Wzór i sposób prowadzenia książki kontroli, zasady dokonywania wpisów oraz tryb powiadamiania o usunięciu stwierdzonych uchybień.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ
z dnia 25 listopada 1992 r.
w sprawie wzoru i sposobu prowadzenia książki kontroli, zasad dokonywania wpisów oraz trybu powiadamiania o usunięciu stwierdzonych uchybień.

Na podstawie art. 64 ust. 2 ustawy z dnia 10 października 1991 r. o środkach farmaceutycznych, materiałach medycznych, aptekach, hurtowniach i nadzorze farmaceutycznym (Dz. U. Nr 105, poz. 452) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Podmiot prowadzący działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania, przechowywania oraz obrotu hurtowego i detalicznego środkami farmaceutycznymi lub materiałami medycznymi jest obowiązany prowadzić książkę kontroli.
2.
Książkę kontroli należy prowadzić w siedzibie podmiotu gospodarczego, a jeżeli podmiot gospodarczy prowadzi swoją działalność również poza siedzibą - dla każdej siedziby wyodrębnionego obiektu (np. filia, magazyn, oddział wytwórni, punkt obrotu itp.).
§  2.
1.
Książka kontroli składa się z karty tytułowej oraz kolejno ponumerowanych stron.
2.
Wzór książki kontroli stanowi załącznik do zarządzenia.
§  3.
Książkę kontroli należy okazywać na każde żądanie Państwowego Nadzoru Farmaceutycznego.
§  4.
1.
Wpisów w książce kontroli dokonuje wyłącznie inspektor farmaceutyczny przeprowadzający kontrolę, zwany dalej "kontrolującym".
2.
Wpis do książki kontroli powinien zawierać w szczególności:
1)
datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli,
2)
imię i nazwisko oraz tytuł służbowy kontrolującego,
3)
wzmiankę o sporządzeniu protokołu kontroli lub o odstąpieniu od jego sporządzenia,
4)
informacje o stwierdzonych w toku kontroli uchybieniach, doraźne zalecenia i terminy ich wykonania oraz uwagi i wnioski wynikające z przeprowadzonej kontroli,
5)
czytelny podpis kontrolującego.
§  5.
1.
Wpis w książce kontroli nie może być wymazywany ani w inny sposób usuwany.
2.
Kontrolujący może dokonywać skreśleń i poprawek we wpisie w taki sposób, aby wyrazy skreślone i poprawione były czytelne.
3.
Skreślenia i poprawki powinny być stwierdzone przed podpisaniem wpisu.
4.
O dokonaniu skreśleń i poprawek należy na końcu wpisu sporządzić adnotację z określeniem strony książki oraz ich treści.
§  6.
Kierownik podmiotu gospodarczego po zakończeniu kontroli jest obowiązany powiadomić pisemnie w określonym przez kontrolującego terminie wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego o sposobie wykonania wydanych w toku kontroli zaleceń lub powiadomić o przyczynie ich niewykonania.
§  7.
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 2 miesięcy od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

strona pierwsza

KSIĄŻKA KONTROLI

.............................................................

nazwa i miejsce siedziby podmiotu prowadzącego działalność

gospodarczą w zakresie wytwarzania, przechowywania bądź obrotu

środkami farmaceutycznymi lub materiałami medycznymi

..............................................................

imię i nazwisko oraz tytuł zawodowy kierownika podmiotu

gospodarczego

..............................................................

podpis wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego, właściwego

ze względu na miejsce położenia siedziby podmiotu

gospodarczego

strony parzyste (2, 4, 6, 8 itd.)

Data rozpoczęcia i zakończenia kontroli Imię i nazwisko oraz tytuł służbowy osoby prowadzącej kontrolę Informacje o stwierdzonych w toku kontroli uchybieniach, wzmianka o sporządzeniu protokołu kontroli lub o odstąpieniu od jego sporządzenia

strony nieparzyste (3, 5, 7, 9 itd.)

Wydane zalecenia, uwagi, wnioski oraz terminy ich wykonania, informacja o sporządzeniu protokołu Podpisy Wyniki kontroli sprawdzającej, usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości i uchybień, data i podpis osoby prowadzącej kontrolę
osoby

prowadzącej

kontrolę

kierownika

podmiotu

gospodarczego

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1992.39.291

Rodzaj: Zarządzenie
Tytuł: Wzór i sposób prowadzenia książki kontroli, zasady dokonywania wpisów oraz tryb powiadamiania o usunięciu stwierdzonych uchybień.
Data aktu: 25/11/1992
Data ogłoszenia: 18/12/1992
Data wejścia w życie: 19/02/1993