędu w przypadku środków rynkowych
Wiarygodność danych dotyczących płatności bezpośrednich, przedstawianych przez państwa członkowskie
1. Brytyjska agencja płatnicza RPA | 5,66 % (zgłoszone przez państwo członkowskie: 0,67 %) |
2. Grecka agencja płatnicza, OKEPE | 5,17 % (zgłoszone przez państwo członkowskie: 0,83 %) |
3. Hiszpańska agencja płatnicza OKEPE | 4,71 % (zgłoszone przez państwo członkowskie: 1,93 %) |
4. Portugalska agencja płatnicza IFAP | 4,37 % (zgłoszone przez państwo członkowskie: 0,82 %) |
5. Rumuńska agencja płatnicza PIAA | 4,27 % (zgłoszone przez państwo członkowskie: 1,77 %) |
ZSZiK i LPIS
Procedury stosowane w celu odzyskania nienależnych płatności
Procedura kontroli zgodności rozliczeń
Rozwój obszarów wiejskich, środowisko naturalne, rybołówstwo i zdrowie
Wnioski skierowane do Komisji, państw członkowskich i Trybunału Obrachunkowego w sprawie rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich
Rybołówstwo
Polityka regionalna, transport i energia
Strategia Europa 2020
Błędy
Rzetelność sprawozdawczości państw członkowskich
Państwo członkowskie | Program | Tytuł | Zatwierdzona kwota w mln EUR | Poziom błędu zgłoszony przez państwo członkowskie w rocznym sprawozdaniu audytowym (%) |
Poziom błędu określony przez Komisję/ryczałt (%) |
BE | 2007BE162PO001 | Bruksela, konkurencyjność regionalna | 56,93 | 6,23 | 10 |
BG | 2007BG161PO002 | Pomoc techniczna | 1 466,43 | 4,10 | 10 |
DE | 2007DE162PO006 | EFRR Brema | 142,01 | 0,31 | 5 |
DE | 2007DE161PO003 | EFRR Meklemburgia-Pomorze Zachodnie | 1 252,42 | 0,81 | 5 |
DE | 2007DE162PO005 | EFRR Hesja | 263,45 | 0,04 | 5 |
EWT | 2007CB063PO052 | Interreg IV Włochy/Austria | 60,07 | 2,77 | 10 |
EWT | 2007CG163PO030 | Słowacja/Republika Czeska | 92,74 | 0,96 | 10 |
EWT | 2007CB163PO019 | Meklemburgia/Pomorze Zachodnie - Polska | 132,81 | 0,02 | 5 |
HU | 2007HU161PO001 | Rozwój gospodarczy | 2 858,82 | 0,71 | 5 |
HU | 2007HU161PO007 | Transport | 5 684,24 | 0,54 | 5 |
HU | 2007HU161PO003 | Zachodnia Panonia | 463,75 | 1,30 | 5 |
HU | 2007HU161PO004 | Południowa Wielka Nizina | 748,71 | 1,30 | 5 |
HU | 2007HU161PO005 | Środkowy Kraj Zadunajski | 507,92 | 130 | 5 |
HU | 2007HU161PO006 | Północne Węgry | 903,72 | 1,30 | 5 |
HU | 2007HU161PO009 | Północna Wielka Nizina | 975,07 | 1,30 | 5 |
HU | 2007HU161PO011 | Południowy Kraj Zadunajski | 705,14 | 1,30 | 5 |
HU | 2007HU161PO001 | Środkowe Węgry | 1 467,20 | 0,10 | 5 |
IT | 2007IT161PO007 | Rozwój Mezzogiorno | 579,04 | 0,63 | 10 |
IT | 2007IT161PO008 | Calabria | 1 499,12 | 2,45 | 10 |
SL | 2007SL161PO001 | Rozwój potencjału regionalnego | 1 783,29 | 2,80 | 5 |
SL | 2007SL161PO002 | Infrastruktura | 1 562,06 | 2,80 | 5 |
SK | 2007SK161PO006 | Konkurencyjność i wzrost gospodarczy | 968,25 | 0 | 25 |
SK | 2007SK161PO005 | Zdrowie | 250,00 | 1,79 | 25 |
