(Dz.U.UE L z dnia 26 kwietnia 2019 r.)
Na stronie 68 załącznik II otrzymuje brzmienie:
Formularz do celów przekazywania informacji, o których mowa w art. 4 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2018/644 (1) | |||||||||||||||||
Nazwa operatora świadczącego usługi doręczania paczek |
|||||||||||||||||
Numer wpisu do rejestru handlowego lub podobnego rejestru |
|||||||||||||||||
Data przekazania informacji (2) | |||||||||||||||||
Imię i nazwisko osoby wyznaczonej do kontaktów | |||||||||||||||||
Rok, za który przekazuje się informacje | |||||||||||||||||
Tabela 1. Liczba (3) paczek obsłużonych w poprzednim roku kalendarzowym oraz wielkość rocznego obrotu w ramach usług doręczania paczek w poprzednim roku kalendarzowym (4) w państwie członkowskim, w którym operator świadczący usługi doręczania paczek prowadzi działalność (5) | |||||||||||||||||
Tabela 1.1. Usługi doręczania paczek krajowych | |||||||||||||||||
Jed-nost-ka |
Świadczone na podstawie umowy z nadawcą |
Realizowane w imieniu innego operatora | Uwagi | ||||||||||||||
Liczba paczek (6) | |||||||||||||||||
Wielkość obrotu w ramach usług doręczania paczek (7) | |||||||||||||||||
Tabela 1.2. Usługi doręczania transgranicznych paczek przychodzących (z i spoza Unii/Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG)) | |||||||||||||||||
Jed-nost-ka |
Świadczone na podstawie umowy z nadawcą |
Realizowane w imieniu innego operatora | Uwagi | ||||||||||||||
Całkowita liczba paczek przychodzących (6) | |||||||||||||||||
w tym liczba paczek przychodzących Z Unii/EOG (6) | |||||||||||||||||
w tym liczba paczek przychodzących SPOZA Unii/EOG (6) | |||||||||||||||||
Wielkość obrotu w ramach usług doręczania paczek przychodzących (7) | |||||||||||||||||
w tym wielkość obrotu w ramach usług doręczania paczek przychodzących Z Unii/EOG (7) | |||||||||||||||||
w tym wielkość obrotu w ramach usług doręczania paczek przychodzących SPOZA Unii/EOG (7) | |||||||||||||||||
Tabela 1.3. Usługi doręczania transgranicznych paczek wychodzących (do odbiorców z i spoza Unii/EOG) | |||||||||||||||||
Jed-nost-ka |
Świadczone na podstawie umowy z nadawcą |
Realizowane w imieniu innego operatora | Uwagi | ||||||||||||||
Liczba paczek (6) | |||||||||||||||||
w tym liczba paczek wychodzących do odbiorców Z Unii/EOG (6) | |||||||||||||||||
w tym liczba paczek wychodzących do odbiorców SPOZA Unii/EOG (6) | |||||||||||||||||
Całkowita wielkość obrotu w ramach usług doręczania paczek wychodzących (7) | |||||||||||||||||
w tym wielkość obrotu w ramach usług doręczania paczek wychodzących do odbiorców Z Unii/EOG (7) |
|||||||||||||||||
w tym wielkość obrotu w ramach usług doręczania paczek wychodzących do odbiorców SPOZA Unii/EOG (7) | |||||||||||||||||
Tabela 2. Liczba osób zatrudnionych przez operatora świadczącego usługi doręczania paczek w poprzednim roku kalendarzowym, uczestniczących w świadczeniu usług doręczania paczek w państwie członkowskim, w którym operator prowadzi działalność | |||||||||||||||||
30.06.20XX | 31.12.20XX | Uwagi | |||||||||||||||
Pełny wymiar czasu pracy | |||||||||||||||||
Niepełny wymiar czasu pracy | |||||||||||||||||
Pracownicy zatrudnieni na czas określony |
|||||||||||||||||
Samozatrudnieni | |||||||||||||||||
RAZEM | |||||||||||||||||
