KONTRAKT TERYTORIALNY DLA WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO
1. Uchwały nr 230 Rady Ministrów z dnia 12 listopada 2014 r. zatwierdzającej wynegocjowany Kontrakt Terytorialny dla Województwa Kujawsko-Pomorskiego, podjętej na podstawie art. 14o ust. 2 pkt 1 ustawy,
2. Uchwały Zarządu Województwa nr ........ z dnia ..... zatwierdzającej wynegocjowany Kontrakt Terytorialny, podjętej na podstawie art. 14o ust. 3 ustawy,
3. Umowy Partnerstwa, zatwierdzonej przez Komisję Europejską w dniu 23 maja 2014 r., zwanej dalej "Umową Partnerstwa",
4. Regionalnego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020, służącego realizacji Umowy Partnerstwa w zakresie polityki spójności, zwanego dalej "RPO",
5. Krajowych programów operacyjnych na lata 2014 - 2020, służących realizacji Umowy Partnerstwa w zakresie polityki spójności,
6. Strategii Rozwoju Kraju 2020: aktywne społeczeństwo, konkurencyjna gospodarka, sprawne państwo, przyjętej przez Radę Ministrów w dniu 25 września 2012 r.,
7. Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego 2014 - 2020: Regiony, miasta, obszary wiejskie, przyjętej przez Radę Ministrów w dniu 13 lipca 2010 r.,
8. Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko-Pomorskiego przyjętej przez Sejmik Województwa w dniu 21 października 2013 r.,
9. Komunikatu Europa 2020 - Strategia na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju sprzyjającego włączeniu społecznemu,
oraz przepisy:
10. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 320, z późn. zm.), zwanego dalej "rozporządzeniem nr 1303/2013",
11. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1301/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i przepisów szczególnych dotyczących celu "Inwestycje na rzecz wzrostu i zatrudnienia oraz w sprawie uchylenia rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 289),
12. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1304/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego i uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1081/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 470),
13. Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014 - 2020 (Dz. U. poz. 1146), zwanej dalej "ustawą wdrożeniową",
14. Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2013 r. poz. 596, z późn. zm.),
15. Ustawy z dnia 4 września 1997 r. o działach administracji rządowej (Dz. U. z 2013 r. poz. 743, z późn. zm.),
16. Ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1115),
17. Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.),
18. Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2013 r. poz. 674, z późn. zm.),
........................................................, Minister Infrastruktury i Rozwoju, zwany dalej "Ministrem",
oraz
Województwo Kujawsko-Pomorskie, zwane dalej "Stroną samorządową", reprezentowane przez Zarząd Województwa, w imieniu którego działają:
......................................................., Marszałek/Członek Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego,
oraz
........................................................, Członek Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego,
zwani łącznie dalej "Stronami",
zawierają niniejszy Kontrakt Terytorialny, zwany dalej "Kontraktem".