SK | 2007SK161PO001 | Społeczeństwo informacyjne | 843,60 | 1,79 | 10 |
SK | 2007SK16UPO001 | Badania i rozwój | 1 209,42 | 1,30 | 10 |
SK | 2007SK161PO002 | Środowisko naturalne | 1 820,00 | 0,33 | 10 |
SK | 2007SK161PO004 | Transport | 3 160,15 | 0,74 | 10 |
SK | 2007SK161PO003 | Regionalny PO | 1 554,50 | 0,32 | 10 |
SK | 2007SK161PO007 | Pomoc techniczna | 97,60 | 1,79 | 10 |
SK | 2007SK162PO001 | Bratysława | 95,21 | 1,79 | 10 |
UK | 2007UK162PO001 | Lowlands i Uplands Szkocji | 375,96 | 5,98 | 8,42 |
UK | 2007UK161PO002 | Zachodnia Walia i Valleys | 1 250,38 | 0,36 | 5 |
UK | 2007UK162PO012 | Wschodnia Walia | 72,45 | 0,36 | 5 |
Systemy zarządzania i kontroli (MCS)
Korekty finansowe
Umorzenie zobowiązań
Instrumenty inżynierii finansowej
Grecja
Jezioro Trazymeńskie
Prywatyzacja projektów infrastruktury finansowanych z funduszy unijnych
Fundusz Solidarności Unii Europejskiej
Środki, jakie należy podjąć
Zatrudnienie i sprawy społeczne
Strategia Europa 2020
Romowie
Błędy
Rzetelność sprawozdawczości państw członkowskich
Państwo członkowskie | Numer PO | Płatności okresowe w 2013 r., w EUR |
Poziom błędu w RSA PC (%) |
Korekta Komisji (%) |
Różnica (%) |
|
IT | 2007IT052PO009 | Bolzano | 934 530 | 4,95 | 7,11 | 2,16 |
CZ | 2007CZ052PO001 | Praha Adapabilita | 3,58 | 6,45 | 2,87 | |
SK | 2007SK05UPO002 | PO dot. zatrudnienia i włączenia społ. | 86 718 231 | 1,65 | 4,66 | 3,01 |
UK | 2007UK052PO002 | Lowlands i Uplands Szkocji | 74 251 497 | 1,95 | 10,59 | 8,64 |
IT | 2007IT052PO001 | Abruzja | 0,2 | 15,9 | 15,88 | |
ES | 2007ES052PO011 | La Rioja | 0,38 | 37,76 | 37,38 |
Ponadto Komisja uznała, że roczne sprawozdania audytowe dla następujących PO są całkowicie niewiarygodne i zastosowała korektę zryczałtowaną:
Państwo członkowskie | Numer PO | Płatności okresowe w 2013 r., w EUR |
Poziom błędu w RSA PC (%) |
Kor. zrycz. Komisji (%) | Różnica (%) | |
LU | 2007LU052PO001 | PO EFS | 4 285 659 | 0,46 | 2,0 | 1,54 |
IT | 2007IT051PO001 | Kampania | 77 486 332 | 0,38 | 2,0 | 1,62 |
BE | 2007BE052PO001 | Wspólnota niemieckojęzyczna | 0,0 | 2,0 | 2 | |
ES | 2007ES052PO002 | Kastylia i Leon | 10 607 012 | 0,0 | 2,0 | 2,0 |
BE | 2007BE052PO003 | Państwo federalne | 3,66 | 5,0 | 1,34 | |
IT | 2007IT051PO007 | Krajowy PO dot. edukacji | 78 589 393 | 0,4 | 5,0 | 4,6 |
BE | 2007BE052PO005 | Flandria | 118 201 220 | 1,61 | 10,0 | 8,39 |
UK | 2007UK051PO002 | Zachodnia Walia i Valleys | 149 600 091 | 0,36 | 10,0 | 9,64 |
UK | 2007UK052PO001 | Wschodnia Walia | 9 476 602 | 0,36 | 10,0 | 9,64 |
IT | 2007IT052PO012 | Toskania | 61 978 561 | 1,11 | 25 | 23,89 |
IT | 2007IT052PO016 | Sardynia | 23 478 530 | 0,13 | 25 | 24,87 |
Państwo członkowskie | Skumulowana zaakceptowana/postanowiona korekta finansowa (w mln EUR) | Skumulowana zastosowana korekta finansowa (w mln EUR) |
Włochy | 497,7 | 497,7 |
Rumunia | 312,1 | 299,1 |
Hiszpania | 1 070,1 | 1 064,3 |
