Tymczasowy statut organizacyjny Ministerstwa Gospodarki Komunalnej.

UCHWAŁA
PREZYDIUM RZĄDU
z dnia 5 lipca 1950 r.
w sprawie tymczasowego statutu organizacyjnego Ministerstwa Gospodarki Komunalnej.

Na podstawie § 2 uchwały Rady Ministrów z dnia 3 czerwca 1950 r. w sprawie tymczasowej organizacji Ministerstwa Gospodarki Komunalnej (Monitor Polski Nr A-68, poz. 803) Prezydium Rządu uchwala, co następuje:
§  1.
Ustala się tymczasowy statut organizacyjny Ministerstwa Gospodarki Komunalnej w brzmieniu załącznika do niniejszej uchwały.
§  2.
Szczegółowy podział czynności pomiędzy departamenty, biura, samodzielne wydziały, wydziały, samodzielne referaty i referaty ustali Minister Gospodarki Komunalnej.
§  3.
Wykonanie uchwały porucza się Ministrowi Gospodarki Komunalnej.
§  4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w Monitorze Polskim.

ZAŁĄCZNIK 

TYMCZASOWY STATUT ORGANIZACYJNY MINISTERSTWA GOSPODARKI KOMUNALNEJ

§ 1.
1.
Ministerstwo Gospodarki Komunalnej składa się z:

Gabinetu Ministra,

Biura Finansów,

Biura Budżetowo-Gospodarczego,

Departamentu Kadr,

Departamentu Kontroli,

Departamentu Planowania,

Departamentu Inwestycji,

Departamentu Gospodarki Mieszkaniowej i Terenowej,

Departamentu Przedsiębiorstw i Urządzeń Komunalnych I,

Departamentu Przedsiębiorstw i Urządzeń Komunalnych II,

Samodzielnego Wydziału Zaopatrzenia,

Samodzielnego Wydziału Zatrudnienia, Płac i Norm,

Samodzielnego Wydziału Organizacyjno-Prawnego.

2.
Minister Gospodarki Komunalnej może za zgodą Prezesa Rady Ministrów tworzyć zespoły departamentów i biur pod kierownictwem dyrektora generalnego.
§  2.
Gabinet Ministra składa się z:

Wydziału Prezydialnego,

Zespołu Radców i Rzeczoznawców,

Kancelarii Tajnej.

§  3.
Biuro Finansów składa się z:

Wydziału Planów Finansowych i Budżetów,

Wydziału Księgowości i Kosztów Własnych,

Wydziału Organizacji Rachunkowości.

§  4.
1.
Biuro Budżetowo-Gospodarcze składa się z:

Wydziału Ogólnego,

Wydziału Budżetowego,

Wydziału Gospodarczego.

2.
Biuru podlega Kancelaria Główna.
§  5.
Departament Kadr składa się z:

Wydziału Osobowego,

Wydziału Kadr i Ewidencji,

Wydziału Szkolenia,

Samodzielnego Referatu Akcji Socjalnej.

§  6.
Departament Kontroli ma organizację bezwydziałową.
§  7.
Departament Planowania składa się z:

Wydziału Planów Wieloletnich,

Wydziału Koordynacji Planów,

Wydziału Sprawozdawczości i Statystyki.

§  8.
Departament Inwestycji składa się z:

Wydziału Programów i Studiów,

Wydziału Planów Inwestycyjnych,

Wydziału Zaopatrzenia i Wykonawstwa Inwestycyjnego,

Wydziału Dokumentacji Technicznej,

Zespołu Inspektorów.

§  9.
Departament Gospodarki Mieszkaniowej i Terenowej składa się z:

Wydziału Polityki Mieszkaniowej,

Wydziału Publicznej Gospodarki Lokalami,

Wydziału Czynszów i Eksploatacji,

Wydziału Remontowo-Budowlanego,

Wydziału Terenów Komunalnych,

Wydziału Zarządu Domów Mieszkalnych,

Wydziału Materiałów Budowlanych,

Wydziału Hoteli.

§  10.
Departament Przedsiębiorstw i Urządzeń Komunalnych I składa się z:

Wydziału Ekonomicznego I,

Wydziału Komunikacji,

Wydziału Energetyki,

Wydziału Oświetlenia,

Wydziału Ulic i Placów,

Wydziału Terenów Zielonych i Grobownictwa.

§  11.
Departament Przedsiębiorstw i Urządzeń Komunalnych II składa się z:

Wydziału Ekonomicznego II,

Wydziału Gospodarki Wodnej,

Wydziału Oczyszczania Osiedli,

Wydziału Przemysłu Pomocniczego,

Wydziału Różnych Urządzeń Komunalnych.

§  12.
W skład biur i departamentów, oprócz wymienionych w §§ 2, 4 i 5, wchodzą sekretariaty, które obejmują następujące sprawy:
a)
sporządzanie planów prac i sprawozdań ogólnych z działalności departamentu (biura),
b)
sprawy osobowe departamentu (biura),
c)
sprawy budżetowo-gospodarcze departamentu (biura),
d)
ewidencjonowanie zarządzeń normatywnych i zbiór wydawnictw urzędowych,
e)
sprawy kancelaryjne departamentu.

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1950.A-83.984

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Tymczasowy statut organizacyjny Ministerstwa Gospodarki Komunalnej.
Data aktu: 05/07/1950
Data ogłoszenia: 25/07/1950
Data wejścia w życie: 25/07/1950