Biorąc pod uwagę potrzebę koordynacji działań z zakresu polityki rozwoju podejmowanych przez stronę rządową i stronę samorządową w województwach w celu zwiększenia skuteczności i efektywności tych działań oraz efektywności wydatkowania środków publicznych, jak również zaangażowanie środków publicznych, europejskich i krajowych, na działania z zakresu polityki rozwoju, które zgodnie z szacunkami w latach 2014 - 2023 w skali całego kraju może wynieść około 400 mld zł, w tym w Województwie Kujawsko-Pomorskim może wynieść około 20,6 mld zł,
Strony postanawiają, co następuje:
POSTANOWIENIA OGÓLNE
[Przedmiot Kontraktu]
[Okres obowiązywania Kontraktu]
[Źródła finansowania Kontraktu]
[Ogólne zasady współpracy]
Strony Kontraktu zobowiązują się do:
CELE ROZWOJOWE I PRZEDSIĘWZIĘCIA PRIORYTETOWE
[Cele rozwojowe i deklaracje stron w zakresie ich realizacji]
[Przedsięwzięcia priorytetowe i warunki ich realizacji]
Nazwa przedsięwzięcia | Właściwość Stron (Strona rządowa / Strona samorządowa) | Przewidywane źródło finansowania | Warunki realizacji przedsięwzięcia |
S-5 Wrocław - Bydgoszcz, odcinki: Białe Błota - Gniezno, Poznań - Kaczkowo, Korzeńsko - Wrocław - odcinki na terenie województwa kujawsko-pomorskiego | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie wpisane do DI (poz. 6 i 16) do Strategii Rozwoju Transportu oraz ujęte w załączniku 5 PBDK na lata 2011 - 2015. |
S-5 Nowe Marzy - Bydgoszcz | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie wpisane do DI (poz. 10) do Strategii Rozwoju Transportu oraz ujęte w załączniku 5 PBDK na lata 2011 - 2015. |
Obwodnica Inowrocławia w ciągu DK 15 | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie ujęte w załączniku 6 PBDK na lata 2011 -2015. |
Obwodnica Brodnicy w ciągu DK 15 | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie ujęte w załączniku 6 PBDK na lata 2011 - 2015. |
Prace na linii kolejowej C-E 65 odcinek Chorzów Batory - Tarnowskie Góry - Karsznice - Inowrocław - Bydgoszcz - Maksymilianowo | Strona rządowa | Connecting Europe Facility (dalej: CEF) |
Odcinek wpisany do DI (poz. 15) na liście projektów kolejowych o znaczeniu krajowym do Strategii Rozwoju Transportu. Finansowanie w ramach CEF możliwe w zależności od rozstrzygnięć w ramach CEF. |
Prace na linii kolejowej C-E 65 odcinek Bydgoszcz - Tczew | Strona rządowa | CEF |
Odcinek wpisany do DI (poz. 21) na liście projektów kolejowych o znaczeniu krajowym do Strategii Rozwoju Transportu. Finansowanie w ramach CEF możliwe w zależności od rozstrzygnięć w ramach CEF. |
Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto, obejmującym linie 201 i 203, etap 1 | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Odcinek wpisany do DI (poz. 15) na liście projektów morskich do Strategii Rozwoju Transportu. |
Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz - Trójmiasto, obejmującym linie 201 i 203, etap II - wraz z elektryfikacją | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Odcinek wpisany do DI (poz. 16) na liście projektów morskich do Strategii Rozwoju Transportu. |
Prace na linii kolejowej Nr 18 Kutno - Toruń Główny | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Odcinek wpisany do DI (poz. 45) na liście projektów kolejowych o znaczeniu krajowym do Strategii Rozwoju Transportu. |
Kompleksowe przedsięwzięcia z zakresu zrównoważonej mobilności miejskiej/ekologicznego transportu | Strona rządowa/ samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 / RPO / środki jednostek samorządu terytorialnego |
Przedsięwzięcia będą realizowane przez projekty wynikające ze Strategii ZIT dla miasta wojewódzkiego i obszarów powiązanych z nim funkcjonalnie (w opracowaniu). Projekty wyłonione zostaną w trybie ustawy wdrożeniowej: * uzgodnione pomiędzy Związkiem ZIT, Samorządem Województwa a ministrem właściwym do spraw rozwoju regionalnego na podstawie opracowanej Strategii ZIT, * pozytywnie zaopiniowane przez Instytucję Zarządzającą (dalej: IZ) RPO oraz IZ właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020, * projekt jest przygotowany, a wniosek o dofinansowanie został złożony w terminie wskazanym przez właściwą IZ, * zakres rzeczowy projektu i wartość dofinansowania ustalone na podstawie prac nad Strategią ZIT, * w zależności od dostępności alokacji. |