Okres programowania 2007-2013 | |||
Państwo członkowskie | Numer PO | Nazwa | Zastrzeżenie |
BELGIA | 2007BE051PO001 | Konwergencja Hainaut | pełne |
2007BE052PO002 | Trojka Walonia-Bruksela | pełne | |
2007BE052PO003 | Federalny | wizerunkowe | |
2007BE052PO004 | Bruksela-stolica: zatrudnienie i spójność społeczna | wizerunkowe | |
2007BE052PO005 | Flandria | pełne | |
REPUBLIKA CZESKA | 2007CZ052PO001 | Praha Adaptabilita | wizerunkowe |
2007CZ05UPO001 | Zasoby ludzkie i zatrudnienie | częściowe wizerunkowe | |
FRANCJA | 2007FR052PO001 | Krajowy PO FSE | częściowe |
NIEMCY | 2007DE051PO002 | Meklemburgia-Pomorze Przednie | pełne |
2007DE052PO003 | Berlin | pełne | |
IRLANDIA | 2007IE052PO001 | Inwestowanie w kapitał ludzki | częściowe wizerunkowe |
WŁOCHY | 2007IT051PO001 | Campania | pełne |
2007IT051PO007 | Krajowy PO dot. edukacji | pełne | |
2007IT052PO001 | Abruzja | częściowe wizerunkowe | |
2007IT052PO009 | Bolzano | pełne | |
2007IT052PO012 | Toskania | pełne | |
2007IT052PO016 | Sardynia | pełne | |
POLSKA | 2007PL051PO001 | Program operacyjny Kapitał ludzki | częściowe |
RUMUNIA | 2007RO051PO001 | Rozwój zasobów ludzkich | pełne |
SŁOWACJA | 2007SK05UPO001 | PO dot. edukacji | częściowe |
2007SK05UPO002 | PO dot. zatrudnienia i spójności społecznej | częściowe wizerunkowe | |
HISZPANIA | 2007ES051PO003 | Ekstremadura | częściowe |
2007ES051PO005 | Andaluzja | pełne | |
2007ES052PO003 | Comunidad Valenciana | wizerunkowe | |
2007ES052PO004 | Aragonia | pełne | |
2007ES052PO005 | Baleary | pełne | |
2007ES052PO007 | Katalonia | wizerunkowe | |
2007ES052PO008 | Madrid | częściowe wizerunkowe | |
2007ES052PO011 | La Rioja | wizerunkowe | |
2007ES05UPO001 | Zdolność adaptacji i zatrudnienie | częściowe | |
2007ES05UPO002 | Zwalczanie dyskryminacji | częściowe | |
2007ES05UPO003 | Wsparcie techniczne | częściowe | |
ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO | 2007UK051PO002 | Zachodnia Walia i Valleys | pełne |
2007UK052PO001 | Wschodnia Walia | pełne | |
2007UK052PO002 | Lowlands i Uplands Szkocji | pełne | |
2007UK052PO003 | Irlandia Północna | częściowe | |
Okres programowania 2000-2006 | |||
Państwo członkowskie | Numer PO | Nazwa | Zastrzeżenie |
FRANCJA | 1999FR053DO001 | Krajowy cel 3 | wizerunkowe |
2000FR162DO021 | Nord-Pas-de-Calais | ||
WŁOCHY | 1999IT161PO006 | Kalabria | |
SZWECJA | 1999SE161DO001 | Norrbotten och Västerbotten | |
ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO | 1999GB161DO005 | Highlands i wyspy Szkocji | |
2000GB162DO013 | Szkocja Zachodnia |
Umorzenie zobowiązań
Instrument mikrofinansowy Progress
Środki, jakie należy podjąć
Stosunki zewnętrzne
Presja na budżet
Poziom błędu
Roczne sprawozdania z działalności
Handel międzynarodowy
Haiti
Łączenie instrumentów finansowania
Wspólna polityka zagraniczna i bezpieczeństwa (WPZiB)