Tabela 3. Informacje dotyczące charakterystyki usług doręczania paczek świadczonych przez podwykonawców operatora świadczącego usługi doręczania paczek (8) | |||||||||||||||||
Nazwa podwykonawcy |
Przyj-mowa- nie |
Sortowanie | Przemieszczanie | Doręczanie | Uwagi | ||||||||||||
Całkowita liczba podwykonawców (9) | |||||||||||||||||
Podwykonawca 1 (10) | |||||||||||||||||
Podwykonawca 2 (10) | |||||||||||||||||
Podwykonawca 3 (10) | |||||||||||||||||
Podwykonawca 4 (10) | |||||||||||||||||
Podwykonawca 5 (10) | |||||||||||||||||
Tabela 4. Nazwy podwykonawców operatora świadczącego usługi doręczania paczek (11) | |||||||||||||||||
Numer porządkowy podwykonawcy | Nazwa podwykonawcy | Uwagi | |||||||||||||||
[...] (12) | [...] | ||||||||||||||||
Tabela 5. Wszelkie publicznie dostępne cenniki dotyczące usług doręczania paczek obowiązujące w dniu 1 stycznia danego roku kalendarzowego (13) | |||||||||||||||||
Cennik dołączony jako załącznik .... Odnośnik(i): |
_______________
(1) Zgodnie z art. 4 ust. 5 rozporządzenia (UE) 2018/644 krajowe organy regulacyjne mogą nałożyć wymóg przekazywania dodatkowych informacji, oprócz informacji, o których mowa w art. 4 ust. 3 tego rozporządzenia. Wymóg przekazywania informacji, o których mowa w art. 4 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2018/644, obowiązuje z zastrzeżeniem przepisów art. 4 ust. 6 i 7 tego rozporządzenia.
(2) Zgodnie z art. 4 ust. 3 formularz przedkłada się do dnia 30 czerwca każdego roku kalendarzowego.
(3) Proszę uwzględnić pozycje wygenerowane w ramach działalności związanej zarówno ze standardowymi paczkami, jaki przesyłkami towarów obsługiwanymi w strumieniu przesyłek listowych.
(4) Jeżeli przekazane informacje opierają się na szacunkach, proszę opisać podstawę tych szacunków.
(5) Proszę podać informacje na temat faktycznych usług doręczania paczek świadczonych z danego miejsca prowadzenia działalności w państwie członkowskim w poprzednim roku kalendarzowym (wskazanym powyżej jako »rok, za który przekazuje się informacje«).
(6) W tysiącach.
(7) W tysiącach jednostek waluty krajowej, bez VAT.
(8) Proszę podać szacunkową liczbę podwykonawców świadczących którąkolwiek z usług w ramach łańcucha dostaw przesyłek pocztowych.
(9) Proszę podać liczbę podwykonawców uczestniczących w świadczeniu usług na każdym poszczególnym etapie (suma może być większa niż całkowita liczba podwykonawców, ponieważ niektórzy podwykonawcy mogą świadczyć usługi na kilku etapach).
(10) Proszę podać nazwy pięciu największych podwykonawców i wskazać, na których etapach łańcucha dostaw przesyłek pocztowych świadczą oni usługi.
(11) Proszę podać informacje dotyczące podwykonawców za poprzedni rok kalendarzowy.
(12) Proszę podać informacje bezpośrednio w tabeli lub załączyć do niniejszego formularza dokument zawierający wykaz podwykonawców.
(13) Proszę dołączyć do niniejszego formularza cennik oraz, jeżeli cennik jest dostępny w internecie, podać odnośnik(-i).
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2019.112.77 |
Rodzaj: | Sprostowanie |
Tytuł: | Sprostowanie do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2018/1263 z dnia 20 września 2018 r. określającego formularz do celów przekazywania informacji przez operatorów świadczących usługi doręczania paczek na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/644 |
Data aktu: | 26/04/2019 |
Data ogłoszenia: | 26/04/2019 |
Data wejścia w życie: | 11/10/2018 |