Wsparcie działań z zakresu efektywności energetycznej zgodnie z podziałem interwencji pomiędzy programami krajowymi i regionalnymi |
Strona rządowa/ samorządowa |
właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 / RPO / środki jednostek samorządu terytorialnego |
|
Wsparcie selektywne przedsięwzięć dotyczących sieci ciepłowniczych i chłodniczych | Strona rządowa/ samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 / RPO / środki jednostek samorządu terytorialnego | |
Przedsięwzięcia dotyczące realizacji RANB w woj. kujawsko-pomorskim | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 |
Strona rządowa w ramach realizacji właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 dedykuje środki z przeznaczeniem na projekty realizowane w ramach regionalnych agend naukowo-badawczych. Strona samorządowa może zgłosić propozycję regionalnej agendy naukowo-badawczej, samodzielnie lub wspólnie z innymi województwami, w ramach której będą realizowane projekty badawcze we właściwym krajowym programie operacyjnym na lata 2014 - 2020. Strona rządowa dokona wyboru regionalnych agend naukowo-badawczych spośród propozycji zgłoszonych w tym zakresie przez zarządy województw. W ramach wybranych przez Stronę rządową regionalnych agend naukowo-badawczych, w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 w trybie konkursowym wyłaniane będą projekty badawcze, w których liderem (koordynatorem) będzie podmiot z województwa objętego regionalną agendą naukowo-badawczą. |
Budowa hali widowiskowo-sportowej wraz z zapleczem i niezbędną infrastrukturą (gmina Mrocza) | Strona samorządowa | Środki Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej |
Przedsięwzięcie zaakceptowane przez Ministerstwo Sportu i Turystyki (dalej: MSiT) do dofinansowania ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach Programu inwestycji o szczególnym znaczeniu dla sportu. Realizacja przedsięwzięcia zgodnie z zasadami realizacji programu i podpisaną umową o dofinansowanie. |
Termomodernizacja państwowych placówek szkolnictwa artystycznego w województwie kujawsko-pomorskim | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 / środki budżetu państwa | Projekt wieloletni realizowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (dalej: MKiDN) |
Budowa siedziby Akademii Muzycznej w Bydgoszczy | Strona rządowa | środki budżetu państwa | Projekt wieloletni realizowany przez MKiDN |
Nazwa przedsięwzięcia | Właściwość Stron (Strona rządowa / Strona samorządowa) | Przewidywane źródło finansowania | Warunki realizacji przedsięwzięcia |
Poprawa dostępności komunikacyjnej miasta Bydgoszczy, w szczególności z drogą S-5 - dojazd drogą krajową do węzła Pawłówek na drodze S-5 | Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W zakresie dróg krajowych będzie istniała możliwość ubiegania się o środki UE w ramach konkursu właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 dla miast na prawach powiatu. |
Usprawnienie połączeń w sieci wspomagającej sieć TEN-T w Toruniu | Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W zakresie dróg krajowych będzie istniała możliwość ubiegania się o środki UE w ramach konkursu właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 dla miast na prawach powiatu. |
Dostosowanie układu dróg krajowych do rozwoju miasta Grudziądza | Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W zakresie dróg krajowych będzie istniała możliwość ubiegania się o środki UE w ramach konkursu właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 dla miast na prawach powiatu. |
Dostosowanie układu dróg krajowych dla rozwoju Miasta Włocławek | Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W zakresie dróg krajowych będzie istniała możliwość ubiegania się o środki UE w ramach konkursu właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 dla miast na prawach powiatu. |