Raport z Zarządzania Pomocą Zewnętrzną (EAMR)
Międzynarodowa Grupa ds. Zarządzania
Ukraina
Koszty administracyjne związane z dostarczaniem pomocy
Możliwe sprzeniewierzenie unijnych funduszy na pomoc humanitarną i rozwojową
Badania naukowe inne polityki wewnętrzne
Strategia UE 2020
Błędy
Systemy zarządzania i kontroli
Galileo
Środowisko i zdrowie publiczne
Kultura
Środki, jakie należy podjąć
Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF)
Administracja
Budżet UE a uzyskiwane rezultaty
Agencje wykonawcze
Przemyt wyrobów tytoniowych
z dnia 29 kwietnia 2015 r.
PARLAMENT EUROPEJSKI,
Część I Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 11/2013 pt. "Jak uzyskać wiarygodne dane dotyczące dochodu narodowego brutto (DNB) - bardziej usystematyzowane i lepiej ukierunkowane podejście zwiększyłoby skuteczność weryfikacji przeprowadzanych przez Komisję w tym zakresie"
Część II Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 13/2013 pt. "Pomoc rozwojowa UE dla Azji Środkowej"
Uwagi ogólne
Dalsze działania w zakresie planowania i wdrażania przyszłej pomocy rozwojowej
Część III Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 15/2013 pt. "Czy komponent" Środowisko "programu LIFE jest skuteczny?"
Część IV Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 16/2013 pt. "Stosowanie modelu jednorazowej kontroli oraz poleganie przez Komisję na pracach krajowych instytucji audytowych w obszarze spójności"
Część V Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 17/2013 pt. "Finansowanie przez UE działań związanych ze zmianami klimatu w kontekście pomocy zewnętrznej"
Uwagi ogólne
Perspektywy rozwoju
Część VI Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 18/2013 pt. "Wiarygodność wyników kontroli wydatków rolnych przeprowadzanych przez państwa członkowskie"
Część VII Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 1/2014 pt. "Efektywność projektów w zakresie miejskiej komunikacji zbiorowej, które uzyskały wsparcie UE"
Część VIII Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 2/2014 pt. "Czy preferencyjne uzgodnienia handlowe są odpowiednio zarządzane?"
Uwagi ogólne
Perspektywy rozwoju
Część IX Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 3/2014 pt. "Wnioski z prac Komisji Europejskiej nad systemem informacyjnym Schengen drugiej generacji (SIS II)"
Część X Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 4/2014 pt. "Włączenie celów polityki wodnej UE do WPR: częściowy sukces"
Część XI Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 5/2014 pt. "Kształtowanie się europejskiego nadzoru bankowego - Europejski Urząd Nadzoru Bankowego w zmieniających się warunkach"
Część XII Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 6/2014 pt. "Wsparcie z funduszy polityki spójności na rzecz wytwarzania energii ze źródeł odnawialnych - czy osiągnięto dobre rezultaty?"