Droga krajowa Nr 15 (DK 15) - relacji Trzebnica - Ostróda (klasa docelowa GP 2/2) wraz z budową obwodnic Inowrocławia, Strzelna, Kowalewa Pomorskiego i Gniewkowa | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W przypadku projektów będących w kompetencji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (dalej: GDDKiA) będzie istniała możliwość współfinansowania ze środków UE w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 pod warunkiem spełnienia kryteriów wyboru projektów oraz ujęcia w PBDK. |
Budowa obwodnic Kamienia Krajeńskiego i Sępólna Krajeńskiego w ciągu drogi krajowej Nr 25 | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W przypadku projektów będących w kompetencji GDDKiA będzie istniała możliwość współfinansowania ze środków UE w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 pod warunkiem spełnienia kryteriów wyboru projektów oraz ujęcia w PBDK. |
Przebudowa drogi krajowej Nr 80 (DK 80) relacji Pawłówek - Lubicz (klasa GP) wraz z północnym obejściem Torunia oraz budową obwodnic Złejwsi Wielkiej, Strzyżawy, Przysieka i Rozgart wzdłuż DK 80 | Strona rządowa/ samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W przypadku projektów będących w kompetencji GDDKiA będzie istniała możliwość współfinansowania ze środków UE w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 pod warunkiem spełnienia kryteriów wyboru projektów oraz ujęcia w PBDK. |
Przebudowa drogi krajowej Nr 91 (DK 91) wraz z budową obwodnic Nowego i Lubienia Kujawskiego | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W przypadku projektów będących w kompetencji GDDKiA będzie istniała możliwość współfinansowania ze środków UE w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 pod warunkiem spełnienia kryteriów wyboru projektów oraz ujęcia w PBDK. |
Przebudowa drogi krajowej Nr 67 (DK 67) z realizacją obwodnicy Lipna i połączeniem z DK 10/S10 | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W przypadku projektów będących w kompetencji GDDKiA będzie istniała możliwość współfinansowania ze środków UE w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 pod warunkiem spełnienia kryteriów wyboru projektów oraz ujęcia w PBDK. |
Przebudowa drogi krajowej Nr 62 (DK 62) na odcinkach: Włocławek - Brześć Kujawski wraz z budową obwodnicy Brześcia Kujawskiego i Kruszwicy | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | W przypadku projektów będących w kompetencji GDDKiA będzie istniała możliwość współfinansowania ze środków UE w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 pod warunkiem spełnienia kryteriów wyboru projektów oraz ujęcia w PBDK. |
S - 10 Bydgoszcz - Piła | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie wpisane do DI (poz. 38) do Strategii Rozwoju Transportu. Realizacja pod warunkiem dostępności środków oraz ujęcia w PBDK. |
S-10 Bydgoszcz - Toruń | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie wpisane do DI (poz. 26) do Strategii Rozwoju Transportu. W ramach prac projektowych rozważana będzie możliwość rozbudowy węzła w Czerniewicach. Realizacja pod warunkiem dostępności środków oraz ujęcia w PBDK. |
S-10 Toruń - Płońsk | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Przedsięwzięcie wpisane do DI (poz. 31) do Strategii Rozwoju Transportu. Realizacja pod warunkiem dostępności środków oraz ujęcia w PBDK. |
Budowa dróg regionalnych w województwie kujawsko-pomorskim | Strona samorządowa | Środki Programu Polskie Inwestycje Rozwojowe | Projekt możliwy do zrealizowania w ramach Polskich Inwestycji Rozwojowych. Projekt znajduje się w fazie szczegółowej analizy. |
Prace na liniach kolejowych Nr 18, 203 odcinek Bydgoszcz Główna - Piła Główna - Krzyż, etap I, prace nad odcinku Bydgoszcz Główna - Piła Główna | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Odcinek wpisany do DI (poz. 61) na liście projektów kolejowych o znaczeniu krajowym do Strategii Rozwoju Transportu. Realizacja uzależniona od dostępności środków. |
Rewitalizacja linii kolejowej Nr 208 na odcinku Grudziądz - Laskowice Pomorskie oraz Grudziądz - Jabłonowo Pomorskie | Strona rządowa | RPO | Projekt zgłoszony przez Polskie Linie Kolejowe S.A. (dalej: PLK S.A.) samorządowi województwa do sfinansowania w ramach RPO. |
Rewitalizacja linii kolejowej Nr 207 na odcinku Toruń Wschodni - Chełmża oraz Grudziądz - granica województwa | Strona rządowa | RPO | Projekt zgłoszony przez PLK S.A. samorządowi województwa do sfinansowania w ramach RPO. |
Modernizacja linii kolejowej Nr 27 Nasielsk - Toruń Wschodni: granica województwa - Toruń Wschodni, a na odcinku Lipno - Toruń Wschodni wraz z elektryfikacją. | Strona rządowa | RPO | Możliwość realizacji uzależniona od ustaleń pomiędzy samorządem województwa, zarządcą infrastruktury - Polskie Koleje Państwowe Polskie Linie Kolejowe. |
Bit-City II | Strona samorządowa / Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 / RPO | Postulowane przez stronę samorządową przedsięwzięcie składa się z wielu projektów inwestycyjnych. Możliwość aplikowania o dofinansowanie poszczególnych projektów uwarunkowane jest wynikami negocjacji krajowych i regionalnych programów operacyjnych na lata 2014 - 2020 oraz przyjętymi zasadami realizacji tych programów, w tym związanymi z trybami wyboru projektów - np. część projektów drogowych na drogach krajowych będących w zarządzie prezydentów miast na prawach powiatu oraz projektów związanych z koleją aglomeracyjną ma możliwość ubiegania się o dofinansowanie w trybie konkursowym we właściwym programie krajowym pod warunkiem zapewnienia zgodności z kryteriami wyboru projektów. |
Odbudowa budowli regulacyjnych na Dolnej Wiśle terenie woj. kujawsko-pomorskiego | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Odcinek wpisany do DI (poz. 11 - 13) na liście projektów wodnych śródlądowych do Strategii Rozwoju Transportu. Realizacja uzależniona od dostępności środków, spełnienia warunkowości ex-ante oraz zapewnienia zgodności z Ramową Dyrektywą Wodną. |
Budowa stopnia wodnego na Wiśle poniżej Włocławka, element śluza | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Odcinek wpisany do DI (poz. 14) na liście projektów wodnych śródlądowych do Strategii Rozwoju Transportu. Realizacja uzależniona od dostępności środków, spełnienia warunkowości ex-ante oraz zapewnienia zgodności z Ramową Dyrektywą Wodną. |
Rewitalizacja Brdy skanalizowanej wraz z przebudową obiektów bydgoskiego węzła wodnego | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Odcinek wpisany do DI (poz. 17) na liście projektów wodnych śródlądowych do Strategii Rozwoju Transportu. Realizacja uzależniona od dostępności środków, spełnienia warunkowości ex-ante oraz zapewnienia zgodności z Ramową Dyrektywą Wodną. |
Modernizacja budowli hydrotechnicznych na Kanale Bydgoskim, na odcinku od km 14,8 do km 38,9 obejmująca śluzy: Okole, Czyżkówko, Prądy, Osowa Góra, Józefinki i Nakło Wschód oraz jaz Józefinki | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Odcinek wpisany do DI (poz. 18) na liście projektów wodnych śródlądowych do Strategii Rozwoju Transportu. Realizacja uzależniona od dostępności środków, spełnienia warunkowości ex-ante oraz zapewnienia zgodności z Ramową Dyrektywą Wodną. |
Rewitalizacja szlaku żeglownego Kanału Bydgoskiego i Noteci dolnej skanalizowanej (od km 14,8 do km 176,2) do parametrów drogi wodnej II klasy - na terenie województwa kujawsko-pomorskiego | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Odcinek wpisany do DI (poz. 18) na liście projektów wodnych śródlądowych do Strategii Rozwoju Transportu. Realizacja uzależniona od dostępności środków oraz spełnienia warunkowości ex-ante, w szczególności w zakresie zgodności z Ramową Dyrektywą Wodną |
Modernizacja budowli hydrotechnicznych na drodze wodnej Noteci dolnej skanalizowanej, od km 38,9 do km 176,2 | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Odcinek wpisany do DI (poz. 18) na liście projektów wodnych śródlądowych do Strategii Rozwoju Transportu. Realizacja uzależniona od dostępności środków, spełnienia warunkowości ex-ante oraz zapewnienia zgodności z Ramową Dyrektywą Wodną. |