Część XIII Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 7/2014 pt. "Czy ze środków EFRR skutecznie wspierano rozwój inkubatorów przedsiębiorczości?"
Część XIV Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 8/2014 pt. "Czy Komisja w sposób skuteczny zarządzała włączeniem wsparcia powiązanego z produkcją do systemu płatności jednolitych?"
Część XV Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 9/2014 pt. "Czy unijne wsparcie na inwestycje i promocję w sektorze wina jest dobrze zarządzane oraz czy wykazano jego wpływ na konkurencyjność win produkowanych w UE?"
Część XVI Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 10/2014 pt. "Skuteczność wsparcia finansowego z Europejskiego Funduszu Rybackiego na rzecz rozwoju akwakultury"
Część XVII Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 11/2014 pt. "Ustanowienie Europejskiej Służby Działań Zewnętrznych"
Część XVIII Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 12/2014 pt. "Czy EFRR jest skutecznym narzędziem finansowania projektów bezpośrednio wspierających różnorodność biologiczną w ramach unijnej strategii ochrony różnorodności biologicznej na okres do 2020 r.?"
Część XIX Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 13/2014 pt. "Wsparcie UE na rzecz odbudowy Haiti po trzęsieniu ziemi"
Uwagi ogólne
Przyszłe kierunki działania
Część XX Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 14/2014 pt. "W jaki sposób instytucje i organy UE obliczają, ograniczają i kompensują własną emisję gazów cieplarnianych?"
Część XXI Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 15/2014 pt. "Fundusz Granic Zewnętrznych przyczynił się do większej solidarności finansowej, lecz konieczne jest znalezienie lepszych metod pomiaru jego wyników i dalsze zwiększenie jego wartości dodanej dla UE"
Część XXII Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 16/2014 pt. "Skuteczność łączenia dotacji z regionalnych instrumentów inwestycyjnych z pożyczkami z instytucji finansowych w celu wsparcia polityki zewnętrznej UE"
Uwagi ogólne
Część XXIII Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 17/2014 pt. "Czy unijna inicjatywa w zakresie centrów doskonałości może skutecznie przyczynić się do ograniczenia zagrożeń chemicznych, biologicznych, radiologicznych i jądrowych pochodzących spoza UE?"
Część XXIV Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 19/2014 pt. "Unijna pomoc przedakcesyjna dla Serbii"
Część XXV Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 20/2014 pt. "Czy wsparcie ze środków EFRR na rzecz MŚP w obszarze handlu elektronicznego jest skuteczne?"
Część XXVI Sprawozdanie specjalne Europejskiego Trybunału Obrachunkowego nr 21/2014 pt. "Infrastruktura portów lotniczych finansowana ze środków UE: znikome korzyści w stosunku do kosztów"
b) KPI 1 "Realizacja prognoz finansowych: Płatności"
c) KPI 2 "Realizacja prognoz finansowych: Umowy"
d) KPI 4 "Zdolność przyjęcia zobowiązań pozostających do spłaty (RAL)"
e) KPI 18 "Udział procentowy wizytowanych projektów w okresie EAMR"
f) KPI 21 "Realizacja rocznego planu audytu: rok N (2013)"
g) KPI 22 "Realizacja rocznego planu audytu: rok N - 1 (2012)" h) KPI 23 "Realizacja rocznego planu audytu: rok N - 2 (2011)"
i) KPI 26 "Odzyskanie lub uzasadnienie poddanych audytowi kwot niekwalifikowalnych".
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
Grażyna J. Leśniak 24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
Grażyna J. Leśniak 23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
Robert Horbaczewski 17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Grażyna J. Leśniak 11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2015.255.25 |
Rodzaj: | Decyzja |
Tytuł: | Decyzja 2015/1616 w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu ogólnego Unii Europejskiej za rok budżetowy 2013, sekcja III - Komisja i agencje wykonawcze |
Data aktu: | 29/04/2015 |
Data ogłoszenia: | 30/09/2015 |