Zabezpieczenie przeciwpowodziowe w woj. kujawsko - pomorskim, w tym w okolicach Włocławka | Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 / RPO |
Możliwość realizacji projektu/projektów w ramach przedsięwzięcia uwarunkowana art. 5 ust. 2 pkt 3) Kontraktu w zakresie projektów przeciwpowodziowych oraz ostatecznymi wynikami negocjacji programów operacyjnych, a także uzależnione od dostępności środków. W ramach właściwego programu krajowego ewentualna możliwość ubiegania się o wsparcie w trybie konkursowym. Bezwzględnym warunkiem realizacji projektu/projektów jest ujęcie projektów w Masterplanie dla dorzecza Wisły, aktualizowanych planach gospodarowania wodami w dorzeczach oraz w planach zarządzania ryzykiem powodziowym. Projekt dotyczący stopnia wodnego we Włocławku obarczony dużym ryzykiem w zakresie zgodności z Ramową Dyrektywą Wodną. |
Narodowe Centrum Radioastronomii i Technologii Kosmicznych | Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020, tryb konkursowy / RPO | Przedsięwzięcie ujęte na PMDIB. Możliwy do realizacji z RPO jeśli zgodny z programem i inteligentnymi specjalizacjami. Z uwagi na wielkość projektu finansowanie z RPO możliwe dla wybranych elementów. |
Centrum Badań Środowiska i Innowacyjnych Technologii Żywności dla Jakości Życia EnFoodLife | Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020, tryb konkursowy/ RPO | Przedsięwzięcie ujęte na PMDIB. Możliwy do realizacji z RPO jeśli zgodny z programem i inteligentnymi specjalizacjami. Z uwagi na wielkość projektu finansowanie z RPO możliwe dla wybranych elementów. |
Zrobotyzowany teleskop klasy 1.5-m wraz z laboratorium | Strona samorządowa | RPO |
Element infrastrukturalny w ramach projektu składanego w konkursie Teaming of Excellence. Przedsięwzięcie rekomendowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (dalej: MNiSW) do RPO. Możliwy do realizacji z RPO jeśli zgodny z programem i regionalnymi inteligentnymi specjalizacjami. |
Państwowe Wyższe Szkoły Zawodowe we Włocławku i Grudziądzu | Strona rządowa | RPO | Realizacja przedsięwzięcia uzależniona od negocjacji z KE, ostatecznego kształtu RPO oraz dostępności alokacji. |
Centra Innowacyjnej Edukacji (tzw. "Minikoperniki") | Strona samorządowa | RPO | Przedsięwzięcie możliwe do realizacji ze środków RPO. Realizacja uzależniona od wyników negocjacji z KE. |
Bezpieczeństwo łańcucha żywnościowego i żywność spersonalizowana SafeFoodMed | Strona samorządowa | RPO | Przedsięwzięcie możliwe do realizacji ze środków RPO po uzyskaniu pozytywnej oceny MNiSW i Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (dalej: NCBR). Warunkiem realizacji jest pozytywna weryfikacja fiszki (według formularzy, które zostały przekazane przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju w dniu 4 września 2014 r.), szczególnie w zakresie źródeł finansowania projektu, wkładu własnego oraz zapewnienia trwałości finansowania po zakończeniu projektu. Realizacja będzie również zależała od zgodności z programem regionalnym i regionalnymi inteligentnymi specjalizacjami. |
System Transformacji i Transferu Wiedzy do Strategicznych Gałęzi Gospodarki Województwa Kujawsko-Pomorskiego | Strona samorządowa | RPO | |
Program Zdrowie. Kujawsko-pomorski interdyscyplinarny program diagnozy spersonalizowanej i opieki zdrowotnej | Strona samorządowa | RPO | |
Budowa pełnowymiarowego boiska ze sztuczną nawierzchnią do hokeja na trawie | Strona samorządowa | Środki Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej |
Przedsięwzięcie potencjalnie możliwe do dofinansowania w części zakresu rzeczowego ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w procedurze konkursowej. Możliwość realizacji przedsięwzięcia w ramach Programu inwestycji o szczególnym znaczeniu dla sportu uzależniona jest od wyniku postępowania konkursowego dokonanego przez Ministra Sportu i Turystyki na podstawie rekomendacji Komisji do spraw inwestycji o szczególnym znaczeniu dla sportu. Kluczowymi kryteriami oceny projektu będzie ocena merytorycznej zasadności realizacji zadania pod względem faktycznych potrzeb w zakresie ilości, wielkości i rozmieszczenia terytorialnego bazy dla danych sportów, w oparciu o rekomendacje i opinie polskich związków sportowych, stopnia przygotowania zadania do realizacji, stanu technicznego i funkcjonalnego zadania oraz - z uwagi na skalę przedsięwzięcia (bardzo szeroki zakres rzeczowo-finansowy) - dostępność środków w Programie. |
Przystań AZS | Strona samorządowa | Środki Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej | |
Rewitalizacja kompleksu Astoria na cele sportowo-rekreacyjne wraz z budową 50-metrowego basenu | Strona samorządowa | Środki Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej | |
Budowa hali treningowej wraz z siłownią na terenie kompleksu sportowego Zawisza | Strona samorządowa | Środki Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej | |
Budowa Hali Sportowej Collegium Medicum UMK | Strona rządowa | Środki Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej | |
Budowa Ośrodka Szkoleniowego Sportów Wodnych (gmina Kruszwica) | Strona samorządowa | Środki Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej | |
Toruńska starówka - ochrona i konserwacja dziedzictwa kulturowego UNESCO - II etap | Strona samorządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020/ RPO |
Możliwość finansowania ze środków UE uzależniona od wyników negocjacji z KE. Możliwość realizacji w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 w trybie konkursowym. Przedsięwzięcie wstępnie rekomendowane przez MKiDN do realizacji. Zakres i szczegóły realizacji do uzgodnienia z MKiDN. |
Infrastruktura ratownictwa medycznego | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Możliwość realizacji w ramach konkursu właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020. Realizacja będzie uzależniona od wyników negocjacji z KE. |
Poprawa warunków funkcjonowania szpitali wojewódzkich - Wojewódzki Szpital Zespolony im L. Rydygiera w Toruniu - Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. błogosławionego księdza Jerzego Popiełuszki we Włocławku |
Strona samorządowa | RPO |
Realizacja przedsięwzięcia będzie uzależniona od finalnego zakresu Policy paper w obszarze zdrowia oraz od rozstrzygnięć Komitetu Sterującego, o którym mowa w Umowie Partnerstwa. Możliwość uzyskania dofinansowania ze środków budżetu państwa (wkład własny). |
Rozwój szkolnictwa wyższego uwzględniającego potrzeby regionalne | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 |
Strona rządowa w ramach realizacji działań w obszarze szkolnictwa wyższego w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 dedykuje środki z przeznaczeniem na działania uwzględniające specyfikę regionalną. Przedsięwzięcia odzwierciedlające specyficzne potrzeby regionalne (wynikające z regionalnych inteligentnych specjalizacji) będą wyłaniane w trybie konkursowym w ramach właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020, zapewniającym konkurencyjność międzyregionalną, z zastosowaniem mechanizmu preselekcji projektów na poziomie regionalnym. Szczegółowe zasady i sposób zastosowania ww. mechanizmu zostaną zatwierdzone przez komitet monitorujący właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020. |
Realizacja programu rozwojowego dla uczelni medycznych uczestniczących w procesie praktycznego kształcenia studentów w tym tworzenie centrów symulacji medycznej | Strona rządowa | właściwy krajowy program operacyjny na lata 2014 - 2020 | Realizacja przedsięwzięcia będzie zależała od negocjacji właściwego krajowego programu operacyjnego na lata 2014 - 2020 z KE, ostatecznego kształtu programu oraz dostępnej alokacji. |
[Zakres i tryb sprawozdawczości z realizacji Kontraktu w zakresie celów i przedsięwzięć priorytetowych]
[Sposób wykonywania przez Ministra monitoringu i kontroli realizacji Kontraktu w zakresie celów rozwojowych i przedsięwzięć priorytetowych]
[Sposób i warunki weryfikacji realizacji przedsięwzięć priorytetowych]
- co najmniej raz w roku, na podstawie danych zawartych w informacjach, o których mowa w art. 7, lub informacjach pokontrolnych, o których mowa w art. 8 ust. 5.
ZMIANY KONTRAKTU ORAZ ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
[Warunki zmiany Kontraktu]
[Warunki i sposób rozwiązania Kontraktu]
[Klauzula salwatoryjna]
Jeżeli którekolwiek z postanowień Kontraktu zostanie uznane za nieważne, niezgodne z prawem lub niewykonalne, pozostałe postanowienia pozostają w mocy, a Strony zobowiązują się do dokonania odpowiednich zmian w Kontrakcie.
[Rozwiązywanie sporów]
[Postanowienia końcowe]
[Wejście w życie]
Kontrakt wchodzi w życie z dniem podpisania przez drugą Stronę.
Minister: Marszałek Województwa /
Członek Zarządu Województwa:
_______________ ______________________
Członek Zarządu Województwa:
__________________________
Wzór szczegółowej informacji dotyczącej przedsięwzięć priorytetowych określonych w art. 6.
.........
2. Podmiot odpowiedzialny za realizację przedsięwzięcia
.........
3. Opis przedsięwzięcia w kontekście proponowanych celów
.........
4. Obszar tematyczny realizacji przedsięwzięcia
.........
5. Obszar realizacji przedsięwzięcia (wskazać właściwe OSI, jeśli przedsięwzięcie je obejmuje)
.........
6. Miejsce realizacji przedsięwzięcia
.........
7. Stan zaawansowania prac przygotowawczych/realizacji
.........
8. Orientacyjny całkowity koszt realizacji przedsięwzięcia
.........
9. Źródła finansowania przedsięwzięcia
.........
Ogółem (w zł) |
w tym: | |||||||||||||
2015 r. | 2016 r. | 2017 r. | ....... | |||||||||||
Źródło finansowania A | Źródło finansowania B | Źródło finansowania C | ||||||||||||
10. Harmonogram realizacji przedsięwzięcia
Elementy /Etapy |
Data rozpoczęcia (A) mm/rrrr |
Data ukończenia (B) mm/rrrr |
11. Oczekiwane produkty i rezultaty (wskazanie mierzalnych wskaźników i określenie ich wartości bazowej oraz docelowej)
Wskaźnik produktu/rezultatu | Wartość bazowa | Oczekiwana wartość docelowa |
12. Ewentualne przedsięwzięcia komplementarne
Informacje dotyczące przedsięwzięć priorytetowych określonych w art. 6.
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
Grażyna J. Leśniak 24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
Grażyna J. Leśniak 23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
Krzysztof Koślicki 22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
Robert Horbaczewski 17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Grażyna J. Leśniak 11.04.2025Identyfikator: | M.P.2014.1069 |
Rodzaj: | Uchwała |
Tytuł: | Zatwierdzenie Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Kujawsko-Pomorskiego. |
Data aktu: | 12/11/2014 |
Data ogłoszenia: | 14/11/2014 |
Data wejścia w życie: | 12/11/2014 |